Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1311 ggr
Tarkie
0

Oansvarigt!

Ner trampad :(

Idag när jag hade Molle lös på tomten och vi busade runt så kom det hund som började jaga honom ;/ (en labrador) Jag skrek på hunden att sluta men den fortsatte med viftande svans :( Jag sa till hundägaren men den brydde sig inte! den sa bara "Sluta skrik på min hund, om du skadar den så har du med mig att göra" Sen så sprang Molle in i hörn på tomten. då började hunden stampa på han med framtrassarna :'( Jag fick panik och skrek som en "idiot" (nu kommer ni tycka jag var elak) jag puttade hunden så den flög iväg rakt in i buskarna, när han log där och gnälde så sprang jag fram tog molle och la honom i kaninhuset. Sen var det bara att spring in i huset och låsa dörrarna tills hundägaren gått!

Jag tycker detta är väldigt oansvarigt av en hundägare! Ville bara checka med er vad ni tycker om detta! 

(Inlägget från kanin.ifokus.se)

[jejjas]
0

Jag tycker du gjorde rätt hunden va jupå din egendom. den hadde inte där att göra. oansvarigt av den andra ägaren..

ingann
0

hunden har inte på din tomt att göra och ägaren är skyldig att ha sin hund i koppel!

jag hade troligtvis gjort som dig ;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

gejsa
0

Självklart gjorde du rätt. Hunden hade ju t o m kunnat ha ihjäl din kanin.

Molla
0

Ja, gud, en hund kan ju lätt se en kanin som ett byte. Hade jag varit du hade jag också gastat för fulla muggar. Men rymde hans hund till er tomt, eller hade han den löst med flit?

Cerrolyn
0

Bra gjort.

Hade ägaren gjort något så skulle du ringt polisen.

**MVH Cerrolyn

Mischa
0

Faktiskt så bröt hundägaren mot lagen om strikt ägaransvar och säkert lite till, hundägaren hade ingen rätt att säga till dig att låta bli hunden.

Du hade lätt kunnat ringa polisen, eller iaf anmäla.

≧◔◡◔≦

rockyboy
0

Skulle ha gjort som du! Hunden hade inget på din tomt att göra.Hundägaren ska ha sin hund kopplad.

L1ll4n
0

Väldigt oansvarigt! Skulle faktiskt också gjort som du.

Konstigabaralillajag
0

Du gjorde rätt!