våran freja!
Våran hund är en 2 årig västgötaspets.hon är en mkt aktiv hund som hela tiden måste vara med och mår bäst om det hela tiden händer saker.hon är så mkt mer än en hund för oss.hon vaktar mkt bra men hon tar också aktivt del i barnuppfostran här fast vi aldrig har uppmuntrat eller lärt henne det.om pojkarna flyger ihop (vilket händer ganska ofta då dom är 4,5 och 6 år) så är hon där långt före mig och tar tag i byxorna och försöker dra bort den drivande eller så ställer hon sig i mitten och föröker sära dom genom att skälla.om barnen är ute på gården och leker har jag alltid fönstret öppet för att höra dom men om något händer eller om nån börjar gråta så börjar freja skälla innan jag hört det,och det felar aldrig då har det alltid hänt något.för ett tag sen kom min 4.5 åring in i en period och drömmde mardrömmar då satt hon vid hans kudde i sängen en hel natt och vaktade honom.(sen sov hon nästan hela dagen)detta är våran hund,vän och familjemedlem och vi skattar henne högt.för er som vill läsa mer om västgötaspets kan jag varmt rekommendera."en sida med fart västgötaspets" där en kvinna har skrivit en avhandling om dom.(googla så hittar ni den ) här kommer lite bilder på våran lilla mvh tira