Här står det åxå pittbull
Måste bara visa lite tidnings utklipp från en händelse. Där jag råka veta vad det var för hund och varför…
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=3789838
http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article125228.ece
För det första var det en amstaff. Sen så var det flickvännens hund. Och killen bussade hunden två gånger på snutarna så dom vart tvugna skjuta!
Men resten är sant, han var drogpåverkad och galen.
Ville visa med artikeln hur fel dom har. Fel ras. Och hunden var inte aggressiv utan gjorde det den blev tillsagd.
Tycker det är hemskt att dom skriver händelsen såhär. För desto mer skit dom skriver om sånna här stackars "kamphundar" desto fler idioter kommer ju skaffa sånna.

#3 OOO ja! haha vilken härlig bild man skulle kunna tro att vovven är en bäbis =)

hatar folk som bara köper en rottis eller pittbull (jaa, kamphundar, ni fattar) bara för att dom tkr att dom är sååååå himla coola! :O Och dom fattar inte att en sån hund behöver bra och sträng uppfostran! :'( Blir så less.. :( Och när man läser i tidningen och en rottis som har bitit en tvååring i ansiktet så börjar alla hata rotweilers.. :( Hemskt..
#5 Rättelse. Rottis är ingen kampras.
Media har otroligt stor inflytande på människor.
Jag lyssnar med ett halvt öra när jag hör något om hund-olyckor.
Bara att låta andra hålla på. Vet man inte hela fakta anser jag att man är okunnig om man ska börja slänga ord på folk med en viss ras. Det slår ju oftast tillbaka på personen som äger en ras de inte klarar av i vilket fall, synd att oskyldiga oftast hamnar imellan.
#6 rottis har vart och är fortfarande stämplat under "kategorin" kampras, inte lika mkt som för 10 år sedan men dom går fortfarande under den kategorin enligt media både i sverige och i andra länder.
och i många människors ögon så är dom det också, tyvärr.
Men som du säger, media har stort inflyttande på människor, de är där allt startar speciellt kring ämnet på vad som är kamphund och inte…
tråkigt när de blir så, men tyvärr är det så
Är själv stolt ägare till Rottweiler, och har även haft Amstaff/Pitbull och tycker de är helt underbara raser. sedan kan media skriva va sjutton dom vill. tråkigt att de bara raporteras om fall när de gäller just sådanna här raser.
och allt som media skriver skall man ta med en klack spark enligt mig…
www.blueberryhedgehogs.com
På tal om media och hundar så stod det för något år sedan om prinsessan Madeleines (tror jag) hund som fick ett herrbesök. Rottis skrev Aftonbladet och lade ut en bild på träffen. Jag har aldrig sett en rottis som var så lik en labbe.
Det är lätt för oss hundmänniskor att se skillnad, men det verkar som om media tror att alla stora hundar är t.ex. kamphundar.
Men de är lika dant som för nått år sedan där de va en artikel om en pitbull ( ovanligt ) som hade gjort nått och bilden i artikeln var inte på en pitbull utan istället på två Rottisar?!
ne ibland börjar man undra…
www.blueberryhedgehogs.com
#7 Jo, det är stämplat som det, men det är ingen kampras.
Pitbull är en kampras, det vara bara det jag vill påpeka att -Bim- sa rottis och pitbull som kamphundar båda två :)
Är själv f.d rottweilerägare och morsan är f.d uppfödare av rottweiler så jag vet hur underbar rasen är, och det är synd att folk fördärvar ett rykte på en sådan bra familjeindivid som den kan bli om man vill.
Precis min mening :)

jaha, förlåt.. :P Men ni fattar vad jag menar.. Min morbror har en americanstafford terrier. och hon är jättesnäll och go! :D Synd bara att hon bor i finland så jag inte kan träffa henne så ofta.. :(