Smal?
Mosters hund Hulda - 1 år gammal (född 2/6-07) New foundland/Berner sennen.
Moster tjatar hela tiden om att Hulda är så smal. Och det är hon ju faktiskt med tanke på de två raserna hon har i sig.
Jag menar att hon kommer växa till sig, stora hundar ränner väl iväg i storlek och så kommer kroppsstorleken ikapp lite senare. Hon känns inte för smal när man tar på henne, enligt mig.
Men om någon annan har hundar av samma ras/raser skulle det vara kul att få se bilder eller höra hur de såg/ser ut i kroppen i samma ålder?
Skickar med några bilder.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Hon ser lite tunn ut, men för att se hur smal hunden är kan man ju blöta ner pälsen. Då syns det bättre.
jag tycker hon ser bra ut, om hunden mår bra i övrigt så tror jag inte det är någon fara, och som du sa så kommer hon troligtvis lägga på sig några kilo efter ett tag då hon är ganska ung nu ju. :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Tack för svaren. Ska tala om för moster att det inte bara är jag som tycker att det är lugnt ;)
#4 Bra med bild! Vilken skillnad. Den ska jag visa :)
Visst ser hon smal ut, men är hon frisk för övrigt och inte har problem med att tillgodogöra sig näringen i fodret skulle jag inte oroa mig. Med de raserna tycker jag det är bättre att hon är lite tunn än tvärtom framförallt under de första åren (tänker på höfterna).

Stora hundar som är i tonåren kan se bra magra & eländiga ut innan dom börjar lägga på sig massa, och stora hundar tar tid på sig innan dom är färdiga.
Jag vet att vissa Njuffar inte blivit färdigväxta förens i 5-års-åldern.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
Har grandis och säger precis som #7!
Jag tror heller inte det är någon fara, roligt nog är folk alltid snabba på att komentera tunna hundar och inte tvärtom.
En hund som växer (i synnerhet storvuxna) kan se knepiga ut under uppväxten precis som storvuxna människor.
≧◔◡◔≦
håller med #10 ;P
Medarbetare på Hundar.ifokus
#6 Nej, hon verkar inte ha några matsmältningsproblem. Är för övrigt redan röntgad också, så det blir förhoppningsvis inga problem med höfterna.
Tack för alla svar :)
Jag har också haft grandis och hon var också skranglig i den där åldern :)
. Dom ser roliga ut när dom är unghundar. Dom är inte färdigvuxna förrän bortåt 3-årsåldern.