Hundkläder
Jag undrar bara rent allmänt vad ni tkr om människor som klär sina hundar i allt från små tröjor till skor ? =) (jag har själv ingen åsikt om detta men jag skulle vilja se det ur er synvinkel)

IDIOTER RENT UT SAGT!!! (MIN ÅSIKT)
visst en regnkappa / vinterkappa / reflextväst / hår spännen / snoddar för hundar med långt hår i ögonen dom kläderna/spännena är en helt annans sak
(visst kan amn klippa luggen på dom men vissa hundar måste ju ha lång lugg på utställning och då kan det vara skönt för hunde på fritiden att ha uppstoppat i en snodd
vill ni ha en diskution negativit om det jag sagt/skrivit.. så ta det över ett pm till mig,,
mvh Linda

Jag tkr att kläder av olika slag är ok så länge det inte går till överdrift. En hund ska inte gå runt med jeansväst, kjol och klackskor. Och en husky behöver inte vinterjacka. Men en söt t-shirt anpassad för hundar tkr jag är helt ok så länge hunden trivs i det. Men som sagt…. Det får inte gå till överdrift. Åå skor som fyller en funktion är helt klart ok! Men små söta tofflor är inget för hundar.
Mvh Ellenfyrkant

Om det är kläder som hunden behöver för att inte frysa så är det ok men jag tycker inte det är ok att klä hunden bara för att man vill/tycker det är kul, det finns det dockor till!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag tycker att kläder som inte fyller någon funktion för hunden går bort. Funktionella kläder är t.ex refletäcken, vinter och regntäcken.
Såsom Anne_N skrev ska man ha hunden bara för att klä på den kan man lika gärna köpa en docka!
Hundtäcke på vintern om hunden fryser. Thats it, tycker allt annat (små klänningar, skor, mm.mm.) ser fruktansvärt löjligt ut.
Tycker om inte annat synd om de stackars djuren.
Håller med Anne_N Finns dockor.. 

Tycker det är så egoistiskt av ägaren att klä upp hunden i alla möjliga klänningar m,m…täcken m,m på vinter är ju självklart en nödvändighet för hundar som fryser…
Det värsta jag hört är ju den nya grejen med att ta hål i öronen på hundarna!! Vart är denna värld påväg! Lider med dessa hundar, det är ju för fan levande varelser INTE NÅGON NALLE!!!
kläder som fyller en funktion har jag inga problem med men de som klär sina djur som dockor bara för att, tycker jag är helt fel mot djuret…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Hundar har väl inte päls bara för skojs skulle heller?! enda kläder man behöver använda är sådana som är nödvändiga. Ex. flytväst.
#9 Alla hundar har inte heltäckande päls ;)
Därför kan ett täcke på vintern vara mer eller mindre livsavgörande.
Har ingen erfarenhet av nakenraser, men kan tänka mig att de även behöver täcken när det är varmt, mot solen menar jag..?
#10 kläder i form av täcken åt nakenraser räknar jag in under nödvändiga.. även om jag bara tog flytväst som exempel :)
#11 Hehe jo, förstod nog det ;)
Själv använder jag bara täcke när det är så pass kallt att mina hundar fryser, vilket tiken sällan gör.
Hon är å andra sidan ingen nakenhund, men vad jag har sett behöver nakenhundar ofta kläder..?
Håller med de flesta, kläder utan funktion går fetbort!
Det finns dockor, eller om man nu nödvändigtvis måste ha en hund, finns det mjukisdjur som ser ut som hundar.
Personligen klär jag helst inte ut mina hundar. Förutom då det är nödvändigt (ex. då vi tränar agility i lite lägre tempraturer. Vid de korta pauserna får hundarna på sig sina kappor så att inte musklerna blir allt för kalla.)
Men jag måste erkänna att jag faktiskt har en liten hundtröja här hemma. (dock aldrig använd) 
Mvh Emelie 
Sunt förnuft kommer man långt med.
Jag kan inte komma över chocken när jag hittade vita spetstrosor med rosa blommor på i en hund o katt affär. Och hål för svansen.
När jag tittar på dessa små hundar som är utspökade så ser jag nästan hur dom skäms. För det är oftast dom som blir föremål för att vara ersättningen för barbi. Inget elakt sagt, jag skakar bara på huvudet