Avslutad valpkurs med stolt matte!
I går var det sista gången på valpkursen för Nadja och mig!
Den avslutades med en liten utvärderingstävling, för att se hur vi utvecklats och dels för att ha lite roligt så det var ju inte på fullaste allvar. Lägsta poäng 5 och högsta 10, minuspoäng för drag i koppel och 1 poängavdrag för var gång momentet görs om.
Fritt följ (linföring)
Koeff 3
Betyg 10
Där skulle vi gå slalom mellan konor, nadja skulle följa mig i koppel och det gick jätte bra!
Sitt
Koeff 1
Betyg 10
Efter slalomen skulle vi gå någon meter till nästa kon och där skulle hon sitta ner. Det gick också jätte bra och sedan bar det av 10 meter mot nästa kona vägen dit fick hon beröm för av instruktören då hon gick bredvid mig med ständig ögonkontakt.
Ligg
Koeff 2
Betyg 9
När vi kom fram till konan så skulle hon ligga ner och ligga kvar. Första försöket lade hon sig ner med en gång men reste sig upp igen, så det var bara att göra om och det resulterade i en duktig hund som låg kvar snällt och tittade :)
Hopp
Koeff 2
Betyg 10
Efter liggmomentet så skulle vi gå mot ett hinder, där skulle vi stanna precis framför och sitta, sen skulle jag gå över och hon skulle hoppa med, och det gick bra =)
Sitt, stanna kvar, hälsning
Koeff 2
Betyg 8
Efter hindret skulle vi runda en kona och vid konan därefter skulle nadja sitta ner. Instruktören kom fram och hon och jag skulle hälsa på varandra utan att Nadja lyfte gumpen från marken. Hon viftade inte bara på svansen när hon lättade från marken första gången, utan hela bakdelen… Andra gången så klarade hon sitta fint när jag och instruktören tog varandra i hand, men när vi sa hej så lyfte hon på sig igen. Tredje gången gillt, då var hon jätte duktig!!
Inkallning
Koeff 2
Betyg 9
Gick vidare till nästa kon där hon även där skulle sitta. Så skulle jag släppa kopplet, säga till henne att stanna kvar och sen gå iväg en bit och vända kom om och kalla in henne.
Hon satt kvar jätte duktigt, men precis när jag vände mig reste hon på sig… Så sär fick vi 1 avdrag för vi fick göra om, och jag fick inse att jag hade gått för långt ;) så andra försöket gick jag bara ett par steg och hon var så duktig så!
Helhetsintryck
Koeff 1
Betyg 10
Fullpott ;) *stolt över att vara ensam om att få fullpott*
Där tittade instruktören på hur man behandlade och hanterade sin hund och hon sa att jag verkligen visste att det var en hund jag hade och att det var trevligt att se hur jag behandlade henne.
Jag är jätte nöjd och glad för min lilla tjej, hon och jag har utvecklats och växt ihop under valpkursens gång. Och att hon är 1 månad yngre än de andra hundarna gör mig extremt glad över att vi kom trea =)
Kommande planer är ju först och främst att gå unghundskursen/allmännlydnadskursen.
Efterhand som vi är redo så hade jag tänkt gå spår-, aktiverings-, agillity-, och rallylydnadskurs
Så det ska nog kunna bli något av mig och min Amstafftös också =)
Va kul att det gick så bra! :)
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
Grattis;) jättekul att hon är så duktig (matte oxå förståss)!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Då får man GRATTULERA. Vad duktiga ni är.
Tack så mycket =) Det är jätte kul när man märker resultat. Men jag tyckte min dobbis var envis… Men Nadja är vääääldigt mycke mer envis!
Grattis, visst är det kul när man får ut något av det man har slitit med. Grattis igen