Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 747 ggr
Fija
0

Ylar när vi är borta!

Fick nu höra av grannen att Ayla ylar när vi är borta.

Hur gör man?

Vi har ju tränat henne med längre och längre stunder. Ibörjan gick jag bara ut genom dörrn och tillbaka till att sen hålla på i förrådet osv i en halvtimme. Och då var det tyst.

Det är tyst när vi far och tyst när vi kommer hem. Men en granne säjjer att det brukar vara ylande när vi är borta.

Nu är det så att hon måste vara själv 2 timmar om dagen ca 2 dagar veckan i 3 veckor. Jag far på jobbet 15:00 och min sambo kommer hem 17:00. Sen börjar jag ju skolan och då är hon ju med mej där varje dag :)

Ska kolla om det finns någon som vill vara hundvakt så hon slipper vara själv så länge och vi kan ta träningen från början.

Men hur har ni gjort för att det ska vara tyst när ni är borta? Och vad ska jag göra? Stå två timmar utanför dörren? Men om hon då sätter igång vad gör jag då? För om jag då går in och säjjer till henne kanske det bara blir värre? Eller?

Hon är ju 6 månader så va ensam två timmar borde hon väl klara av?

AnneN
0

Jag tror att det enda som finns att göra om ni inte har någon som kan vara hundvakt då ni lämnar henne är att börja om med ensamhetsträningen. Se till att hunden är mentalt och fysiskt trött innan ni lämnar henne.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!