Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 2925 ggr
Ellenfyrkant
0

OT - Stallet.se!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stallet.se! Jag tänkte logga in för att kolla om någon snott bilder på Zigge. Istället ser jag en väldigt bekant valp! Visst är detta din lilla Viggo, emelie!? HATAR att folk snor ens bilder! Denna tråden får gärna hållas igång. Det är otroligt mk bilder som blir stulna från sånna här sidor eftersom de matchar googlesökningar på ex. "hundar". HJÄLP MED DETTA NU TACK!

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

*suck* Nu hittade jag en till bild, min kompis sheltie Eddie. Så otroligt tråkigt!

Mvh Ellenfyrkant

Bleenda
0

En bild av mej blev stulen på vovve.se och använd negativt av en klubbtidning. Nu har jag tagit bort alla bilderna. Och sätter inte tillbaka dom förrän jag har märkt dom med en stor vattenstämpel.

Du vet väl om att du kan kräva betalt av den som tar bilden om du kommer på den. Gå in på BLF= Bildleverantörarnas förbund och kolla lite. Dina bilder har du fullständiga rättigheter till.

Ellenfyrkant
0

#2 Jadå. Det vet jag.  Vet bara inte riktigt hur jag sla bära mig åt, men antar att det står på sidan!? Tack för tipset. Att lägga ut bilder på vovven på vovve.net är ingen!!!! bra ide! Jag sökte på shelties för att kolla om nånn snott bilder på Zigge, vissa bilder kom upp ca 4 ggr och de känner jag igen från vovve.net då jag vart meddlem där. Otroligt tråkigt att se!

Mvh Ellenfyrkant

Ronja06
0

#0: Detta är lille Viggo ja.. Fundersam Blir lika irriterad varje gång jag upptäcker en stulen bild. Från mig, kompis eller liknande…

Mvh Emelie Förlägen

Ellenfyrkant
0

#4 Jepp, jag har hittat 2 Shellrick's bilder och 1 bild på en kompis sheltie. Ingen av dem har gett tillstånd!

Mvh Ellenfyrkant

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått denna bild på Balder stulen och inlagt på ss. =/
Är iofs enda bilden på vovven som blivit stulen.
Värre är det med bilder på kaninerna.
Har säkert fått över 100st bilder stulna!

Ellenfyrkant
0

#6 Usch och fy, läste det på KiF. Hemskt!! Har du nånn "känd" sida som är lätt att slionka in på genom googling, har du en uppfödning eller hur hittar alla tjuvar dina bilder ?

Mvh Ellenfyrkant

Okay
0

Är själv medlem på S.s och får mina egna bilder stulna. Jag tycker det har spårat ut totalt :/ Men desvärre är det många "små ungar" som inte fattar allvaret att sno bilder av en. Jag tror mer dom hittar bilder här på "Ifokus" då många vill lägga upp bilder på sina djur och visa dom…

Ellenfyrkant
0

#8 Om de "små ungarna" inte förstår att man inte får sno andra även om man skriver att det är copyright på dom (vilket man inte ens ska behöva) och snor ändå borde de vara för små för att ha fri tillgång till datorn. Det spelar ingen roll om det är en 10 åring eller en 20 åring, de begår fortfarande samma 'brott'. En unge som inte fattar reglerna men accepterar dem ändå hör helt enkelt inte hemma på sidan!

Mvh Ellenfyrkant

Zvintos
0

#7: Jadu, det undrar jag också.
Har väl min hemsida till uppfödningen, men ingen av bilderna är därifrån.
Söker man ex på belgisk jätte på google, så kommer en av mina bilder upp (är med i en artikel på KIF).
Har även ett galleri på zoonen.
De lyckas då iaf hitta på bilder som jag själv knappt visste jag hade utlagda. =/

#8: Jo, så är det nog.
Det jävliga är ju att ungarna vägrar erkänna att bilderna är stulna!
Har bett flera tjejer att ta bort bilderna, då det är mina.
Men de har bara sagt att det är någons de känner (både bilden och kaninen), att det är deras kanin m.m. m.m.
Sen hotar de att anmäla mig för att jag skriver onödiga saker till de. =S
Den sidan har definitivt spårat ur och borde läggas ner!
Men ägarna till sidan tjänar ju pengar på den så…

Bleenda
0

Jag tror att många stölder sker pga okunskap. Men tror man får kopiera. Men står copyright och ditt namn borde fler inse att det är bildstöld.

På vovve.se är det lite av dubbla budskap. Vill någon ha en bild får dom höra av sej och sen delar jag och vovve 50/50 på intäckterna. Men sen kan man också se att man kan ta en bild och skicka som vykort. Det är ju också bildstöld.

Ellenfyrkant
0

#10 De hoten dom ger dig är verkligen inget att oroa sig för! De är dom som gör fel och crew vet inte tillräckligt mkt om situationen för att straffa dig! Så det är verkligen ingenting att oroa sig för. Man ska däremot se upp med att vara otrevlig, svordomar m.m. Vilket jag kan erkänna att jag har svårt för vad gäller dessa små skitungar!

#11 Hajjade inte riktigt deety där med vovve.net ?

Mvh Ellenfyrkant

Zvintos
0

#12: Jag är inte orolig alls, bara fundersam hur de egentligen tänker.
Hur man kan säga något sådant, när man vet att man verkligen blåljuger. =S

Sen det där med vovve, så kan man skicka in bilder till deras galleri.
Där står det att ibland kollar tidningar igenom galleriet när de ska göra artiklar och vill då låna bilder.
Då kontaktar de vovve, som sedan kontaktar den som lagt in bilden och pengarna som tidningen betalar, delas då 50/50 mellan vovve och fotografen.
Detta är något man kan kryssa i när man skickar in bilden.
Sen när bilden är godkänd och ligger i galleriet, så kan man välja någons bild och skicka som e-vykort.
Men detta tror jag inte står med när man skickar in bilden.
Då räknas det ju som bildstöld, eftersom de icke informerat om detta.

Okay
0

#9  nej nej det är ju klart, men det jag säger att det är många som har den där okunskapen. När jag började på s.s hade jag ingen aning om att det var bildstöld att ta bilder från google. Men i dagens läge finns det texter överallt på s.s som säger sånt. Jag vet inte hur man ska gå till väga :/ Just nu är det väll att hålla utsik och anmäla dom som snor, ev gå så långt att gå till polisen för då kan dom skärpa sig…

#11 Ja visst kan det vaar så, men Photoshop gör det värre för många sitter och redigerar bort Copyright och namn osv.

Bleenda
0

#14 Då är det en ännu mer medveten bildstöld. Då kan dom inte skylla på att dom inget visste.