Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 4207 ggr
Freke
0

Äter era hundar allt?

eller är det något era hundar ratar? Inne som ute?

Vår hund, ratar allt som inte är kött. Han är nyfiken på vad vi äter men om man sträcker fram en macka elle något som inte är kött vänder han och bryr sig inte.

Samma sak ute, kan nosa på det folk kastar om kring sig men rör det inte.

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

ingann
0

Åskar äter allt. iaf det han fått smaka=) han föredrar dock tomater o gurka före kött *s*

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

lena1
0

0,det är samma här behöver aldrig vara orolig att han äter nått han inte ska, inte ens något kadaver av fågel eller annat som ligger i skogen.

MariannE11
0

Nero äter det mesta som inte är tänkt för honom… inkl kattbajs…. mums vad han luktar gott sen…Hemlis

den egna maten är han däremot dålig på att äta…. han vill säkert helst äta blötmat medans jag vill ha i honom torrfoder….så jag gör en kombination… torrfodret är Eukanuba och blötmaten är Pedigree inköpt i vanlig mataffär….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Solaika
0

Jösses.. Tobias äter verkligen ALLT.. Det enda han inte gillar är sånt som är lite syrligt.. typ tomat o jordgubbar.. annars proppar han i sig allt han kommer över o lite till :-)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Zvintos
0

Hittills har jag inte hittat något som vår kille INTE äter! =P
Höjdaren är grönsaker och frukt, helst äpple. =)

[Vargnatt-]
0

Ute äter han inte så mycket som han inte borde äta.

Inne äter han allt han får smaka :P. Förutom päron, det var tydligen riktigt hemskt tyckte han

Therese_Melberg
0

Liza äter allt, har inte hittat nåt, varken inne eller ute som hon inte sätter i sig

Elvis äter nästan allt, utom apelsiner, som tydligen är det vidrigaste som någonsin vuxit på denna jord. Han backar flera meter om man håller fram en apelsin mot honom.

SaraC
0

Allt ätbart äter han glatt. Alltså inte bajs och sånna saker, utan det i "matväg"

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

HannaM
0

japp här äter vi allt, allt.. senast idag försökte han äta folie som låg på marken ute, hands elaka matte tog det tock ifrån honom… chilinötter är gott, starka fisherman friends är gott.. men citron, det är äckligt det

emelieA
0

Verkligen inte! Vilda är sjukt kräsen. Hon äter ingenting från marken och är hon inte hungrig vill hon inte ens ha hundgodis elelr köttbullar..Räcka ut tungan

AnneN
0

Förut så åt Velvet precis allt hon hittade ute, allt från bajs till pinnar, grus, skräp. Men hon har lärt sig att det inte är tillåtet att äta saker man hittar ute så nu rör hon det inte alls förutom att hon nu mer bär pinnarna ist för att äta dem.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Chimney
0

jag fick min hund att äta jordgubbar xD

hon äter allt bara för att ingen annan ska få.

riktigt roligt att se när en hund och en häst äter jordgubbar bara för att den andra inte ska få xD

SparklingTindra
0

Tindra älskar tonfisk och grönsaker, men äter inte gärna korv och sånt.

[Malin3033]
0

Ivan kan nosa lite och sedan rata det, men kött slinker alltid ner, samma sak med smörgås, ost lr liknande. frukt och grönsaker är totalt ointressant.

Ronja däremot smakar på allt som man sträcker fram. däremot kan hon välja att spotta ut det sedan. x)

Kleverin
0

Jag har en labbe.. säg vad hon inte äter. Men har lyckats lära henne komandot "usch,usch" då ska det vara riktigt läckert för att hon ska äta det. Snus och cigg smakade hon bara på en gång, ingen höjdare tydligen. Tur det..

Liss
0

Idag åt ecko mango.. och han blir helt galen när mammsen gör kolsyrat vatten i sin mojäng (glömde alldeles vad den heter)

Så fort han hör de där ljudet när kolsyran kommer i flaskan så står han och super glor och gnäller som han vill ha!? vet inte VART han fått de ifrån:P Mamma testa iaf att hälla lite i vattenskålen och jaa.. han drack de!^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Mellorine
0

Liksom trådstartarens hund är min hund eheeextremt kräsen. Inte ens alla typer av kött duger. När det var valpkurs (..snart 10 år sen :P) fick vi ha med oxfilé att träna med då han inte var intresserad av hamburgerkötten som skulle användas som lockbete ^_^ De flesta godistyper spottar han bara ut, något pinsamt när en snäll veterinär vill belöna.. :)

( #10 köttbullar innehåller lök som är giftigt för hundar, det ska man inte ge dem oavsett hunger. )

emelieA
0

#17, Jag menar sånna där fina "hundköttbullar" som man gör själv, men tack för varningen :)

KallblodsLotten
0

Alice äter allt hon kommer över. Hon är speciellt förtjust i morötterna när vi är i stallet. =)

Freke
0

#17. haha vår är lite typ så med att helst nötkött, funkar gör oxå

kycklingvingar…. Han är helt tokig i det…. i Godisväg är det bara leversnittar som fungerar.. Det var någon som ville ge honom godis med yogurt i, vilket han tog i munnen och spottade ut efter han smakat..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Tazzar
0

Min Mollie är jättekinkig när det gäller hundmat, människormat slinker gärna in, men inte hundmat. Så hon kan ibland gärna vara utan i flera dagar.
Och så är hon jättenoga med att tugga allt noga, även små bitar som t.ex. kattmat (torrfoder) tuggar hon länge på.

Aniu däremot äter allt som är ätbart!

Maddepadde
0

Ila äter allt. Oavsett om det är kattskit eller grönsallad.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

botakt
0

Babsan äter allt: frukt,grönsaker,wiskey (bara en liiiiten liten droppe på fingret) banan, pinnar,blommor, och allt möjligt.. Det änds som inte är gott är champingjoner (stavning) ja så allt som går att äta och dricka såklartSkrattande

Niini
0

Ger bara torrfoder + rått malet kött/fil/surmjölk/grynost. Men har märkt att det bara duger med ett märke av surmjölken, och helst inte fettfri :P

Men glass, godis, brödsmulor o.s.v. går nog också ner om det råkar hamna på golvet i misstag.

Karmatarerskanise
0

Hades äter inte grönsaker, men kaninskit älskar han ;)

Fija
0

Ayla äter allt….

Johanna
0

Roxie äter verkligen inte allt… mer kräsen hund får man leta efter.. haha!

haft jätteproblem m att hitta ngt hon faktikst vill äta…

fast idag kom hon med en död fisk, som hon hittade i vatnnet när vi va ute o badade.. men äta den tänkte hon nog inte :)

fettmedkevlar
0

Hicka äter allt FÖRUTOM ris, känns lite konstigt för dom flesta hundar brukar ju ät det. Hon äter surt, salt, sött jaa allting om man säger så.

Nikita äter det mesta förutom surt.

Jack äter inte sallad och grönsaker förutom paprika, han äter inte uppblött torrfoder.

White käkar det mesta förutom sallad.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

[lanns]
0

Har två Jack Russlar som äter det mesta. Hund-, katt- och människomat. Ute hittar de alltid något smaskens som de snabbt kastar i sig innan matte ser vad det är, hon kan ju tycka det är alldeles för äckligt att äta. Nästan allt matte äter är vill russlarna oxå smaka, frukt och grönt, godis och kakaor, allt. Dock är Dollar och matte oense om huruvida pennor är tillför att ätas . . . 
Grisörat till melodikrysset är dock veckans höjdpunkt!

[VikkiF]
0

Min hund Jana äter i princip allt. Men hon har en vana. När hon äter torrfoder så tar hon munen full och springer till en mattan ca 7 meter bort och sätter sig och äter där. Sen springer hon där fram och tillbaka :P