hund kondomer?

Haha! Det ser ju onekligen ut som det.. men ifall det är det så är det ju rätt sjukt faktiskt.
Haha :)
jag kan inte komma på vad det kan vara, men är ju lite många i ett paket för att vara kådisar, och hur fan skulle man få på dem, och varför ens?
bara en tanke som slår mig precis nu,det finns ju folk som utövar tidelag så vem vet hmmm……

#4: Jo det finns det.. men jag tror knappast att det säljs kondomer för det på World Dog Show. Och varför skulle det användas särskilda kondomer för det? Nä.. det tror jag inte. Dessutom kan människor och djur ändå inte befrukta varandra, inte vad jag vet i alla fall…?
5, endast en tanke som slog mig, det kändes lite så, om det sen är så har jag ingen aning om.
Det är fingerkondomer som används till att plocka bort dött hår.

#7: Allvarligt? Haha, hade ingen aning om att det fanns! Men det låter ju fiffigt.. Kan ju vara rätt svårt att få fatt på dom där hårstråna annars har jag märkt.
Ja dom är jätte smidiga
7 tack för förklaringen;-), har aldrig hört talas om det:-)
haha okej :D

#7 Plocka bort dött hår? Fattar inte riktigt. Hår som hunden släppt vid fällning?

Alla hundar fäller inte självmant som tex trimraser som behöver ryckas. Eller mörka hundar som kan få vita hårstrån(dött hår) då rycker man bort dessa. Lika gör man det på katter, alltså plockar bort döda hårstrån. Att plocka bort döda hårstrån kan man ibland behöva göra om hunden eller katten ställs ut.
har också hört talas om att man har sånna vissa terrier man kilpper ju inte alla hundar vissa rycker man håret på

Trim/fingerkondomer har jag för mig att dom också kallas, dom används som #6 sa. Dvs plocka bort dött, lös päls, vid ryckning, trimmning osv..
Haha, jag har en ras som måste trimmas, vilket jag alltid gör själv, och jag hade aldrig hört talas om dessa. Man lär sig något nytt varje dag…
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

#16 Ja se där :)
Vet att trimmare brukar använda trimkondomer för att få ett "stadigt grepp" om pälsen :)
#17 Jo förstod att det var så de använde dem, själv använder jag bara trimknivar vilket funkar bra. :)
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.