Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2350 ggr
Craz-y
0

Räddade min klantiga hund!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag när vi var på hundön i drottningholm med våra hundar fick min hund syn på en and ute i vattnet. Han kastade sej i vattnet och simmade ut efter den. Han började trassla in sej i alla näckroser och alger som vattnet var täckt av och fick svårare att simma. Jag insåg att jag blev tvungen att hoppa i och rädda min vovve Räcka ut tungan Ussch va äckligt vatten. gytja, näckrosor och sjögräs. Men jag fick loss honom! Svårt nog så simmade mammas lilla hund efter mej och trasslade in sej helt också! Så henne fick man rädda med haha. Våran BC blandis var smart nog att inte simma ut bland näckrosorna Glad

BILD: simmar ut till honom med kläderna på.

Craz-y
0

Påväg in :)

Craz-y
0

Lill plutten räddad Flört

Craz-y
0

Mycket roligt tyckte hundarna!

Craz-y
0

Såhär mycket fastade på mej under den lilla simturen! Dessutom hittade jag en död fisk innanför tröjan! :O

AnneN
0

Oj, simma bland näckrosor kan vara förödande, tur att du kunde simma ut och rädda hunden.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Craz-y
0

#5, jo jag höll själv på fastna helt! :O

Craz-y
0

Vad tycker ni? :)

Nikkis
0

Vad vi tycker?

Jag tycker att du borde ha haft bättre lydnad på din hund alt. ha den kopplad. Den ska ge blanka fan i att hoppa i och jaga änder! Det är strikt koppeltvång på det nu vet du väl, har du ingen lydnad på din hund så ska den vara kopplad, dom vilda djuren ska vara ostörda under denna årstid!

Så det var rätt åt din hund att den fastnade, kanske fick den sig en negativ minnesbild av det hela och gör inte om det nästa gång.

Men det var bra att du simmade ut och räddade den, även om jag inte tycker det minsta synd om dig-eller din hund. Eftersom det hade gått att undvika så lätt.

Shana
0

jag tycker det var mycket bra av dej en fin insatts..  det visar vilken fin matte du är..

#8 men hundkan kanske fick bada om den ville det. sen om den såg en anka är väll inte hennes fel.. och att den fastnade det var väll bra att hon simmade och räddade den .. skulle den fått dött eller?

usch en fisk i tröjan jag hadde dött..

Nikkis
0

#9 Jag uppfattar det inte så efter vad TS skrev i #0 "Fick min hund syn på en and ute i vattnet. Han kastade sej i vattnet och simmade ut efter den".

Jag skrev inte någonstans att att hunden borde ha drunknat, skrev ju att det var bra att hon simmade ut och räddade den. Men jag kan däremot inte tycka synd om någon av dem, för det kunde man ha undvikit så enkelt-om hon bara hade bättre koll på sin hund alt. haft den kopplad.

Craz-y
0

#8, var på hundön. de är inte koppeltvång där och de är vatten runt om. de är massa lösa hundar där just för att de är hundön! Jag var en bit bort när min hund sprang och lekte med andra hundar. Han är en jaktblandis men han lyder mej MYCKET bra! Men pågrund av att jag var en bit bort så hade jag svårt att kalla in honom. Men när jag sprungit fram till kanten av vattnet och han såg mej började han genast simma in mot mej men det var DÅ HAN FASTNADE I NÄCKROSOR OCH SJÖGRÄS!

Har inte bett att någon ska tycka synd om oss? Kan även säga att änderna var låångt bort och han var inte nära dom EFTERSOM han vände tillbaka mot mej *suck*

Craz-y
0

9, Tack så mycket. Du kanske förstod vad jag menade med situationen.

Craz-y
0

8, Allt bra jag tyckt om dej och dina inlägg har försvunnit.. :O Känns jätte taskigt att du säger att det var "rätt åt min hund". Han var rädd och kunde drunknat! Rynkar på näsan

Nikkis
0

Det jag menade med "rätt åt hunden" var att han förhoppningsvis lär sig till nästa gång, att han fick en negativ minnesbild av att ge sig ut i vattnet på egen hand på jakt efter änder och sedan fastna.

Givetvis menar jag inte att jag önskar att din hund skulle ha dött, vilket jag också skrev-att det var bra att du gav dig ut för att rädda din hund, det skulle jag också göra utan tvekan.

Men jag kan dessvärre inte tycka synd om hunden eller dig som fick hoppa i med kläderna och allt på, dels eftersom hela situationen skulle ha kunnat undvikits Om du skulle ha haft bättre koll på hunden och dels för att det trots allt gick bra till slut.

Jag vet hur hundön på Drottningholm ser ut, det brukar vara Massvis med (lösa)jyckar där utan större lydnad, bara det är ännu en anledning till att man Aldrig ska låta sin hund komma för långt ifrån en där. Man vet som sagt aldrig vad som kan hända-vilket du nu erfarat själv.

Synd att du tar åt dig på fel sätt av det jag skrivit, än att faktiskt erkänna att du brast i din uppsyn över din hund, lära dig av det och göra bättre nästa gång. Det är sånt som händer-vi är trots allt bara människor.

Synd också att du ska låta detta påverka din tidigare syn på mig/mina inlägg osv.

No hard feelings.

Craz-y
0

okej jag förstår hur du tänker

Jag har redan erkännt att jag hade svårt att hålla koll på hunden när han sprang runt bland alla hundar. Det är ganska vilt där ibland. Dessutom mycket folk som pratar med än själv så man inte kan titta på hunden varje sekund. Hade jag varit några meter närmre honom och kollat på honom hela tiden hade jag kunnat stoppa honom enkelt genom att bara ropa. Men jag märkte det helt enkelt försent.

Hans lydnad är bra men kan aldrig bli lika bra som den lydnad jag har på BC blandisen då hon är mer lyhörd och sammarbetsvillig.

ew
0

Herre gud..tycker de va riktigt modigt å simma ut efter hunden ja! finns ju stor risk att fastna själv med. Att ens orka eller ens tänkla tanken att de är rätt åt nån eller så, de kan hända vem som hellst! Och är man på en plats där hundar ska få springa lösa å leka med andra så ska man väl inte ha dom i koppel, de är väl de som är grejen..

Craz-y
0

16, tack :)  Ja de känns ju lite taskigt att ha honom kopplad på en hundö då han lyder mej i 9 av 10 fall :)

gejsa
0

Haha vilken syn det måste ha varit att se dig simma där med kläderna på.

En and som är vuxen har ju bara att flyga iväg en bit så det är ju ingen fara. Värre med att dom kan fastna bland näckrosorna.

Nikkis
0

Så här års har änder/svanar och andra typer av ('vatten')fåglar små ungar ju, som inte riktigt kan flyga sin kos, och då lämnar inte modern dem.

Bara en liten notis på det.

Det är inte dirrekt påfrestande att 'orka' tänka en sådan tanke/skriva det.

Men som jag skrev så menade jag inget illa med det på det sättet att jag önskar att hunden hade drunknat, för det gör jag inte.

gejsa
0

#19# Jag vet att det myllrar av ungar nu. Men dom kan simma rätt så fort också så just änder har nog inte en hund som sin värsta fiende. Det är oftast gäddor eller rovfåglar.

Craz-y
0

18, haha. ja de var några som skrattade åt mej. Men klart jag inte riskerar att något ska hända min hund:)

på bild #0 är de närmaste hunden kom fåglarna innan han vände sej för att simma tillbaka till mej. Så dom fåglarna fick åtminstonne vara i fred :)

Ellenfyrkant
0

Nämen guud vilka dumma små klanthundar XD Busungar !

Haha tur att matte fanns där :)

Usch åå fy på fisken >.<

Var det i en park lr nått? Jag hade inte klarat hålla mig för skratt om jag såg någon tokig människa simma ut och hämta hundarna XD

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

#15 Tyckte det var en ganska rolig situation. Men om du nu har "MYCKET bra" lydnad på honom skulle han klarat inkallning finfint även på längre avstånd ^^

Mvh Ellenfyrkant

Craz-y
0

#22, 23, haha. De är på en hund ö. man går över en liten bro och så är de vatten runt om :)  Jag snackade med några människor och hann inte se vad som hände innan han precis hoppat i vattnet..Skäms Dessutom brukar han få bada där när de inte är så där mycket näckrosor, de brukar inte vara det förrän en bra bit ut. Så jag hann inte reagera så snabbt Tungan ute

Trots att han brukar vara mycket lydig har hann sina hyss och dumheter, vilket inte gör mej speciellt mycket, hund är en hund med egen vilja och inte en maskin Flört

Freke
0

lydig eller inte. tycker det är skönt att hundön finns och att man får släppa hundarna där oavsett tid på året, och att dina jagade iväg efter änder i sjön är sådant som kan hända…

Tur bara att dom inte trasslade in sig värre… Och att du var villig att ta ett bad.. haha var det kallt i vattnet?? Hihi eller var det bara skönt med lite svalka??

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

anaprincess
0

Till er som klaga på lydnad på hennes hund. Tänk då på att hundar är djur som är egna individer och man kan inte styra hur mkt som hellst över dom! Tror inte era hundar alltid gjort exakt som ni tänkt er. Så dra åt er pekfingret och försök se det komiska i inlägget ist för att vara ordningsvakt.

Craz-y
0

#25, ja..jag var rädd att han skulle börja trassla in sej allt för mycket. Så istället för att ta risken så hoppade jag i vattnet :) Kan säga att de stank och var lera i hela vattnet, dock svalkande! :)

#26, tack så mycket! Så tycker jag också. Du förstår att jag bara ville visa det komiska… Glad