Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 2800 ggr
Alecsandrala
0

Hjälp till deppig hund i löpen!

Hej, min hund Asita är i löpen och hon har blivit jättedeppig osv. Finns det något som motvärkar deperisonen?
Hon vill tex. inte äta ben/grisöron utan¨släpper ner dom på golvet och går därifrån. Hon busar inte lika mkt häller och när man går ut på promenad äter hon bara gräs.

Det måste finnas någon som har något hjälpmedel!
/Alecsandra och Asita

ingann
0

det är ganska vanligt bland tikar så du behöver nog inte oroa dig. jag känner flera tikar som tappar matlusten, drar sig undan etc just under löp… som tur är löper de ju bara 2-3 ggr per år;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bleenda
0

Du behöver nog inte vara orolig. Det går över. Glad Om ca 63 dygn kanske hon tror att hon får valpar också.

AnneN
0

Velvet blir lite "låg", drar sig undan, leker mindre, matvägrar mm under löpen men det är inget att oroa sig för, vi tjejer är ju inte heller alltid på topp under mensen så varför skulle hundarna vara det?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Alecsandrala
0

#3 Haha jo ifs.. Men nu typ morrar hon åt mig när jag ska ta av henne sin "bebis". (En mjukishund) Och jag vet inte om jag ska korrigera henne eller ej..

Bleenda
0

#4 Vet du, jag tror inte hon löper. Hon skenvalpar nog. Vid löpet brukar dom inte ta till sej någon"valp". Men därimot ca 63 dygn efter löpet brukar dom tro att det är valpning på gång och blir lite allmänt hängiga och  bäddar  och ibland tar en "valp" och pysslar om. Respektera henne. Hon får ju inte bete sej hur illa som helst, men låt henne ha det lite lugnt och få behålla "valpen". En del tikar kan må dåligt och få mjölk och feber. Mjölka henne inte för då stimulerar man. Ibland kan man ta kontakt med en veterinär som skriver ut lite medicin som hon får ta.

Jag kan ha fel ang hennes löpning.  Men det hela stämmer in på skenvalpningSkrattande

Alecsandrala
0

okej, men jag ska ringa till veterinären imorgon tack! :)