Lära hunden snusläpp?
Hur lär man hunden att visa tänderna på kommando? Alltså så att den ser aggressiv ut. Hoppas ni fattar :P
Ska man lyfta läppen och samtidigt säga sitt kommando eller hur gör man? :P

Ingen aning.. men det kan ju va värt ett försök. Om inte annat så får ju fästmannen sig säkert ett gott skratt när du o vovven tränar! :-P
#1 Hahaha ja det lär han ju få ;)
Ingen som kan hur man gör? Har ju sett att det finns hundar som kan det.
Shejpa det, det tror jag är lättaste sättet.
Varför ska du säga kommandot när hunden inte förstår vad du säger? Vad lär den sig av det?
Säg kommandot när hunden utför beteendet, sedan tidigare och tidigare tills det utlöser beteendet.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#3 Men han gör aldrig så? Så den taktiken fungerar inte.
Med andra saker jag lärt honom har jag gjort det "på honom" och sammtidigt sagt kommandot. Efter ett tag har han fattat.
Skulle inte det kunna fungera nu?
Han morrar inte ens om ni har dragkamp med en leksak? Kan du inte börja där, lägga på kommandot, plocka bort leksaken, och sedan kräva intensivare morrningar och där också snappa upp när han rycker i läppen och belöna, och kräva större och större ryckningar.
Men om du vill dra upp hans läpp och belöna så gör det :) Frågan är om han förstår att han ska göra det själv eller om han väntar tills du går och rycker honom i läppen ;) men gör det som funkar för er!

Tror absolut att Du kan klicka honom samtidigt som Du för upp överläppen på honom. Det kommer troligen ta längre tid, då han inte själv behöver tänka så mkt på vad han gör för att få ut belöningen. Men genom att minska och minska hjälpen och belöna i exakt rätt ögonblick så ska han snart ha hajat.
#6: Men då får man väl inte heller med ett morr? Fast vet inte om hon ville det iof. "se aggresiv ut".. Ja du, jag vet inte!

Nä, men den kan lära sig visa tänderna. Tror det var det Hera var ute efter.
Morr får man försöka locka fram genom kamp, lek eller bara belöna minsta ljud och så utveckla det. Kanske ska bli mitt nästa trick att lära in. Har precis avslutat ett "trick" med min yngsta hund. Brukar ha ett trick vid sidan om lydnad/brukset bara för skojs skull.
Okej, ja det är ju mycket möjligt att det bara är läpplyftet hon vill ha. Ser dock framför mig en hund som ser skitglad ut och lyfter på läppen *fnissar lätt*. Men det kan säkert bli bra :)
Ja, ett morr vore ju "kul" att lära in. Eller något annat slags ljud kan jag tänka mig att försöka få fram, något grumlande mumlande typ, som om hunden vill berätta något. Kanske roligare än att bara morra :)
Jag vill bara han ska lyfta läppen, inget morr :)
Ska testa :P
Låter som ett kul trix att lära. Just nu håller jag på att lära Ceasar att städa sina leksaker, och det går ganska bra (har hållt på i 3 dagar).
**MVH Cerrolyn

Om hunden gör så ibland kan du använda dej av en klicker och klicka precis när han gör det ;)
#12: Läs #3 + #4

Angående att visa tänderna har jag fått lära mig att man håller en godis mot hundens mun, inte så den kan ta den. Att man stäcker fram den mot den och de flesta hundar brukar röra lite på läpparna då, man klickar och belönar minsta rörelse i läppen, sen försvårar man det och hunden måste röra lite lite mer på läppen, då byggs det på. Min kompis körde detta och nu kan hennes hund visa tänderna på kommando! ;)
Bild på hennes hund när han kör "Arg" ;)
14,haha vad läckert:-)))

prova att torka hans tänder med lite papper tex, då fastnar läppen uppe :P och så klickar du när den ligger så… kanske funkar?
#14 Precis så jag vill att han ska göra :P

Problemet är ju då att vi inte använder klicker ;)

#19: Det är visst bara till att börja klicka o se glad ut! 
#20 Testar utan först, går inte det så kanske jag börjar fundera på klicker :P
#21: Läs på mycket om det först innan du försöker.
Boktips är Skjut inte hunden, klickerträning för din hund, klicka för lydnad och 110 frågor och svar om klickerträning.
Om du har tillfälle är det alltid bra att gå kurs.
Rekomenderar klicker. Du kan lära in så mycket saker på lätt sätt.
#22 Tack för tipsen :)

#19 Man måste ju inte ha klicker, när hunden rör läppen kan du istället proppa in godisen i munnen så fort du kan! ^^
#24: Skillnaden är att med klicken kan hunden förstå att "den här millisekunden gjorde jag rätt". När du proppar in en godis i munnen kanske du är 1 sekund, 2 sekunder eller 3 sekunder sen. Då vet inte hunden om det var den, den eller den sekunden den gjorde rätt. Visst lär den sig också, men vanligtvis brukar det ta lite längre tid. Fast det beror säkert på vad du försöker lära in också! Man måste ju inte ha klicker till allt :)

#25 Nej, jag vet, men man kan alltid prova utan klicker om man inte har en inklickad hund. Man kan ju försöka på olika sätt, säga ett "Bra" precis när den gör rätt, man får försöka göra det i tid. Annars får man väll klicka in hunden.
Det ska nog gå utan klicker, allt annat jag lärt honom har jag ju gjort utan en sådan. :)

En fraga :P Vad ar en klicker ?
#11 har försökt det hemma också men det blir en motsatt effekt hehe, hon sprider ut sin leksaker i hela huset ist.
#28 Sök på Klicker så hittar du nog lite info :)