Vad gör ni i regnet?
Idag har det regnat precis hela dagen här. Och då snackar vi inte duggregn, utan snarare att himlen varit öppen sen i morse. De senaste dagarna kan man ju inte heller påstå varit torra.
Eros är gärna ute i alla väder och matte har ju regnkläder, men i det här ösregnet blir det då bara ut och låta honom göra det han måste. Så får man försöka roa sig inomhus istället.
Vad gör ni i regnet? Eller ska man vara avundsjuk på att ni har fint väder? 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Här är det regn, regn, regn och mer regn! Morgonpromenaden blev av ändå, i spöregn, utan paraply, jag lovar jag var blöt sedan :P.
Men sedan kom jag och vovven in, jag gjorde lite te och då var det faktiskt helt okej att man blivit blöt ute :).
Nu har vi precis tränat lite konster och Aramis var verkligen på g! Det var jätteroligt att se honom studsa runt av glädje när jag gick och hämtade godis så vi kunde träna ^^.
Nu ska jag komma igång med pluggandet hade jag tänkt, det passar regniga dagar till :P.
Här har vi samma väder. Vilket betyder att promenaderna består av att dra hunden bort till änden av gatan där han förhoppningsvis gör sina behov (ibland kan han vara så koncentrerad på det äckliga regnet och bara vill hem, att han totalt glömmer bort att göra något), och sen försöka få honom att låta bli att slita armen av en på vägen tillbaka…
Så såna här dagar blir det i alla fall minst en vända med bil ut till skogen, då det är enda sättet att faktiskt få hunden att vara ute och kunna göra något! Har ju en såpass aktiv hund att enbart korta promenader och lite aktivering inomhus inte fungerar… ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#3 Kerstin, nu har allt huvudet slagit slint igen. Ecko-grisen har det inte skrivits någon om i den här tråden än ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Min lille vägrar att gå ut när det regnar och håller sig gärna hela dagen om han bara får så här blir det till och asa ut vovven så det blir en liten kiss på en gren. Sen blir det lite bus mys och konstträning inomhus så hjärnan aktiveras. Brukar räcka annars springer vi över till stallet så kan man lukta en massa där medans matte hittar på saker :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Min lille vägrar att gå ut när det regnar och håller sig gärna hela dagen om han bara får så här blir det till och asa ut vovven så det blir en liten kiss på en gren. Sen blir det lite bus mys och konstträning inomhus så hjärnan aktiveras. Brukar räcka annars springer vi över till stallet så kan man lukta en massa där medans matte hittar på saker :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Sitter väl mest inne och slappar, hunden klarar av att ta det lugnt inne lite. Om något blir det väl tricks och leta godis i lägenheten. Fast idag regnar det inte, det värsta regnet har väl vandrat vidare till andra delar av landet. För några dagar sedan så verkade det som att himlen hade öppnat sig här med… 
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
Har väntat fler timmar på att det ska lugna ner sig liiite. Men det gör det ju aldrig. Så ska ge mig ut nu tänkte jag! Ska bli kul att se hur många man möter 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Åhh jag har allt varit ute & plågat min Whippet på en längre runda i spöregnet, han tyckte inte alls att det var ngt skoj, han gjorde allt för att slippa regnet som att gå under träd & buskar, eller försöka gå så när husväggarna som det bara går om det råkade dyka upp ett hus som man kunde gå nära. Och sedan sätta sig ner för att bajsa det är ju en väldigt jobbig procedur nu är det är så blött, men han fick ner rumpan till slut & bajsade, men det var väldigt omständigt för det var ju så blött överallt:) Men nu ligger han i sängen och är nog ändå rätt så nöjd med tillvaron.
här har det varit sol vid ett par tillfällen idag så 2 längre rundor har det kunnat bli iaf;) resten av tiden har vi mest kollat på OS, Åskar har legat med huvudet på armstödet i ena soffan, gnällande när det varit simning (han vill vara med) och skällande/ylande under brottningen (de gör kanske illa varann) ;p
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

#11 Alex hund heter ju Mexx
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vi går ut precis som vanligt, oavsett hur vädret ser ut.

Jag går ut i alla väder med hundarna, precis som vanligt.
Det finns dock undatag, som när man ligger i tältet på fjället och det öser ner, då är jag och min äldre hund på samma våglängd: vi springer fort ut till närmaste buske och snabbt in igen!

#14 Hihi. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag älskar regn. :) Jag var ute och joggade ett par timmar med Roy både igår och i förrgår när det regnade. Superskönt. :) (fast jag har en hejdundrande träningsvärk nu.. :P)
Och Roy älskar både att vara ute i regn, samt komma in efter regn, för det finns inget skönare än när mamma (jag) torkar av honom. :D
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Jag vet, fick bara för mig att det var Lisette.