Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3623 ggr
jessi_twini
0

heelt sjukt!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min syrra e ihop med en kille som jag kallar djurplågare! han är verkligen inte snäll mot djur! speciellt inte cocos(som syrrans hund heter). Han biter henne i svansen, i öronen och i ansiktet men mest över nosen. Han biter så hårt att det börjar blöda. Han slår henne med skor och liknande! Han är helt sjuk. Han drar stackarn i öronen och benen… Senast jag träffade honom så va vi hos nina, Och då va cocos i soffan(vilket hon brukar få) men då blev han jätte sur på henne och lyfte upp henne(han lyffte inte upp henne snällt direkt..) Och sen bara kastade han ner henne i golvet!!! hon fick elementet i ryggen :( Sen så gömde hon sig i en koja som dom hade där och då gick han in där och jag vet inte men jag tror han slog henne och drog henne i öronen. Och sen så sparkade han henne och skrek att hon skulle gå och lägga sig. Och då gick jag fram tioll cocos och kollade så hon inte va skadad och tröstade henne lite då sa han att man inte får göra så, Då jag jag att jag bara kollar så hon inte skadade sig men då blev han skit sur och sa att man måste göra sånt för att dom ska lära sig! Men hallå? man kastar väl inte en hund i golvet bara för att dom ska lära sig??! Han är sååå j*****vla puckad!! jag hatar honom! Och stackars cocos när han kommer så blir hon jätte rädd och springer och gömer sig :( Nästa gång han rör cocos kommer jag anmäla honom!!

vad tycker ni om sånt här?

jag tycker det är heelt galet… Förlåt om det blev massa text och så men jag va bara tvungen att ''skriva ut'' om det här!

SaraC
0

Jag undrar hur din syster kan vara tillsammans med någon som beter sig så mot hennes hund?!

Klart du ska anmäla. Du behöver inte vänta på att han ska göra illa hunden igen, du kan göra det på en gång.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jessi_twini
0

ja vi i familjen frågar henne men hon vill inte lyssna.. :/

Jag ska nog ta och göra det! :)

Mymlan
0

ANMÄL HAN DET ÄR DET DU SKA GÖRA OCH DET ENDA RÄTTA.

Ring polisen och djurskyddet *miljö och hälsa* i din kommun och ANMÄL.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Karmatarerskanise
0

Japp, du måste anmäla detta för hundens skull!

Manda29
0

Håller med alla andra. Anmäl.  Vilken sjuk dj..el rent ut sagt.

[Vargnatt-]
0

Anmäl honom för hundens skull! Den har inte gjort något för att bli behandlad på det där viset!

spikes
0

anmäl för sjutton nu på en gång till alla instanser så han inte hinner göra hunden illa ännu en gång, hur kan din syster gå med på något sådan, jag skulle sparka ut honom direkt vid minsta tendens till det.slår man mina djur/ e elak så slår/e elak man mina barn och det är fakta……hoppas det löser sig du är duktig som regarerar,berätta hur det går jag stöttar dig fullt ut….

Mymlan
0

#0 Varför gör din syster inget åt detta? i mina ögon är hon ju medhjälp till misshandel av hunden..

MadeleineH
0

håller med Eros. anmäl honom, vänta inte tills han gör det igen. man kan ju inte hålla på så med djur. dom har väl också en gräns på vad dom klarar? eller?

Fija
0

Anmäl. Kan vara stor risk att han annars börja slå din syrra också…Eller han kanske redan gör det då hon inte vågar säjja emot om vad han gör med hunden….

jessi_twini
0

Okej! ja han kommer jag anmäla! Hon säger åt honom typ en gång men han lyssnar inte och då säger hon till igen osv. Men han har aldrig lyssnat och bara fortsätter, Och min syrra gör inte så mkt åt det. Jag tror att min andra syrra har anmält honom en gång. Men jag kommer göra det iallafall.

Karmatarerskanise
0

#11 Be dina föräldrar anmäla också.

Mymlan
0

Tar inte en anmälan så fortsätt anmäl hela tiden..

Freestylefreaks
0

varför gör inte din syrra ngt :O Eller gör han inte de när hon e där?

CelDara
0

Anmäl för tusan, tveka inte!

Jag blir så himla upprörd när jag hör sånt här. Killen verkar vara fullkomligt labil. Och som #10 skrev,  så skulle det inte förvåna mig ifall han kanske börjar slå din syster oxå, ifall han inte redan gör det.

Vad säger dina föräldrar om det här, kan inte dom hjälpa till? Lycka till!

fettmedkevlar
0

Gör en anmälan DIREKT och vänta inte tills nästa gång, din syster räknas ju som medhjälp eftersom hon "står ju bara och ser på", att bara säga åt denna kille "lägg av" utan resultat tycker jag är rent ut sagt dumt. Det är ju HENNES hund och det är hon som ska se till att hunden mår bra.

Varför inte säga till din syster att du kommer/har gjort en anmälan på denna kille för att han slår hunden? Gör en anmälan och berätta sedan till din syster att nu får det räcka, har hon inte mod till sig att få honom och sluta så kanske polisen har det.

Plus att du kan ju försöka filma det hela när han slår hunden?

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

jessi_twini
0

#14 Ibland när hon är där och ibland inte. Jag vet inte varför hon inte gör nått..
Mamma vet, Så jag ska snacka med henne och så kan vi anmäla honom. Pappa vet inte tror jag.. Men kan ju säga det till honom.
Och som #13 så kommer jag anmäla honom fler gånger om inte en anmälning räcker. Han har en till hund, Som han är jätte snäll mot.. Det är lite konstigt :S Eller inte jätte snäll, men snäll.

jessi_twini
0

#16 jag kommer nog att säga det så får vi väl se vad hon säger.. Ja jag kan försöka filma det hela. Nu är ju jag inte där hela tiden men om det händer när jag är där så kommer jag självklart att försöka.

Mymlan
0

#18 Kan du ha hund? erbjud dig i så fall överta hunden.

jessi_twini
0

#19 jag tror inte det :/ Och pappa vill inte ha nått djur.. Och sen så jobbar han hela dagarna och jag går ju i skola. Annars skulle jag frågat!

Freestylefreaks
0

#17 Okej, ja undra vrf hon inte gör ngt :S

fettmedkevlar
0

#20 Har du anmält eller pratat med din syster om anmälan?

jessi_twini
0

#21 Mm.. Jaa det undrar jag med.. :/

#22 Jag har inte anmält ännu utan kommer nog göra det imorgon.

fettmedkevlar
0

#22 Du får berätta för oss hur det går, plus att det vorde ju bra om du också har bevis på det. Tror du din syster skulle kunna vittna om att det stämmer?

Om den första anmälan inte leder någonstans, se till att skaffa bevis. Tex filma eller fota när han slår hunden och gör sen om anmälan på nytt och visa upp bilder/filmer.

Marylojs
0

Men jösses… Åk dit och hämta hunden och förklara för din syster att du inte tänker se på när oskyldiga djur blir misshandlade. Hur svårt kan det va?

fettmedkevlar
0

#25 Trådskaparen är 14 år gammal, jag tror nog det är föräldrarna som bestämmer om en hund får komma dit eller inte :)

Sara87
0

Usch så hemskt för dej att se nåt sånt å för hunden att uppleva nåt som troligtvis pågår hela tiden.

Anmäl för Cocos skull å även för din systers skull som många redan nämnt.

Vad säger dina föräldrar om detta?

Maddepadde
0

Jag skulle passa mig lite om jag var du, din syrra verkar ju inte heller helt rätt ställd i skallen.
Anmäl inte utan att ha pratat genom det med dina föräldrar.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Kleverin
0

#28 Det där såg inte så snällt ut… *ler*

Du kanske menade att hon är rädd för honom och därför inte vågar göra något? Eller att hon älskar honom så mycket att hon är blind för hans fel och därför kommer försvara honom med allt hon är värd? Eller så menade du vad du skrev…

Men håller med, prata med mamma först, de är alltid lättare att bli tagen på allvar om man har en vuxen med sig när man anmäler saker och ting.

spikes
0

29, håller med varför kasta skit på andra när man inte vet hur det förhåller sig:-(

Klump
0

Anmäl honom till polisen och kontakta djurskyddsinspektörerna i din deras komun.
När du ändå håller på tycker jag att du skall anmäla din syster med.

Om man tillåter att någon behandlar ens hund på det viset så skall man inte ha djur.

spikes
0

31, lägg dig inte i vad hon gör med sin syster, det kan vara känsligare än vad du tror,kan du visa liiite hänsyn!!!!,du vet inte hur sitsen är därhemma även om man kan tycka saker.

Maddepadde
0

Nej, jag menade vad jag skrev. Det kan bli ett jävla liv, rent ut sagt, för Jessi_twinis del om det slår fel.

Men börja grina då!

spikes
0

33, svarade du dig själv nu?

Klump
0

Jag lägger mig inte i hennes relation till sin syster.

Men hennes syster som ÄGARE till hunden är ansvarig.

Man är enligt LAG skyldig att skydda sin hund från "omödigt ont och lidande".
Och om systern tillåter att pojkvännen slår hunden och biter den så att det blöder, så är hon lika ansvarig.

Det var det där med lagen igen=)

Maddepadde
0

Ha-ha-ha-ha. Nej, jag skrev fel nummer. Skulle varit "29".

Men börja grina då!

Marylojs
0

# 35 Tänk, jag håller med till 100 % :-)

Alexandra13
0

Hoppas det går göra nåt! :S

Kleverin
0

#33 Jo, klart det kan bli och jag håller med, hon ska anmäla med sina föräldrar. Men att säga till någon att "din syrra verkar ju inte heller helt rätt ställd i skallen." kan anses som extremt provocerande och sårande. Jag skulle klart avvika från ett forum som säger sådanna saker om min syster, även om jag tänkt tanken själv. För det är bara jag som får reta min syster, alla andra försvarar jag henne mot. Och det vi försöker uppnå är att hon ska få mod att anmäla, inte höra olika förmälen om hennes syster.

spikes
0

39, precis min tanke också det tillhör god ton tycker jag, kunde inte skrivit det bättre själv.

Maddepadde
0

Ja ursäkta mig så mycket då, hej och tack för mig.

Men börja grina då!

Molla
0

#39 Bra skrivet!

Du tror inte att det skulle räcka om din mamma och pappa satte sig ner med pojkvännen och berättade hur fel och olagligt han beter sig, och att om han fortsätter anmäls han och hunden omplaceras. Kanske din syster skulle våga säga nej mer om hon vet att hennes familj står bakom henne?

Lycka till tjejen!!!

jessi_twini
0

#42 Jag tror inte han kommer sitta still så länge, Han kommer säkert bara bli sur och skrika och sånt där :S  Men man kanske kan försöka… Vi får väl se :)

paronskrutten
0

Om jag såg att hunden behandlades så skulle jag personligen ge mig på honom, det är inte okej att göra ett djur illa! Jag skulle skälla ut honom ordentligt! Jag fyller 15 år i år, och är kort, men det spelar ingen roll, jag skulle få fnatt!

Har du anmält honom än?

Helena

Klump
0

Hahahaha, det skulle jag nästan vilja se=)

*gulligt inlägg*

paronskrutten
0

#45 Ja men seriöst, hur skulle du reagera? Jag är van vid att skälla ut hunden, varför skulle jag inte kunna skälla ut människor? Hunden kan göra mig väldigt illa om den ville, men jag har ändå den kontrollen att jag kan dra tag i hunden och skälla ut den om det behövs. När det är djur som råkar illa ut får jag sån förtvivlan i kroppen, kan jag göra något åt det så gör jag det, oavsett vad som händer med mig.

Helena

Klump
0

Hm.. undrar om du missförstod mig?

Jag menade att det var BRA av dig. SÅ himla gulligt.

Jag skulle förmodligen ta hunden och gå..

paronskrutten
0

Nej, jag missförstod dig inte, men jag ville bara förklara varför :P Ursäkta om det lät surt mot dig :P

Haha, ta hunden och gå.. det är också ett sätt, men så långt tänkte inte jag xD Nej, jag skulle bli vansinnig^^

Helena

paronskrutten
0

För att förtydliga: inlägg nummer 46 har ingen elak/ond ton, bara allmänt förklarande.. ^^

Helena

spikes
0

49, förstod det;-)

jessi_twini
0

Ursäkta om jag inte varit inne men jag har inte haft tillgång till datorn. Jag har inte hunnit anmäla honom ännu för jag har inte varit hemma på den sista tiden. Men jag kommer vara inloggad snart och då kommer jag att svara på era inlägg.

Ses snart =D

Klump
0

Hunnit?

Ring 114 14 och gär en anmälan.

Det tar ca 5 minuter

Lycka till!

jessi_twini
0

#52 Okej då ska jag göra det på engång!

jessi_twini
0

jag fick lite ''råd'' av min mamma så jag ska ringa nu :) Jag kan säga hur det går sen :)

jessi_twini
0

Okej nu har jag ringt :) Jag berättade allt han gör och så men jag vet ju inte vad hela hans namn e eller nått så jag ska ta reda på det och sedan kan jag anmäla :)

Mymlan
0

#55 Räcker nog med ge adressen där han bor..

CelDara
0

#55: Vet inte din mamma vad han heter i efternamn???

hellenah
0

är d bara jag som inte riktigt tycker att detta stämmer??? varför ska d ta flera dagar och ringa ett samtal???? varför tveka om man ser att ett djur far illa på de viset??

jessi_twini
0

#58 Jag är ledsen att det fick dröja men.. Så är det tyvärr..

#57 Nej det gör hon tyvärr inte.

Mymlan
0

#58 Börjar faktiskt fundera att anmäla ngn är ngt som inte ska behandlas/diskuteras i flera dagar det är bara lyfta luren och göra en anmälan tar bara några minuter.

jessi_twini
0

Ja det vet jag… men jag ville gärna prata med mamma och sånt innan. Och jaa nu har ju jag inte varit hemma och så..

CelDara
0

#60: Egentligen tycker jag ju att föräldrar verkar jädrans fega som inte tar tag i det här och anmäler. Trådskaparen är ju faktiskt bara 14 (om jag minns rätt?) år. Inte så lätt då kanske att kontakta polis/myndigheter och veta vad man ska säga osv osv

Mymlan
0

#62 Nog tror jag de vet för om det händer nå brott de utsatts för ute så nog kan de då göra en polisanmälan om de t ex får mobilen stulen etc.

Rovalds-Zurfa
0

Anmäl den j****n nu!! Han är ju heeelt sjuk i huvudet!!!

jessi_twini
0

Tyvärr vet jag verken vart han bor eller vad hans hela namn är, Så när jag får reda på det kan jag anmäla. Och för er som säger att min syster är ''inblandad'' så har ni tyvärr fel. Hon älskar verkligen cocos och jag tror hon aldrig skulle kunna göra ett djur illa. Att hon inte säger till honom på skarpen eller tar tag i honom kanske är för att hon är rätt att han ska slå henne. Tyvärr så är han en sån som om man säger till honom så kan han bli galen och slåss/skrika/hota.

Mymlan
0

#65 Bor din syster med han? då kan du lätt få tag på adressen. För hennes hela namn borde du ju kunna. Bara ringa skattemyndigheten och uppge hennes namn så vips så har du adressen om hon inte har skyddad identitet vill säga.

empan-hampus
0

Ja.. Jessica om du anmäler honom gör du rätt!

jessi_twini
0

#66 Nej tyvärr så har han flyttat.. Och nu tänker ni säkert hur kan han då göra henne illa? Jo för han brukar komma hem till henne och sova över och då brukar han vara elak(mot hunden asså :P)

Mymlan
0

#68 Korkad syrra du har sorry jag säger det. Skulle en människa komma hem till mig och vara elak mot MIN hund så skulle jag aldrig släppt in den människan igen. Min åsikt är att hon är en passiv medhjälpare till misshandeln av hunden då hon dels ej säger ifrån samt dels släpper in han i bostaden.

hellenah
0

#69 håller med dig….

#68 du får ursäkta men jag tror inte på allt du skriver,,precis som om inte din syster vet vart han bor…varför pratar du inte med henne?????

ElinKee
0

Nu har inte jag läst alla inlägg så det kanske blir upprepning. Men är en människa verkligen snäll mot andra människor, om han beter sig så mot ett litet djur? Jag tänker på hur din syster har det =/

jessi_twini
0

#70 Men jag tänker iallafall inte fråga vad han bor! hon blir lite misstänksam kanske.. veem vet! Och hur tror du inte på vad allt jag skriver? Säg någonting som du inte tror på?

Mymlan
0

#72 Och ärligt talat så tror jag inte alls du tänkt anmäla han för hade det varit mer GO i dig så hade du redan gjort det.

Stackars hund som inte har någon som kan och vill hjälpa den. Hoppas kanske grannar reagerar eller ngn annan som ser..

jessi_twini
0

Hallåå.. Jag har visst anmält honom men behöver veta var han bor! Jag har ringt dit men jaa som jag sa: att jag måste veta mer om honom! när jag har fått veta det så självklart anmäler jag honom!! ALDRIG att jag låter någon göra illa ett djur! aldrigaldrigaldrig!! Fattar inte hur någon skulle säga nått sånt!!

jessi_twini
0

Och om ni ska komma med ''kritik'' Asså anklaga och sånt skiit så kan ni lika gärna låta bli att skriva!!!! Jag skapade inte tråden för att alla ska bli ovänner! så ska ni skriva får ni låta bli att vara elaka utan vara snälla!

Och ni får tycka att min syrra är hur korkad som helst men det struntar jag i! Inte såå kul om jag skulle säga att eran syrra va helt puckad i huvet! Hon kanske är rädd för honom det vet väl inte ni! Så ta och sluta nu!!

kerstinjo
0

Det bästa vore nog att du pratar med dina föräldrar om det. För visst gör det ont i hjärtat när man ser en hund bli illa behandlad och gör man inget åt det så är man delaktig i missförhållandena.

Kerstin 

jessi_twini
0

Jag har redan snackat med en utav dom……… Men.. menar du att jag har varit delaktig i det här? bara för att jag typ inte vet vad han heter…

rockyboy
0

Självklart ska du anmäla honom för djurplågeri!Stackars hund,man behandlar inte djur på detta sätt.

L1ll4n
0

#77 - fått reda på något ännu?

jessi_twini
0

Nej.. Men ska ringa mamma och fråga senare..

Woogiebox
0

Det du berättar är fruktansvärt & horribelt!
Ingen hund ska behandlas på det där viset!! Och jag tycker som alla andra, anmäl den jävla idioten!

STACKARS STACKARS HUND!!!!

hellenah
0

#72 varför skulle din syster bli misstänksam om du frågar vart hennes kille bor?? d är ju inte en konstig fråga precis,,och va spelar d för roll om hon vet att du anmält honom????

jag tycker bara d är lite konstigt att du typ har bortförklaringar hela tiden,,,så svårt är d väl inte och ta reda på saker och anmäla nån??

jaja,,lägger ner detta nu…

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.