Död knall fall?
Min bror och hans sambo har/hade en liten praszky (osäker på stavningen) hon är/var 1,5 år gammal och när de kom hem precis var hon död.
De vill skicka henne på obduktion men de är för tillfället i Jönköping på besök hos min pappa. Hon väger 1.3 kg och var väldigt liten av sig, jag undrar om någon kanske kan ha en aning om vad som kan vara fel? Bör de kanske lägga henne i frysen? *låter hemskt*
Någon som vet en vetrinär i närheten av Jönköping som är bra som tar emot akut? De måste in med henne om hon ska på obduktion.
Usch vad jobbigt detta är, vet bara inte vart jag skulle vända mig..

Ringde vet nu, ska lägga henne i kylen tills imorgon då de ska skicka iväg henne till obduktion..
Men ingen som kan ha en aning om varför, hon hade varit hängig en tid och sov väldigt mycket. Känns hemskt, Isa är borta.. ='(
Djursjukhuset i Jönköping AB
Oskarshallgatan 6, 553 03 Jönköping
Tel: 036-341880
Dit borde de kunna vända sig.
Stackars din syster/svåger… lider med dem=(
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Blodpropp i hjärnan är ingen omöjlig orsak.
Kan hända när som helst, vem som helst.
Så ålder spelar ingen roll, hunden behöver inte ens vara sjuk eller göra något speciellt.
Hoppas de får reda på orsaken.

VAd tråkigt! Men jag gissar på hjärtfel.

Kan vara hjärtfel men låter mer som en propp eller en tumör som trycker mot vitala delar..
Sover mycket, låter inte som hjärtfel?? de hundar jag träffat med hjärtfel har inte velat sova, för när dom lagt sig har det tryckt över hjärtat. Men förvisso har det varit större och tyngre hundar..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus