Australian Shepherd
Hej! Jag skulle vilja lära mig mer om rasen Australian Shepherd. Skicka gärna bilder och skriv allt du vet om dem.
Vet bara att det är en vallhund pigg och glad snarlik collie lite mindre än dom, i alla fall dom jag har träffat, jag har faktiskt sneglat på den rasen även jag;-), gå upp på skk,s hemsida står säkert mera där….
Lycka till
Dom hundarna är jättemysiga..vi har ett zoo här och ägaren föder upp den rasen. Tiken brukar vara med i affären och jag kan ju lova att jag har kunnat gått därifrån med henne =))))
Lotta,Ja där ser du då, där har du ju din andra hund
Ja det finns många men jag lär väl läsa på lite innan vi bestämmer oss..men visst är dom fina =)
jaaaa det är dom och busiga pigga och alldeles underbara vallare

#2 Fast om det är Lenas Diffy du menar, så är hon lite väl rund!

Valpen, som nu är en bra bit över ett år, har börjat visa lite väl kaxiga tendenser mot andra hundar, och är lite vaktig. De bör få jobba rätt mycket för att fungera alldeles bra. Inte rena sällskapshundar, även om Diffy är det.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag älskar att träna, men jag lär nog vänta till lilla Skorpans leder inte håller längre…men min högsta önskan är att få nått lite större att hålla på med =)
Jag har 2 aussies, en på 3 och en på 7 mån.
Det är ingen lätt ras att ha och göra med!
Den behöver arbeta med hjärnan. ingen ren promenadhund,
Måste aktiveras med något av tex lydnad,bruks,agility,vallning,freestyle eller nåt sånt. Gärna flera gå aussien är en allroundhund.
Måste arbeta dagligen. Annars blir dem riktigt jobbiga!
Min äldsta var verkligen pain in the ass tills han blev 3 år, jag undrade verkligen flertal gånger vad det var jag skaffat mig.
De flesta aussie ägare/uppfödare säger att aussien mognar inte förens 3 års åldern.
Dom är enmanshundar, mina hundar iallafall den ena utav dem har svårt för att lyda andra än mig. Han älskar mig och följer mig vart jag går, även om det så är inomhus går han som en svans efter mig.
Men som sagt min äldsta aussie ( hane ) var riktigt jobbig när han var liten! Min yngsta aussie ( tik ) är en dröm,lugn och fin och endå arbetsvillig till 100. Så man kan få både det ena och det andra :P
Men dom måste verkligen arbeta och det mycket!
Lycka till
vill du läsa lite mer om aussie kan du titta på denna sidan… där finns även länkar till andra bra aussiesidor längst ner på sidan "Ras Info";)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner