Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 1323 ggr
Emmelie91
0

Passar?

Passar en west highland white terrier eller en norfolk terrier till agility? finns det andra småhundar som passar bra?

SparklingTindra
0

I princip alla hundar passar till agility. Jag vet en som håller på med agility (tävlar inte, men tränar) med en westie och det går jättebra. =)

lena1
0

0,alla raser kan man träna agility med,en del är snabbare en del inte, terrier är kanonbra hundar,men det finns otaliga flera som det är fart på;-)

Love_Hugo
1

man kan köra med alla hundar bara tunnlarna inte är för små (om man kör med typ GD) men alla hundar klarar inte av balans hinder och då kan man köra hoppklass istället.

Skatvinge
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Isak e en westie o hade jag haft tiden till att träna på BHK så hade vi säkert kommit långt inom agilityn ^^

Laserknas
0

de flästa  hundar passar men vissa kanske är lite för stora/tunga men då är de bara att man gör de sällan.:) så länge de tycker de är kul.

Freestylefreaks
0

west highland white terrier är ju nästan som en cotte o mina cottar passar perfekt ;)

lillfrida
0

skulle en bulldog passa till agility? :)

Mischa
0

Huvudsaken är att hunden passar ihop med föraren.

En hund som är för snabb för sin förare hinner oftast göra saker i förväg och inte alltid rätt, och vissa förare har säkert mer potential än sina hundar.

≧◔◡◔≦

[japptravare]
0

Säger som alla andra, dom flesta hundar går =)

Chinese crested dog kan jag också rekomendera för dom är snabba och smidiga

Ellenfyrkant
0

Tror av de två att westien skulle gå bättre än en norrfolk då den är mkt smidigare i kroppen.

Mvh Ellenfyrkant