'Låna' hund?
Hej!
Jag heter Sandra och är en mycket djurintresserad tjej på 15 år. Jag har en katt, rider och väntar på att få hem mina gerbiler. Jag har även haft en lång rad andra djur och har bl. a erfarenhet av hundar och hundträning. Jag har ingen möjlighet att skaffa hund just nu, då jag är borta från hemmet mer än fem timmar om dagen. Jag bor i en liten ort där det inte finns några hunddagis eller liknande. Så jag tänkte om någon kanske bodde i Henånsområdet på Orust och kan tänka sig att låna ut sin hund lite då och då? Jag skulle kunna gå ut och gå, leka och träna med den. Gärna ta kurser på brukshundsklubben eller få tips och råd av dig. Jag har inga krav på hunden utom att den ska tycka om att vara ute och är aktiv.. Självklart inte agressiv, men det tror jag inte era hundar är? Hur som helst, är det någon som kan ge mig lite mer hund i mitt liv så är jag mycket tacksam :)
För mer info kan jag även nås på radioactive.retard@hotmail.com
Mvh Sandra

Det är inte många som "lånar" ut sin hund till okänt folk, det bästa vorde om du hittade någon som du skulle kunna bygga utt en relation med. Vara ute och gå på promenader med hunden och låta ägaren gå med så ägaren kan se hur just du beter dig med hunden i olika situationer.
Jag vet inte om någon lånar ut, men tänkte bara säga att henån är otroligt fint!! =)
#1 Mjoo, jag vet.. Men jag har 'haft' en sån här hund förut och ägaren och jag blev 'kompisar' genom den hunden. Det slutade med att jag satt hundvakt, valpvakt och allt vad det var, men tyvärr så flyttade dom.. Sen har jag flyttat och det har fått vänta tills nu med att leta ny.. Men jag vet att det inte är så många, dock fick jag ett par olika svar förra gången.
#2 Joo, det är riktigt fint men ganska tråkigt förutom kompisarna ^^

#3 Okey, ja men det bästa är ju att man lär känna båda ägare och hund så du litar på ägaren och ägaren på dig :)
Jag hoppas det går bra!

Kanske ta kontakt med Orust Hundägarförening som finns i Henån? Någon där kanske behöver hjälp med hundvakt eller liknande?
http://www.orusthund.com/main.htm
Jag bor i Henån :)