Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 6448 ggr
LLennartsson
0

Bygga Agility-hinder

Vet någon hur man kan bygga lätta och smarta hinder ?

Stall Bråna

Bim
0

Åhh! Det är jag också interisserad av! :D:D (mina hundar är iof bara 10 veckor och jag vet att hundarna måste vara över ett år innan man börjar hoppa och träna så men ändå.. ;)) Sorry att jag snodde din tråd!

Mischa
0

slalomen är lätt att bygga med skidstavar/stängselstolpar som man bara kör ner i backen.

Likaså vanliga hinder.

≧◔◡◔≦

korwf
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och morfar har byggt det mesta,det vi ska bygga nu är vippen och balanshindret.På däcket hade vi en cirkelformad plywood bit,som vi hade skummgummi och tejp runt.sen satte vi fast en kedja i krokar,sen byggde vi ett stöd runt med krokar io för kedjorna.(man ser hela banan lite suddigt i bakgrunden.)

Bim
0

#3 imponerande! :D

Reklamfritt
0

har gjort det lite lätt för mig med en vanlig lektunnel för barn och sen kan han springa slalom runt om studsmattan xD

[japptravare]
0

Hinderna är ju väldigt lätta att bygga.
Till slalomen använder jag "el-stolper" eller vad det heter som jag kör ner i marken.
Min pappa byggde en liten och lätte gungbräda men jag och min kompis knäckte tyvärr den, men nu är det en liten balansbom XD
Jag har en tunnel till småbarn som jag köpte i en leksaksaffär och sen köpte jag en platt tunnel på hööks och en ring även fast den är dålig XD

Ellenfyrkant
0

#5 Haha slalom runt studsmattan XD Skulle kunan tänka mig att hunden blir förvirrad om du skulle börja tävla i agility meedy honom då slalomen helt plötsligt ser ut på ett helt annat sätt XP
Haha, en lektunnel har jag också :D Fungerar ju utmärkt ^^,

Mvh Ellenfyrkant

CoolaCola
0

Jag byggde ett hinder i slöjden.

Det är bara att ta 2 trästavar och sätta på två klossar längst ner, markera ut small, medlium och large höjderna och sätt skrubar där, ta en rundstav och läg på skruvarna. Då kan man välja om man ska ha på small medium eller large, bra om man har flera hundar eller om man tränar tsm med nån.

[Malin3033]
0

#3 bygger du efter regelrätta mått eller endast träning?

[Inana]
0

Wow, tjusig bana. Är det någon som vet hur det är med aggility hindren som fanns på rusta? Finns de kvar, är de bra?

pudeln
0

#5 har också en vanlig lektunnel för barn :d

Yessica
0

Jag tror man kan bygga det mesta själv, om man bara tänker till och kollar regler för mått och sånt :)

Jag har köpt mig en slalom (A) Eftersom vi hade sånna problem med den, då är det skönt att kunna träna ofta varje dag. Sen har jag även gjort enstaka slalompinnar för träning med bara 2 pinnar :) hinder har jag inte så många. bara pyttesmå som jag hade till kaninerna, så inte så höga alltså. Sen har jag köpt en gunga (dock inte en sån riktig, men den är till hundar, köpt på grand-prix.se), eftersom hon även hade problem med den. Vi har även en liten tunnel, inte så lång dock.. Använder den väldigt sällan, men Pippi ska nog få börja träna den så småning om :) Jag byggde även långhoppet, men det var inte så bra kvalitet på det, så den har murknat sönder (A) Jag har även ett däck, hemmagjort, fast den skulle jag vilja ändra liiite på :P Men den funkar väl :)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi