Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 1012 ggr
gejsa
0

Se hur han ligger med bakbenen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet att vi har haft en tråd om hur våra vovvar ligger konstigt med benen. Kom inte ihåg min bild här då. Det är min blandrashund ludde som hade sprungit i snön. När vi kopplade honom för att gå hem la han sig så här. Liksom för att svalka av magen. :)

fettmedkevlar
0

Hehe vad mysigt det såg ut.

Men jag har för mig att hundar som ligger med benen så är fria från HDproblem. Dock kan jag ha fel, men jag tror det är så.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

gejsa
0

Ja, det måste han vara. För han är så vig och hoppar och studsar överallt och är 6 år. Vi röntgade faktist aldrig honom.

Kleverin
0

Sådär gör nova med.. När hon var liten var det oftare, nu är det mycket som du säger, en varm dag kan hon lägga sig så på svalt betonggolv eller i den fuktiga mossan i skuggan…. knasbollar är de.. eller smartbollar..

Anett Lindbom
0

Så där brukade våran varghund ligga med bakbenen, så gulligt så..=)

Sandra
0

Precis så ligger mina föräldrars hund också. Hon har alltid legat så. Hon gör det fortfarande och hon är 13 år nu. Är de inte överrörliga i lederna om de ligger så? Har för mig att överrörlighet i leder inte är bra? Men skulle det vara obehagligt så ligger de väl inte så iof.

ElinLilja
0

Så ligger Puma alltid i sängen =)

gejsa
0

haha vad kul att se att fler ligger så där.

Zvintos
0

Sådär ligger en hund, vars ägare har djuraffären vi brukar köpa koppel odyl i.
Hon är själv uppfödare till den hunden (11 mån rottis), och många andra.
Det hon sa, var att antingen så har han väldigt bra höfter, eller väldigt dåliga höfter, när han ligger så.
Ska bli intressant att få reda på vad den hunden får på röntgen.

TopasPearl
0

inga höftproblem där inte=)

#8 Känner många vars hundar ligger precis sådär. Min valp ligger så, men såklart så brukar ju valpar va rätt få viga=P Men känner även många äldre hundar som ligger så och alla av dem hade väldigt bra höfter. Så jag tror nog att höfterna är bra och inte dåliga!

Keso
0

8 veckor och 3 dagar in i dräktigheten intog min Molly sin favvo liggställning, hur det nu gick till med den tjock magenGlad Bilden längst ner i soffan senare samma dag som de övriga bilderna.

skogsdimmans
0

Så ligger nadja också, Hoppas hon är HD fri! Diskuterade det med min pappas kompis, han sa det att det säger inte så mycket om höfterna om en valp liggar så, för de är så mjuka i höfterna. Så det är sen man får hoppas när höfterna stabiliserat sig… Jag bara jaha =(

Hur visar min sin bild i inlägget, alltså så man slipper klicka för att se??

CelDara
0

#12: Om jag fattat rätt så måste bilen vara i väldigt låg upplösning för att den ska synas i inlägget.

Alexandra13
0

Så brukar min hund också ligga xD

skogsdimmans
0

Löst =) Man bifogar bilden som vanligt, klickar upp den, kopierar, redigerar inlägget och klistrar in den, sen sparar man =) Lätt som en plätt!

Ellenfyrkant
0

#0 Iiiih! Va kallt ;O

Mvh Ellenfyrkant

CelDara
0

#14: Ja, så kan man ju oxå göra. Då blir bilden i lägre upplösning ju. Lite krångligare än att spara bilden i lägre upplösning tycker ju jag, men funkar det för dig så.. :-)

skogsdimmans
0

Nä, den ändrar inte upplösning…
Ursäkta OT :)

CoolaCola
0

Så ligger Cola nästan hela tiden.

Starfall
0

Så ligger aldrig mina hundar;)

Konstigabaralillajag
0

Så ligger Wincent med… så sött.

AnneN
0

Min gamla labbetik låg oftast med benen rakt ut (hon hade fria höfter), Velvet som inte är röntgad ännu ligger ofta så med =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!