Hur skulle du göra?
Om ni hundägare blir bjudna på t.ex gardenparty till ngn som har kattor och den som bjudit er ber er hålla hundarna som naturligtvis får komma med kopplade för att värden inte vill att kattorna skall bli ivägjagade från egen gård / deras revir och hem.
Tycker ni det är löjligt av värden eller skulle ni acceptera värdens önskemål vad gäller era hundar?
Jag vill ha absolut era ärliga svar och kommentarer till detta.
Jag har nämligen fått höra att man inte kan tänka så, att hundarna skall få springa fritt på katternas gård som är deras revir och hem, att dom kommer tillbaka. Ja, jag vet att dom kommer tillbaka. Skriv och berätta hur ni hundägare ser på den saken.
Man får respektera personernas önskemål, det är ju dom som har festen. Kan dom inte stänga in sina katter, så får man ju ha hunden kopplad som det finns risk att hundarna jagar katterna.
Eller så lämnar man hundarna hemma, men då kan man inte vara borta för länge.

Jag hade accepterat värdens önskemål.
Om inte annat så hade jag hållt mina hundar kopplade ändå.
Är inte katterna vana med hundar blir de mycket lätt stressade av att en hund ska jaga dem. Mina voffarna hade nämligen jagat dem eftersom de älskar katter.
Tack för era svar. Det är ju annorlunda om man är inomhus, då kan man ju stänga in katterna eller spärra av på annat sätt men det går liksom inte ute. Jag är glad att ni är av samma åsikt som mig.

Självklart så skulle jag respektera värdens önskemål och antingen hålla hunden kopplad eller lämna hunden hemma/skaffa hundvakt
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
självklart gör man som värden vill… annars finns ju valet att lämna vovven hemma/hos hundvakt eller stanna hemma själv;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Mm, det är ganska logiskt att man gör det värden vill, tycker jag ;)
Det var bra att ni tyckte lika som jag. Nu blev det iaf gardenparty / grillkväll med båda hundarna kopplade och allt lugnt och skönt. Tack till alla som svarat.

Jag skulle göra som värden säger - och vara glad att min hund får vara med över huvud taget!
Håller med alla ovanstående

hålla hunden kopplad den är ju värden som bestämer inte en själv..

Om jag blir bjuden till någon är det självklart på dennes "regler". Jag kommer inte hem till någon och släpper lös hunden som jagar katter om inte detta är okej. Huset är kattens hem inte min hunds, vi är bara på besök. Det känns ganska oförskämt att släppa lös sin hund utan "lov"
Mvh Ellenfyrkant

Finns det något alternativ. Klart hundarna ska vara kopplade!
Tack alla ni. Jag blev nog lite ledsen då jag fick höra att man inte kunde tänka som jag, - att det är katternas revir och att jag inte ville ha hundarna lösa. Jag tycker också om hundar men det får nog acepteras att jag har katter. Men slutet gott, allting gott.