Attackerad
Stod inne i köker och lagade mat när jag helt plötsligt hör ett hemskt skrik. Trodde det va tv först. Men hörde att det kom utefrån. Så jag gick ut på balkongen *jag bor på första våningen* Då ser jag en pittbull som attackerar en svart ung kille.
Och ägaren försöker få loss hunden. Till sist får han det. Och folk överalllt ifrån börjar skrika att dom ringt polisen. Men efter att killen rest sig så säger ägaren att det är ingen fara. Då den attackerade håller med. Fast han är rätt skakig det ser jag. Så börjar dom små bråka med alla omkring… Som oxå står på sina balkonger. Han tar in hunden till sist. Och kommer ut igen. Jag hör dom prata lite. Ägaren säger nåot i stil med du kan int leka så med han och en massa sådant.
Nu vet jag inmte hur det började.. Men så ska det ju ändån inte gå till… Tyckte det va jätte hemskt att se. Jag har själv blinit biten rätt över ansiktet när jag va liten. Dock av en schäfer.
Va bara tvungen att skriva av mig lite…
Bara polisanmäla det skulle jag ha gjort. Vet ni var han bor?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Det är två trappor imellan oss. Och jag har ringt. Det va fler som hade gjort det… Så nu får vi se vad som händer.
Läskigt!!
#3 Jo det va ju bra några meter från min balkong… Händer sånt rätt ofta här ute. Fast jag har aldrig sett det så här nära. :/
Det är ju mycket möjligt att killen har lekt med honom på ett sätt som triggat hunden. Det har vi en "kompis" som gjorde en gång med vår hund som snart är 5 månader, satt och morra och drog henne om nosen för att tetas. Hon svarade genom att naffsa honom i händerna, då tyckte han inte att det var lika kul för när han putta bort henne så kom hon tillbaka igen så då ville han avbryta ett beteende som han själv utlöst. Han fick skylla sig själv att han blev biten.
#5 Jo som sagt jag vet ju inte vad som hände… Men hunden har ingen respekt för sin ägare iheller. Jag tycker inte dom ska ha hund. Det är många här som har pittbull. Men bara få som vet hur man uppfostrar och hanterar den.

vi har samma problem här där vi bor.väldigt många pitbull för att det är häftigt.dom hetsar dom emot människor hundar ect men sen ser man inte många äldre hundar då dom ofta är avlivade pga att dom är "problemhundar" kanske inte så konstigt med tanke på att dom bara behandlas som statusprylar.3 ggn har det stulits hundar i från området och polisen tror att do går till sparringhundar.så nu vågar man knappt ha med sig hunden någnstans.detta måste få ett stopp någonstans det finns nog inte många hundar som far så illa som "kamphundar" och som blir så potensielt farliga pga fel förare .mvh tira
Ush fytusan vad hesmkt :(
#7 Jo samma här. Finns inga äldre kamphundar här.. Knappt någon över tre år… Och ägarna är mellan 15 och 20 i ålder. Och man ser hur tydligt det är att undarna är ute och går med dom och inte tvärtom.