Min bästa vän ska avlivas.. :'(
Hej, ville bara skriva av mig lite, det är så att min bästa vän, coffee, en 10 årig rottweiler tjej, har fått en elak tumör i halsen och min mamma (veterinär) säger att coffee är så gammal nu att hon tror inte att coffee kommer att klara av att operera bort den.. Hon har redan opererats 2 ggr och det kommer bli jobbigt för coffee att klara av en tredje.. Det känns så konstigt, hon har ju funnits hos mig sen jag var 3 år, och nú ska hon försvinna ifrån mig.. Jag kommer iaf aldrig glömma min allra bästa vän <3
Ledsen att höra :( Aldrig lätt att förlora en av sina fyrbenta vänner *kramar*
Stackare, det är lika hemskt varje gång man måste skiljas från sina fyrbenta vänner.
Tröstekram!
jag känner med dig verkligen det är jobbigt….dom har alltid en särskild plats kvar i hjärtat allihopa,man glömmer dom aldrig….

stackare :'(

stackare! de e inte lätt att förlåta sitt djur! kram/Lisa

Usch vad jobbigt för dig…du får tänka på alla glada stunder ni haft tillsammans under alla dessa år.
En massa tröstekramar

Stackars er! Men ni gör rätt som låter hunden få slippa lida. Kramis.

Tack för alla underbara svar, det hjälper verkligen :)

Åh..så sorgligt
..Tänker på Er !
Jättetråkigt :( Sov gott Coffee. -skickar tröstkram-

Så ledsamt
skickar massor med tröstkramar till dig och vovven. jag miste nyligen min mamma som insjuknat i cancer, det är fruktansvär att se den man älskar (både människor och älskade husdjur) vara sjuk och döende i cancer.
Tänker på dig och din älskade vovve
Mvh//Diana och vovveflickorna.

Så sorgligt, skickar en stor värmande kram. 

skickar massor med tröstekramar från mig och snodden……han kommer snart till de andra däruppe och kan springa fritt igen …..

Tack allihopa, ni är jättesnälla som bryr er om mig, nu är det så tyvärr att hon avlivats.. Det är jättesvårt för mig och jag kan inte sluta gråta så fort jag tänker på henne .. Saknar henne jättemycket.. Jag kan inte fatta att jag aldrig kommer att få träffa henne igen

Så tråkigt att höra! Jag vet hur det känns när ens bästa fyrbenta vän dör eller ska avlivats..Tänker på dig och hunden jätte mycket. *tår*
Tårarna börjar rinna ner sakta och försiktigt för min kind 
Ger dig all tur

Naw tack allihpa, ni är jättesnälla, det har gått 2,5 månander sen det hände nu. Saknar henne lika mkt fortfarande.

Tröstkram!
det är hemskt, men tror ändå att din mamma gör rätt när hon låter avliva din kompis :(

:( … Aldrig kul när ens hund dör. Min hund dog den 24 juli 2007.. och jag har haft honom enda sen jag var 4-5 år.. Så för mig kändes det som att förlora en del av mig själv!

Ja det känns verkligen som en del av en försvunnit ='(
Men tack för alla tröstekramar (L)
Du får en tröstkram, Lycka till vidare!!
Men hon slapp ialalfall lida det var ju tur de!!
Ohh ger dig massvis med tröstkramar
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
åh :( stackars dig . tröstkramar.
Min bästa vän var en schäfer på 10 år som avlivades i måndags :/ <3

Söt hon är.. fan vad jobbigt för dej . :'(

Tack igen allihopa (L)<3

På den här sidan himlen finns en plats som kallas Regnbågsbron.
När ett djur som varit särskilt betydelsefull för någon dör,
så kommer det till Regnbågsbron.
Där finns ängar och kullar för alla våra speciella vänner
så att de kan springa och leka tillsammans.
Där finns tillräckligt med mat, vatten och solsken,
och våra vänner har det varmt och skönt.
Alla djur som har varit sjuka och gamla
blir återställda till hälsa och vigör;
de som varit skadade eller handikappade blir friska och starka igen,
precis som vi minns dem i våra drömmar från gångna tider.
Djuren är glada och nöjda, utom för en liten sak;
de saknar alla någon väldigt speciell som de varit tvungna att lämna kvar.
Alla springer och leker tillsammans,
men en dag kommer någon av dem att stanna upp och titta i fjärran.
Dess klara ögon är intensiva; kroppen börjar skälva.
Han springer plötsligt ifrån gruppen, flyger över det gröna gräset,
hans ben bär honom fortare och fortare.
Han har sett dig, och du och din speciella vän möts till slut
i en lycklig återförening för att aldrig skiljas igen.
Lyckliga kyssar regnar över ditt ansikte,
dina händer smeker på nytt det älskade huvudet,
och du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på ditt djur
som så länge varit frånvarande från ditt liv
men aldrig från ditt hjärta.
Sen går ni över Regnbågsbron tillsammans…
Känner med dig………….
Denna dikt fick jag av en kompis när jag hade förlåt min fyrbrnta vän. Avlivade honom för 3 år sen och sknar honom väldigt ännu.

Gud tack, började gråta när jag läste den .. :'( Den var jättefin

Skickar styrke kramar till er jag med! Det är det värsta man kan gå igenom när man har djur. Fy va jobbigt. 
Vet inte om någon redan skickat den här, en film om regnbågens bro, den får mig alltid att gråta men samtidigt le lite.

DE E DE VÄRSTA MED ATT HA HUND :( ..

Jag beklagar verkligen… det går inte att dämpa smärtan som du har ljust nu men du ska veta att vart du dig vänder så hittar du alltid folk som bryr sig om dig. Börja här =)
allt stöd och värme till dig.
Kram

Tack, gråter som fan, saknar hennes å mycket ju :'(
Och tack allihopa ni är så himla snälla<3
Förstår att det är jobbigt, saknaden försvinner aldrig riktigt, min Ante (boxer)gick bort för 6 år sen, men minnet är bitterljuvt! Min väninnas schäferblandning Tyson gick bort i dag i cancer, hade känt honom o passat han i nu 6 år, det är tufft att vara djurägare ibland…men livet går vidare! De har det bra på andra sidan inga smärtor mer…Nya vänner kommer till dig i framtiden! Kram på dig!
Jättefin hund!
Jag är i en liknande situation, vår finsk spets hemma hos mina föräldrar ska snart avlivas också. Han är 12 år gammal + att han har börjat få andningssvårigheter. Vi fick honom våren -96 och jag var bara 6 år gammal då. Kan inte ens tänka mig ett hem därhemma utan honom :'(
Tycker verkligen synd om er, men det är ändå bättre med avlivning än att hon ska få lida, det är ju bara att tänka så. Fast att vi människor är lite själviska på den fronten ibland, och inte vill förstå det. Men som sagt, tycker synd om er och hoppas du/ni får det bra i framtiden.

Ja usch, att förlora sin hund man haft så länge at inget kul alls :'( Tack för alla svar jag fått, det hjälper (L)

#33 Blev alldeles tung i hjärtat av den videon, tårarna var ej nära & jag tänkte på alla djur som gått bort för mej 
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Stackare! :(
vet ej hur de känns men jag gråter när jag tänker på tanken att min 10 åriga tjej ska försvinna, men jag tänker helatiden att hon har haft de underbart hemma hos mej och hon kommer aldrig glömma mej och jag glömmer aldrig henne <3
Många kramar från oss alla till dej <3
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Vet precis hur det känns. Jag var 12-13år när våran hund Kastanka avlivades pga ålder 14,5år gammal.
Hon hade funnits i hela mitt liv och sen var hon plötsligt borta…
Sörjde den hunden mer än jag någonsin har sörjt en människa.
Nu sitter jag och väntar på att min 11,5år gamla collie Sally, ska bli sämre och jag måste åka med henne…
Hon är döv, senil och har dåliga ben. Så jag vet inte hur länge hon kommer orka att vara med mig…
/Elisa

tänker på er,det är alltid ett tungt beslut mvh tira

åhh, nu sitter jag här och bölar.. jag ser inte tagneterna! det där dikten får mej att tänka på min älskling Inez som dog för snart 3 år sen! Gud vad jag saknar henne nu! :'( jag beklagar och skickar en tröstkram! jag vet hur det känns! KRAMAR!