va ger ni er hund för godis?
Ja listan kan ju göras lång när det gäller saker man ger sin hund som godis/belöning.
Grönsaker, färdigt hundgodis, korv, kattmat(?), vanligt torrfoder osv
Vad ger ni eran hund för godis när ni tränar eller i vanliga fall när ni vill ge dom något gott?
leverplattor,kokt fryst lever vid träning,tandstens kex finns olika sorter,sedan ihoppressade tuggpinnar utan färgämne,men det får han som efterrätt på maten;-).
Leversnittar eller liknande torrt godis som inte kladdar om jag ska ha med mig i fickan. Doggy har små påsar i fyra olika smaker som är kanon! Supergoda (enligt Eros), enkla att ha med (återförslutningsbar påse) och billiga!
Annars får han allt möjligt. Han äter allt och brukar få smaka lite av det jag äter varje dag, allt från grönsaker och frukt till pasta och kött. Men några exempel på gottis han älskar är blodpudding, korv eller köttbullar. Och märgben är populärast att tugga.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Leversnittar gillar mina hundar, och det är så lätt att ha med sig i fickan då dom inte kladdar.

Torkad lever som jag gör själv
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

färdigköpta leversnittar, "hemtorkad" blodpudding, katternas torrfoder (!) korvbitar, köttbullsbitar etc.
Kan för er som även har katt rekommendera deras torrfoder som är småbitar ifall hundgodiset tagit slut.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Jag använder oftast leksak som belöning när jag tränar, men annars får de vanligt torrfoder ( om vi bara tränar nåt lugnt och stillsamt) eller hackade köttbullar/korvbitar.

Leversnittar eller Doggys hundgodis (det som Eros skrev om) Tuggpinne får hon i varje kväll, har beräknat hennes dagsintag av mat så att den ingår i det. Vanliga tuggben får hon ganska ofta. Grisöron är också en favorit. Hon brukar även få såna ben som är bra för tänderna och andedräkten

Ofta blodpudding, men kan även bli typ lite torrfoder som blivit över när man passat en hund eller sånt man fått gratis från mässan. Tänkte även köpte kattmat och ge ibland! ;)
Han får Markies. (tror de heter så) Sen ibland lyxar vi till med nå annat gott.. Nått tips på nå hundgodis??
#9 Du har väl många tips ovanför i tråden? :)

Jag skulle då aldrig ge min hund korv.
Han får Markies och annat hårt godis för att träna tänderna.
Ibland får han mjuka små godisar formade som hundben är mineraler och vitaminer i dom, kommer inte ihåg vad dom heter.

Jag brukar ge Tiara några bitar av sitt foder!!
#11 varför aldrig korv? Ibland kan jag faktiskt ge Min Tiara en liten bit falukorv då jag lagar mat,eller en köttbulle…men BARA sällan;)

#12 min kompis hund dog av det. Det är inte bra för hunden, samma sak som med lök och choklad.

Jag ger deras vanliga mat, de e så lätt lurade ibland hehe
#13 En hund som dött av korv? Får man fråga vad den korven innehöll och var av för märke?

#13 var det kanske en korv sort som innehöll mkt lök?
_**/Mvh Anne

Torrfoder :)
Fungerar oftast bra med matlustiga dalmatiner. Dock ibland behövs det korv.

Dizel är ganska känslig i magen så han får alltid samma foder och alltid samma godis.
Leversnittar och på hans födelsedag får han leverpastej.
En gång i månaden typ får han även ett märgben

köttbullar, blodpudding &/ frolic

#15 och #16 Det var vanlig falukorv. Dom gjorde obduktion på hunden och det visa sig vara falukorven som orsakat hundens död.

vitlökspinnar är favoriten. Sen blir det annat godis också som: Frolic, torkad lever, torkad blodpudding, kyckling, pannkaka, skinka m.m

Zebben vitlökspinnar är det nått du gör själv hemma eller nått som finns att köpa?
_**/Mvh Anne

Just nu får de Eukanuba torrfoder. Fick en sån provpåse och den funkar bra som godis, hundarna gillar den och bitarna är lagom enligt mig, inte enligt hundarna:P

Shelby får oftast Frolic i små små bitar. Ibland får hon även torrfoderkulor eller såna där hårda leverbitar från doggy.
Jag ger leversnittar eller sånna som "Zebben" pratar om, beatsticks.. om jag inte har nått utav dem, utan något annat billigt skräp, skiter han i mig;)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#20 Men vad i falukorven var det som var så gifitigt då? Eller var korven gammal eller dålig på annat sätt? Låter väldigt konstigt, har aldrig hört talas om ngt liknande.

#26 Hi hi….har jag sett till att Ecko är kräsen nu!? 
leverplatttor brukar våran schäfer få^^

leversnittar
Mvh Ellenfyrkant

#27 det vet jag inte men det är ämnen i korv som inte är bra, vilken hund som hellst kan bli sjuk närsomhellst. Är som en allergi som kan bryta ut när som hellst. En del kan sökert äta hur mkt som hellst utan att det händer nått och för en del räcker det med några bitar för att det ska vara dödligt. Jag tänker iaf inte chansa.

#31 Korv har ingått i alla mina hundars belöningsgodis i alla år. Har aldrig hört talas om att någon reagerat på korv.
Har inte denna hund satt i sig något annat än korv den dagen då? Vad åt den för foder?
Säger detsamma som Zebben… Förstår inte vad som skulle vara farligt i korven och får ju inget svar på det heller. Tycker nog att det borde vara mer allmänt känt om det nu var farligt (som med t.ex. choklad) med tanke på hur många som ger sina hundar korv…

Det som skadar hundar i korv och köttbullkar är lök. löken påverkar de röda blodkropparna på ett negativt sätt. det är dödligt i stor mängd. men skjulle du ge din hund några korvbitar som belöning skjadar det inte hunden. bara vid stor mängd som sagt….
Mvh Ellenfyrkant
#34 Det undviker man ju enkelt genom att enbart ge köttbullar och korv utan lök.

Tihi min lilla vovve får nästan aldrig godis:P
Zebben, haha jaa jag skyller de på dig!^^ När jag har dem där som jag hade när vi körde så lyssnar han inte öht. Utan de MÅSTE vara leversnittar eller beatsticks;P

#38 Då får han tacka mig för att han får smaskigare godis!
Åh, räkningen får Du väl skicka till mig…

hahaha! jojo^^ för en såndär beatstick räcker ju typ till 7 bitar kanske. Och den var inte billig;)
Åskar och ena katten delar på en halv varmkorv som "nattagodis" innan läggdags varje kväll och har aldrig haft några problem:) Falukorvstärningar är oxå en favorit vid träning.
Beef-sticksen är en klar favorit i vitlökssmaken;) Dem bär Åskar hem själv från affären *s* Kycklingsmaken däremot åts mycket ovilligt.
Jag letar efter receptet på hur man torkar blodpudding… nån som vet hur många grader på ugnen och hur länge?
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Leversnittar och ibland märgkex 
Leverpastej.
jag brukar köpa stor pack leverpastej och torka i ungen. eller torka älg/kanin kött.
Har nu hittat en ny sorts godis. Finns i ben bitar, runta ect. min hund är som tokig och gör allt. Påsen heter star snacks. Men jag köper oftast lösvikt på bromma zoo.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
just nu är det enbart hennes eget foder och så gurka eller sallad.. nån potatisbit ibland.
Tänkte börja lite smått med levergodisar, se om hon tål dem. *ler*

brukar alltid ha frolic i fickan.. :)
annrs får hon köttbullar o annat hon tycker är gott
Mina hundar får typ allt, det som finns i kylskåpet, tex leverpastej, köttbullar, korv, blodpalt, ost eller vad jag nu hittar som kan skänkas åt vovvarna :)
Men när vi tränar ute blir det mest leversnittar och kattens torrfoder (deras favorit belöning). Men ibland köper vi även lite andra sorters torrgodis :)
Mini Frolic och små kex som ser ut som ben.

När vi tränar är det korv eller köttbullar som gäller! Annars gör han ingenting och springer bara runt och "lullar"

Angående inslagen om korv. Det är som någon så riktigt påpekade löken i korven som är det skadliga för hunden. Vill bara påminna om att många produkter innehåller lök i större eller mindre mängd, t ev leverpastej, korv, köttbullar mm. Kan dock variera mellan tillverkare så läs innehållsdeklarationen. Gav själv tidigare korv o köttbullar som belöning men slutade med det efter att mina föräldrars lagotto blev allvarligt sjuk efter att ha fått i sig lök. Amanda har precis kommit hem från en tid på Blå Stjärnan där hon b la fått blodtransfusion. Det var mycket nära att hon inte överlevde och hon kommer att medicineras resten av sitt liv. Som jag har förstått kan även små doser av lök i livsmedel vid upprepat intag vara skadligt då gifterna tydligen anrikas i kroppen.
Smör är favoriten hos hunden jag vaktar, han käkar inte så mycket annat^^ Djurfett funkar också, och kött.
Helena
Emil får leversnittar de gånger han får ngt. Oftast blir han dock gladare för en klapp och massa beröm, så det blir inte så mkt av levrisarna heller….
Rå köttfärs, eller annat "avfall" från slaktaren.
Leversnittar och märgkex..
Märgben vet jag inte om det räknas som godis, inte köttben heller..

Frolic, leversnittar

leversnittar här också, eller så brukar vi torka köttbullar i ugnen! de är väldigt olika dedär.