Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 818 ggr
gejsa
0

Är Bessie sjuk tro?

I morse kissade hon inne innan jag hann gå ut med henne kl 6. En hel pöl blev det. Var ett tag sedan hon kissade inne.

Sedan har jag sett  hur hon har satt sig flera ggr och liksom bara kommit droppar. Hon brukar ju oftast bara sätta sig och kissa på några sekunder. Tittade närmare på henne och såg en fästing som satt precis bredvid kissemurran. Vet inte om hon blev irriterad av den? Får se om några timmar om hon fortsätter. Annars kan hon väl fått sten i urinen eller urinvägsinfektion. Vad tror ni?

Jag får hålla koll på henne nu för att se om det går över. Annars får jag väl ringa en veterinär.

KindredCold
0

Ring veterinär.
Men kan säga att min tik hade också en fästing där, hon vart irriterad och kissade mer.. Men hon vart inte sjuk eller så, men som sagtm ring veterinär och kolla.

Lycka till.

gejsa
0

Har gjort det. Dom tror urinvägsinfektion. Så vi ska till Strömsholm.

Woogiebox
0

Jag tycker du ska börja med att avlägsna fästingen!
Fortsätter hon, så ska du kontakta veterinär.

gejsa
0

#3# Jag tar alltid bort fästingarna så fort jag ser dom. :)

fettmedkevlar
0

Jag får känslan av att det är UVI.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

gejsa
0

Åkte ju till Strömsholm som jag skrev. Men skulle vänta hemma sa dom eftersom dom hade så många akutfall. Åkte dit till kl 19 iaf. Fick sitta där till kl 4.30 på morgonen. Så snacka om att jag var trött i går (söndag). Hon kissade ju flera ggr på golvet ca 7-8 ggr. Men tror ni att dom kom med ett provfat någon gång då? Nej, så när jag kom in hade hon precis kissat. Så hon fick aldrig något kissprov från Bessie. Fick gå ut igen och försöka vänta ut henne. Men hon ville inte kissa. Tänk om dom hade haft lite framförhållning och gett mig ett fat. Eftersom kisset inte får vara äldre än 4 timmar när dom ska ta prov.

Nu trodde hon att hon hade urinvägsinfektion efter vad jag berättade. Så hon har fått medicin och fick även en spruta där. Ska komma tillbaka med kissprov 3-4 dagar efter att medicinen har ätits upp. I 10 dagar ska hon ha medicin. Även c-vitamin fick jag köpa för att göra hennes kiss mer surt. 1 om dagen ska hon ha av det. Märker att hon verkar redan lite bättre i dag. Så det går nog över.

Min dator har kraschat så jag skriver på en annan dator nu. Känns jättekonstigt. :)