Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2970 ggr
TopasPearl
0

Delikatess kattavföring?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hund gillar avföring från andra djur. Torkat hundbajs på marken eller färsk kattbajs från kattlådan. Inte världens mysigaste när man vaknar på morgonen och bay-lee ligger och tuggar på det.

Jag kan inte heller gå o rensa kattlådan dygnet runt eftersom vi har 3 katter o de har inte bestämda tider när de går på toa. 

Hon låter bli att göra det när man är vaken, men vad ska jag göra när jag sover? Vill helst avvänja henne från det här beteendet. 

Hon ser lite arg ut på bilden men det var bara grässtrån som blåste mot henne när jag tog bilden o så blev resultatet så:P 

KickanLilja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Udda gillar också kattbajs till frukost, lunch och middag, dock äter hon det bara hos sin "dagispappa", hemma låter hon bli kattlådan fastän den står precis framför henne. Dagispappan köpte en kattoalett (en sån med tak) och det hjälpte ett par dagar innan Udda kom på att luckan går att öpnna=/

Anett Lindbom
0

Visst är väll kattavföringen en delikatess, det är bara att fråga min hund, han gillar det skarpt. Jag har gjort så att jag har vänt på kattlådorna med öppningen in mot väggen så att Benji inte ska komma åt godsakerna i lådan, katterna tar sig in i lådan men inte Benji..

HannaM
0

Sånt är gott, hunden jag hade käkade illerbajs panerat i sand så tja..

Goldie
0

Inget kann mäta sej med älgskit för min hund- mums.

han gillar ochså gräs som kommer som i bajsen ser ut som nösten av gräs

TopasPearl
0

#1 Det är sådan jag har så att komma in i den är inget problem=P

#2 Jag får testa det där=)

Nicki
0

Hade en Tax som käkade A L L  kattbaj hon kom över *urk*
Jag tror att en del hundar föds med en viss äckelgen

Anett Lindbom
0

En gång för många år sedan när jag hade ett gäng andra whippets så var det en av dom som verkligen tyckte om att äta skit, hon var hopplös. När vi var ute så kunde hon skynda sig med att äta medans den andra hunden satt och bajsade, då var hon snabb som attan och åt innan det ens hann landa på backen.. Och dom hundarna hade jag lösa nästan jämt så det var inte alltid man hann på förrans hon hade ätit klart.. =/ Så nog tror jag också att en del hundar föds med den dära äckelgenen. Som tur(?) är så håller sig min nuvarande Whippet endast på med kattskit, för den tiken jag hade då åt precis all avföring som hon hittade ute, som tur var så var hon inte så mycket för att pussas..:/

Linda-A
0

Min hund har i perioder ätit kattbajs, inte så fräscht…

Grannens ena softis är heltokig i alla sorters bajs han hittar, allt går ned. Han är en riktig ögontjänare, äter han på något och man går fram för att ta honom sticker han snabbt som attan, sväljer och kommer sen fram jätteglad när det äckliga redan är i magen…

SofiJ
0

Jodå, kattbajs det är mumma det…….tycker i alla fall min hund. Usch och blä. Han riktigt smackar när han får tag bajset. Annars är väl kobajs en anna delikatess bland hundar Glad.

Craz-y
0

Chokladbollar är gott tycker Riesen! (kattskit rullad i sand) Skrattande

Karmatarerskanise
0

Hades älskar kaninbajs. Skitkul ;) nu denna tiden på året ;)

fettmedkevlar
0

Mina hundar kan äta älg, ren och harskit..

Mindre fräsh, men det innehåller ju mer kvistar och sådant än vad hund och kattskit gör.

Den lilla jag har tyckte väldigt mycket om att äta Nikitas skit, vilket jag inte tyckte var OK. Gav Nikita ananas och efter det så äter inte Hicka upp skiten.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se