Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 842 ggr
[Wera]
0

Fodervärd?

Efter att min och min systers hästar flyttar om någon vecka, funderar jag och min familj, på att ta en hund på foder någon månad för att se om vi klarar av en hund och hur det är att äga en egen hund, för att kanske senare köpa. Och jag undrar om någon här på HIF vet något hundstall kanske, för att vara akut hem (till en hund som senare ska omplacras till ett fast hem), eller någon som man kan kotakta och höra med lixom? Jag har aldrig ägt en gene hund, men jag har skött och och tagit hand om min mosters hund och min familj älskar djur och vi har katt och flera kaniner hemma. Dessutom bor vi på landet så vi hade väl tänkt en hund som gillar vara i skogen mkt, och sånt.

Några tips om t.ex. vad för hundras som kan vara bra? Efter som vi har kaniner och katt hemma så vill vi ha en hund som är lugn mot andra djur (och barn, för vi har barn hemma) och inte "har för mkt jakt instinkter".

- Visste inte vilken kategori jag skulle sätta tården i så jag la den i "ÖVRIGT".

tira
0

låter som ett hem för världens bästa hund!  västgötaspets!! mvh tira

Veero
0

putt :)

Bleenda
0

#0 Hoppas att jag inte låter elak nu. Men en hund blir vad man gör den till.

Den ska präglas på dej och din familj. Det är ni som ska göra den lugn och trygg. En omplacering kan vara hur go som helst, men oftast så är dom väldigt krävande. Hunden kan ha gått igenom en massa otrevligheter.

Ett råd jag kan ge dej och din familj är att gå en hundägar kurs. Ring er brukshunds klubb eller kennelklubb och fråga lite. Dom kan absolut ge er ytterligare tips och råd.

Lycka till Skrattande