Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 8525 ggr
mandymoo
0

MALTESER

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick förfrågan om flera bilder på malteser *ler* Och vill någon se mina sötnosar så är jag inte nödbedd *ler*

Bilder jag lägger ut är på mina egna - eller deras valpar eller nära släktingar….

Skulle vara kul att se flera *ler* = många Flört

mandymoo
0

Här är min Wicca 7 veckor gammal

mandymoo
0

Här är hon vuxen

Kommer fler foton - ska bara leta rätt på var dom finns *ler*

Sandra
0

Måste en Malteser ha sådär lång päls? De är tokfina när de har så där fin päls. Men en annan skulle aldrig orka kamma o borsta o sköta håret. Orkar ju knappt med mitt eget hår =) KAN man klippa de o ha de korthåriga som de är som valpar?

VÄLDIGT fina hundar måste jag säga =) O tufft namn - Vicca =)

ronja
0

tack! för att min önskan blir uppfylld..hihi..Flört

De är helt underbara!! De är så otroligt välvårdade och vackra, vet att det ligger mycket jobb bakom!Glad

mandymoo
0

Sandra - dom flesta har sina nerklippta…. jag har min gammeltant så….

Det är en helt underbar hund så jag förstår dom som vill ha men klipper ner dom *Ler*

ronja - varsågod…. mer bilder kommer

ronja
0

grabben jag tog hand om för några år sedan.. fick jag klippa ner det första jag gjorde, för den pälsen gick inte att reda ut.. fick ta hand om honom då hans gamla husse gick bort.. Tyvärr har jag inga bilder av lillkillen Malte, men han var ett otroligt energiknippe på nio år, han gav mig många goda skratt.. alltid glad och lekfull! Skrattande

mandymoo
0

va synd att du inte har några bilder….

det stämmer dom är glada pigga o energiknippen, älskar alla och avgdar sin familj….

mandymoo
0

Här har vi en i i full päls som ställs ut *ler* hon är inte min men så vacker  - har i år 1 st BIS-2 och 2 st BIS på SKK utställning.

"fanny"

bejtedejte
0

Oj vad fin hon var! Jag är så svag för hundar som har lång päls som går ända ner till marken. Tror dock inte att jag hade pallat med en vit hund, det måste bli många bad? ;)

mandymoo
0

Man har dom upprullade precis som yorkshireterriern….

Och nej alla ni som tycker "stackars hund" dom som har lång päls o är upprullade slipper att saker fastnar i pälsen som kvistar osv… dom flesta tycker att det är jätte skönt att ha pälsen uppsatt….

Sen är det ju arbete med pälsen ändå - man ska plocka ut och kamma igenom varje "paket" minst varannan dag….

Oftast så är det dom man ställer ut som man har päls på - övriga klipper man ner. Inte alla men oftast.

Wicca "upprullad"

ronja
0

har du några bilder på nerklippta hundar? gör man någon speciell klippning då? om man vill att det ska se hyffsat snyggt ut.. för när jag klippte ner Malte.. blev det inte speciellt snyggt..hihi, stackarn! Fast jag var ju iof tvungen att klippa, då det inte gick att reda ut… jättefina bilder du har! Glad

mandymoo
0

Wiccas bebisar 4 veckor gamla *ler*

kull3.jpg

ronja
0

vilka sötnosar!! Glad