Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 863 ggr
kerstinjo
0

Duktig Marodör!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min suveräne mögelletande Amos är energiskt inne på att leta mögel i hallen också. Eftersom han har övergett tapeterna i köket, så fanns det nog inget mögel där. Duktig kille som undersöker alla rum.

Jag tog fram kameran för att föreviga hans sökande efter mögel i hallen. Opps, vad upptäcker jag, smutsiga lister. Inte kunde jag lägga ut det kortet.

Men visst är han duktig min Marodör, som gjorde mig uppmärksam på detta. Antagligen hade han försökt ta bort det själv, gnagt och gnagt på listen.

Heja Amos!!!

(Han är i alla fall go när han sover)

Kerstin 

Nicki
0

Sover?
Det är inte så att du gett honom lugnande så att du får tid att sitta vid datorn lite? Oskyldig

kerstinjo
0

"Skitvovve", han är snart på väg ut genom väggen!!

Men, han är ju söt i alla fall när han sover.

Kerstin 

gejsa
0

Haha snacka om att ni får hosta upp mycket pengar för renovering snart.

kerstinjo
0

# 3 Tsss….. jag parar honom med en shaffer och säljer valparna till knäppa shafferälskare som tigrerade shaffervalpar. För si så där 12 000:-/st.

Kerstin 

kerstinjo
0

Fast det är ju rätt snyggt. Lite orginellt!

Kerstin 

Nicki
0

Åh herregud!

Kan du inte ha honom nere i förrådet?
Där är det väl bara betong och hönsnät.

Men det är klart, han gnager väl sig ut då.

anaprincess
0

#5 herregud jag hade blivit tokig :O och jag tyckte vi hade de jobbigt med vår vovve som får urinlekage med jämna mellanrum ^^,

kerstinjo
0

# 6

Jag tänkte att han kunde vara hemma hos dig.

Tja, förrådet? Vilken bra ide!

Tokig? Näe, nu får jag ju omgjort både i hallen och köket.

Heja Amos!

Kerstin 

gejsa
0

Men herregud vad han förstör. Är det när ni lämnat honom ensam hemma?

kerstinjo
0

Han är inte ensam länge eftersom maken är ½ sjukpensionär och jag har mycket oregelbundna tider.

Men han har uppenbart mycket tråkigt när han är själv. Han har ändå varit ute och har fullt med saker att tugga på. Godkända, alltså! Glad

Men det är ofattbart vad han hinner med!

Det är särskilt när vi försvinner båda två på morgonarna. Då har ju Amos sovit hela natten och är full av energi.

Visserligen gråtar jag inte över det här, för köket är lätt att rätta till och i hallen också.

Pust! Men han är i alla fall söt när han sover.Flört

Kerstin 

gejsa
0

#10# Haha ja, det är ju mest energi på morgonen på dom. Så är det med Bessie med. När jag vill sova lite längre är hon pigg och gnäller. Då vill hon leka och är busig.

Men jag har inte lämnat henne själv med dom andra hundarna än. Hon har fått följa med eller också har någon annan varit hemma.

Vi får väl se om hon hittar på bus då.

Minns våra två hundar som är 6 år nu när dom var unghundar/valpar. Tiken, Lisa, tog och tuggade sönder en stor julblomma du vet i en sådan där stor korg. Det är flera blommor i den. Så på juldagen vaknade vi med att blommorna var i atomer och jord låg överallt i nedervåningen. Så hon hade haft jättekul på natten när vi låg och sov. Hon har även tuggat sönder på flera skor och lampor (skärmar, en fot). Hon höll på så där fram till hon blev ca 1½ år sedan slutade hon bara.

Ja, hon gick även och åt upp mina lypsyl och krämer som låg på mitt nattduksbord. Det tyckte hon var jättegott. haha

kerstinjo
0

Vi har ju haft ett anta hundar genom åren, men det finns nog ingen som slår Ida. Hon tuggade på ALLT hon kom åt. Och då menar jag allt!

Lster så långt hon nådde, plockade ner saker från väggarna och tuggade på

Men jag glömmer aldrig när jag kom hem och fann vår soffa i 1000 bitar. Om ni visste vad skumgummi det finns i soffdynor. Då grät jag faktiskt en skvätt.

Kerstin 

gejsa
0

#12# Jaha, och det var också en labbe ser jag. Att du aldrig lär dig kerstin, det ska vara en shaffer ju. :)

Förstår att du blev ledsen i ögat när hon ätit upp soffan för dig. Men gav du aldrig henne mat stackaren?! *fniss*

Ida hette ju min förra schäfer. Fint namn till vovve.

kerstinjo
0

Ånä, labbar brukar inte göra så.

Tänk bara Bosse, han rörde aldrig något. Däremot gick han fram som en bulldozer, ramlade stolar omkull och om gardiner åkte ner. Vad gjorde det Bosse, bara han kom fram.

Värst var det när han hade sin mega-häst-tratt då åkte allt omkull han bara plöjde sig fram. Lille Bosse, som alltid kommer att ligga mig varmt om hjärtat.

Kerstin