Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2024 ggr
NinaToy
0

Mat-tips till valp

Får hem min chihuahuavalp i veckan.
Vill få tips om vilka tuggben som passar små valpar bäst och
vad dem brukar tycka är godast i godisväg och vad man inte bör ge dem.

Tack på förhand. :)

Starfall
0

F-ben är förbjudet så som Fisk, fågel och fläsk. Något man heller inte bör ge är tuggben med knutar i ändarna, då hunden kan tugga loss en knut och sätta i halsen. Men det visste du kanske redan:)

Chihuahuavalpar är ju väldigt små, men jag tror det finns små tuggben att köpa i djuraffär. Vet inte så mycket om hundben då mina hundar inte är så förtjusta i det. Däremot älskar Frankie tuggringar i råhud, så det kan jag nog rekommendera (Så vidare inte din valp försöker svälja all råhud, har hört att det kan bli förstoppning då)

Lycka till med din lille valp!

Kramar/carro

Tiarasmatte
0

Det finns ju tuggpinnar!

Mischa
0

Det mesta tugg går bra sålänge det inte är överdrivet behandlat typ rökt.

bland känns det som att folk är överdrivet nojiga över att hunden skall sätta saker i halsen, dom kan lika gärna sätta en torrfoderkula i halsen om det så skulle vilja sig.

≧◔◡◔≦

Tina-A
0

#1: Måste bara berätta för dig att det här med F-ben är en myt. Trodde alla visste det nu xD

Regeln är: Ge inga kokta eller tillagade ben då dessa lättare flisar och kan alltså repa upp halsen. Ge frysta ben istället.

Grejen med fågel och fisk är väl att dessa nästan alltid är tillagade när man försöker ge dessa och alltså - tillagade ben kan vara riktigt farligt.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

HannaM
0

#4 precis vad jag tänkte säga, rått funkar det jättebra

NinaToy
0

Tack för alla svar!

Starfall
0

#4 Okej, tja det är vad jag då alltid hört. Alltid lär man sig nåt nytt! Skrattande

Flikka
0

Varför inte köpa nyttiga ben vet inte riktigt vad dom heter men dom är gröna :D och gör så dom får bättre andedräkt ;)

HannaM
0