Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 991 ggr
Chacky_
0

Agillity?

Min hund är en stollig en! Han älskar att busa! Han har börjat få dålig kondition. Jag är mkt orolig och han är bara 4 år! Ska man träna honom eller gå till véterinären? Agillity? Jag undrar om man kan göra någon kul bana på gården? EN agillitybana liksom. Det skulle vara jätte kul för både honom och mej. Jag vill inte köpa grejer. Helst nåt som man redan har, typ krattor m.m? Jag behöver verkligen hjälp!

Chacky_
0

Hjälp mig!!!

ingann
0

brukshundsklubbarna brukar ju ha agilitybanor;) men då krävs att du är medlem för att få använde banan…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Chacky_
0

du såg tydligen lite fel här.. jag vill GÖRA en bana!

ingann
0

#du undrade OM man kunde göra en bana… jag tipsade då om brukshundsklubben då jag inte tror det är så lämpligt att bygga nåt av gamla krattor som kan skada hunden. för att bygga en bana behövs riktiga, hållbara saker.. inte gamla krattor eller annat bråte…

dessutom om han bara är 4 år och redan fått dålig kondis skulle jag söka veterinär INNAN jag funderade på att börja träna agility… det kanske är något medicinskt fel på honom?

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

SparklingTindra
0

Hur mycket motionerar du din hund?

[japptravare]
0

Hinder är lätt att fixa men vill du ha fler hinder så blir det svårare. Först måste man ju träna på alla moment man vill utföra innan man hoppar banan.

Reklamfritt
0

för att hålle en hund i trim vd fyra års ålder så ska det väl egentligen räcka med att gå promenad tre gånger om dagen . … Typ två vanliga och en lång runda… Fast de beror väl lite på hur stor hunden är också. Men om han har väldigt dålig kondition redan så borde du nog kolla hos vet tror jag =)

Ellenfyrkant
0

En hund som får tillräckligt mkt motion får aldrig dålig kondition. Såp mitt tips ät arr promenera med din hund tillräckligt!
Vad har du för hund?

Mvh Ellenfyrkant