Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1140 ggr
Eliin_
0

Hjälp!

_Hej!
_Jag har ett litet problem med min welsh springer spaniel. Det är så att vi skaffade en kanin förra veckan. Och min hund Aldo är väldigt stressad när vi sitter vid buren. Han darra, flämtar och gnäller lite titt som tätt. Jag har provat med att spruta vatten på honom när han skäller till. Men då börjar han gnälla ist. Och det går inte att få tyst på honom då. :P Men det som är tur är att kanin är helt cool lugn. Hon blir inte rädd när han håller på som han gör. Är det någon som har något bra knep elr tips så skulle jag vara hämskt taksam!

AnneN
0

Behöver hunden öht vara med då du pysslar med kaninen?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

eliden
0

1# vill ju att han ska lära sig? Det är väl inte roligt att ha stängda dörrar hela tiden.

Karmatarerskanise
0

Det verkar ju som din hund blir stressad eller rädd. Då är det nog inte så bra att spruta vatten på honom. Mitt råd är att inte ha hunden i samma rum som ni har buren i.

Friidaa
0

testa att ha kaninburen i ett rum där hunden går hur denn vill och kanske där den gårförbi ofta så lär hunden sig kaninens betende. om det fungera kan du kanske ta ut kaninen tillsammans med hunden!                     LYCKA TILL!Glad