Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 661 ggr
NinaSkurken
0

NEJ ! inte nu igen

Jaha, då ha jag och skurken kommit in från en jobbig eftermiddags tur, när vi nästan va hemma så hör jag bara någon ropa "nnneeeeeeej staaannnaaa och hundens namn," ja tänkte bara nej fan inte nu igen !!!! så jag vänder om försöker hinna bort innan hunden kommer fram, men nej jag fattar att jag inte hinner, så jag sätter skurken ner och tar upp hans halskedja upp vid nacken så att jag har fullkontroll över honom, hunden kommer i full fart mot oss med väärldens ragg och morrar vädigt grovt ! ja skriker "NEEEEEJ BORT FYYYY DEJ" hunden stannar upp och stirrar möter skurkens blick jag stampar med foten och "hyschar" i väg den han morrar fortfarande men går inte närmare, sendan vänder han sig om och springer hem, fortfarande har inte ägaren synt till, de har inte kommit i fatt han även står jag kvar och väntar på att de ska komma och kolla så allt var okej och be om förlåtelse men nej ! de kom aldrig, Jag vill säga att detta är ANDRA gången denna hunden smiter fram till oss, förra gången hoppade han på skurken i skogen, hade han gjort de denna gången hade det gått riktigt illa !! Detta är en STOR hane jag patar om en vit hederhund, Och förra gången sa ägaren inte heller ursäkta han bara gick, denna gången ingen ursäkt eller fråga om allt gick bra !! MYCKET DÅLIG STIL AV HUNDÄGAREN !!!!!!!  OANSVARIGT !!

ÄR mycket ARG!!

Nu hände det som tur är ingenting men ja vet skurken han kan vara ganska aggressiv mot hanhundar han hatar dom och han gör utfall ibland, nu hoppas jag att han inte får bakslag från de han haft för sig tidigare ! han som blivit en kanonhund ju!!

Jag var tvungen att skriva av mig man blir så AARG !!

Nu får ja lunga mig lite, sorry om de blir mycket text.

fettmedkevlar
0

Är det inte koppeltvång nu? *kliar i huvudet*
Anmäl isåfall.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

NinaSkurken
0

Faktiskt ingen aning, men man blir så trött på de, de är andra gången nu :/

fettmedkevlar
0

#2 Har du provat att prata allvar med ägaren? Hade en sådan hundägare här i närheten där hunden får springa fritt och nosa på alla hundar som går förbi, provade prata med ägaren och "lyckligtvis" så förstog ägaren vad jag ville.

Finns också en till som skiter i om hunden springer fram till alla hundar och kaxar sig, ägaren skiter fullständigt i vad jag säger så jag anmälde och nu är hunden kopplad. Ägaren tittar förstås inte på mig men det gör mig ingenting.

NinaSkurken
0

Nej det har jag inte gjort, men nästa gång jag möter dom så ska jag prata med dom, ska iaf ha en ursäkt ! för jag tycker faktiskt att man borde säga något !

fettmedkevlar
0

#4 Ja prova prata och säg att det kan hända att hundarna ryker ihop och då kan det bli dyrt för båda två. Be om en ursäkt och be även att ägaren ska hålla hunden kopplad.

Karmatarerskanise
0

Håller med fettmedkevlar. Fungerar inte det borde du anmäla. Man ska inte behöva hålla koll på ANDRAS hundar när man är ute med sin egen :/

NinaSkurken
0

#4 ja ska prata med dom, men ja väntar tills min mamma kommer hem, hon vet hur ägarna är och sådär, så hon sa att jag skulle vänta tills hon kom hem så skulle vi gå bort tillsammans.

aa de får jag göra om de inte fungerae, för nästa gång kan sluta illa. tycker att har man inte koll ska man inte ha hunden lös, man ska inte gå runt och oroa sig att en hund kan komma farande när som helst.

Bleenda
0

Japp, det är koppeltvång fram till 21 aug.

NinaSkurken
0

#8 gäller de överallt då typ gångbanor och så eller bara skog och vid bostads område?

Karmatarerskanise
0

#7 Precis. Man vet aldrig vad som kan hända när en främmande hund kommer fram utan ägare.

Tyvärr förstår inte alla att man inte ska ha hunden lös om man inte har kontroll över allt hunden gör. Man ska veta säkert att hunden inte drar iväg.

NinaSkurken
0

nej de gör ju inte de tyvärr, men men så är det väl vilket är synd.

NinaSkurken
0

vart står det var och när det är koppeltvång?

finns de på någon sida?

KindredCold
0

#12 Vet inte vart det finns, men det är under jaktsäsongen. Så kanske på någon jaktsida?

NinaSkurken
0

okej ska kolla. kanske står på skk också.

misel
0

Det är jobbigt med dessa lösa hundar. Jag har råkat ut för det flera gånger. Här är det bla rottisar som går lösa antingen långt före eller långt efter ägaren som går och pratar i sin mobiltelefon.