Albin verkar fått värmeslag!
Hej
Albin verkade ha fått värmeslag typ nyss. Vi hade varit ute på en promenad och jag skylde ner hans trampdynor och la en kall handduk på honom men ska jag duscha honom i svalt vatten istället.? Han va jätte vinglig och trött. Nu är han bättre och flåsar mindre.
Man ska vara försiktig med hundarna i värmen. Du kan lägga en blöt handuk över huvudet så han svalnar. Men du gjorde rätt som blötte honom.
Jag duschar mina hundar när det är som varmast. Och inga promenader förrän solen börjar dala. Tidiga mornar och sena kvällar. Därimellan en kort kiss rastning mitt på dagen.

oj då, våran hund får man tvinga in i skuggan, brukar bada henne med, hon ligger annars i solen hela dagen, hon älskar solen.
Aramis är det väldigt lätt att undvika solen med, försöker man ta en promenad när solen är riktigt varm lägger han sig helt enkelt ner i första bästa skugga och vägrar röra på sig :P.
Så det blir oftast längre promenad på kvällarna här :P
Ecko lägger sig jätte gärna i stolen på balkongen mitt i solen, där de blir ungefär 40 grader. Men han är lite knäpp, får tvinga in honom så han svalkas lite:)
Men annars blir de väldigt korta små promenader såhär och längre när solen gått ner vid 22-23 .. mest för min skull:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆