DrömRas?
Om du skulle skaffa en ny hund, och fick välja en hund-ras från hela världen. Vad skulle du då välja? :) Bara lite kul att veta.. ;)
Jag skulle ha valt en svart labrador. Äääälskar dem!! :D Så himla fina.
Drömrasen är Schaffer, på stark 2a plats Aussie och sen Jappe (blev kär i Eros när jag såg alla bilder på honom;))
Nu har jag en papillon/york-blandis på 8 månader

/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#2: Nemen! Vilken söt liten sak! =)

Jag skulle vilja ha en schäfer, gärna med mycket svart. Har redan spanat in en kennel där det föds många såna men det lär nog dröja innan det blir aktuellt med tanke på att Shelby bara är 8 månader :)

Har redan min drömras, dvs Schäfer. Bättre och underbarare ras för mig finns bara inte!
Men sen är jag väldigt svag för helkuperade Dobermann's. Skulle inte tacka nej till en helkuperad Rysk import. Bara så jäkla synd att det numer är tävlingsförbud på kuperade hundar födda ef. årsskiftet…
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
En fila.
Jag har min drömhund.. Drömras är jag inte helt underfund med än. Älskar spetsar och GD vill jag absolut också ha igen. Senaste tiden har jag varit hemligt förälskad i Vit herdehund.
#2 Skickade med en bild bara för din skull ;)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#7 Han är ju bara för underbart vacker
Hade du bott här i trakterna hade jag hundnappat honom;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Jag har redan min drömras, dvs Schäfer. Men jag skulle även kunna tänka mig skaffa en Sarloos Wolfhound :)
Även jag har min drömras dvs eurasier. Men Westie är en annan ras jag skulle tänka mig…
det är så många, men jag skulle vilja ha en vit herdehund, dom är sååå vackra:-))

jag skulle vilja ha en Grand Danios eller en Irländsk varghund. En Engelsk cockerspaniel till skulle inte heller vara fel..
En Groenendael… Eller kanske en Malle (a)
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Finsk lapphund, precis som vi hämtar imorgon! =D
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Måste ju säga att berner sennen blivit min favoritras nu när jag har en själv, men annars skulle jag gärna vilja ha en basset eller en pyreneehund (vet inte hur det stavas riktigt) :)
Basset är så charmiga och pyreneerhundarna så vackra!
Schäfer verkar populärt :) Kul att se vad ni gillar för hundar! =)
På första plats kommer keeshond och westie. Sedan har jag alltid velat ha en norfolk eller cairnterrier och en japansk spets…eller kanske sheltie.
Jag har redan min drömras.. Shetland Sheepdog :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
#19: Åh, för min skull? Hihi ^^ Han är jättefin :)
#21, Jepp! :)
Jag har oxå min drömras
Engelsk Springer Spaniel!!

#8 Tack för det :) Men nån nappning går inte, han är en alldeles för stor mammagris för det ;)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Min drömras är tollare:).
Skulle jag gå ifrån Havanaiser nån gång i framtiden p.g.a. pälsvården, blir det japansk spets…
#19 Haha, använder din labbe oxå huvudkudde??? trodde det bara var Nova i hela världen nästan.. hon har egna som hon bär dit hon ska lägga sig. eller så knölar hon ihop en mata eller nått, vägrar att ligga utan kudde. skor fungerar bra med.
Min drömras är Portugisisk vattenhund. en sådan ska det bli när jag blir stor.
Jag har min drömras, pyrenée, men nästa skulle nog kunna bli cão da serra da estrela.

Förutom att jag redan har min favoritras, Whippet så finns det en del andra raser som jag skulle vilja ha. En hundras som jag har velat ha i många år är Basset Hound, men eftersom att jag bor som jag gör så har det inte blivit ngn Basset. Men andra raser som jag skulle kunna tänka mig som nästa hund är Papillon eller kanske en It.vinthund, eller kanske ngn liten pudel, fast jag gillar ju Japanese Chin också, likaså Pomeranien(Dvärgspets), :)

Älska papillon efter som jag redan har en <3 men skulle vilja ha en powder puff eller en shar pei också :) eller kanske en engelsk bulldog :) eller varför inte en ras av varje hund i världen haha ;)
haft boxer och skulle gärna vilja ha igen. aldrig mött finare hund.
Men fransk bulldog, bullterrier kanske skulle var aokej det med
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Dogo Canario

Om jag skulle skaffat en till hund nu hade det blivit en till sheltie. Men hade jag tiden skulle det utan tvekan varit en BC!
Om jag inte hade fått ta en till av samma ras vet jag inte vad det hade blivit faktiskt. Men detta är raser jag är intresserad av:
- Storpudel
- Pointer
- Stor Münsterländer
- Épagneul Francais
- Gordon Setter
- Irländsk Setter
- Weimaraner (korth)
- Collie (långh.)
- Boxer
- Finsk Lapphund
- Kromfohrländer (långh.)
- Irish Soft Coated Wheaten Terrier
- Kooikerhondje
- Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Nordamerikansk Fårhund
- Volpino Italiano
- Papillon
- Japansk Spets
- Chihuahua (korth.)
- Nihon Teria
- Cavalier King Charles Spaniel
- Chinese Crested (powder puff)
Mvh Ellenfyrkant
Boxer!!…el en renrasig Dogo argentino…

Nån gång i framtiden så ska det bli en tervurens igen…
det drömmer jag om.

Schäfer och Coton de tuléar Dom jag har ;)
Men annars av dom ja inte har så e de Japansk spets :) har varit förälskad i läänge!

BC tror jag…

Eftersom jag älskar dogo argentino sedan 10 år tillbaka så skulle jag nog säga att det är en drömras.
Fast en redig (riktig) bruksschäfer går inte så säker den heller ;)
Annars har vi ju.
-Dobermann
-Rhodesian ridgeback
-Västgöraspets <-- Som blir nästa ras.
Australian shepherd men ska skaffa en Finsk Lapphund