Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1202 ggr
TinaStina
0

Gräver upp min trädgård

Hur skall jag göra ? Min underbare vovve 10 månader, blandras med terrier i sig, gräver just nu upp min trädgård. Jag tillrättarvisar honom varje gång, men hålen blir bara fler och större. Han är väldigt lydig och duktig annars, men detta problem har kommit nu, jag vet inte vad jag skall göra åt det. Det är ju inte alltid jag ser när han gräver heller, har stor tomt. Någon som kan ge mig något gott råd ?

Tacksam för alla svar. Tina

Vattnadal
0

I polarhunden (SPHKs medlemstidning) tipsar en polarhundsägare om att lägga en så färsk bajs som möjligt, med ett tunnt jordlager ovanpå, i alla igengrävda hundgropar och nyplanterade områden. Fungerar det på de grävtokiga polarhundarna ska det väl gå hem på en terrierblandis med, kanske?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

TinaStina
0

Ja allt är ju värt att testa. Tack för tipset.

Tina

MeMyselfandI
0

Hur gick det med det TinaStina? En hel del hundar är ju väldigt förtjusta i att äta just bajs… inkluderat sitt eget…

TinaStina
0

Har inte hunnit testa än….. men han gillar inte äta sitt eget bajs, bara katternas fy vad äckligt jag vet och hästens….., så jag skall ge det en ärlig chans. Återkommer när jag testat.

MeMyselfandI
0

Hoppas det går bra för er! Här skulle det vara helt omöjligt. Den ena av mina är väldigt "sugen", så jag tar några rundor på tomten varje dag både efter hund- o. kattkack. (…oftast gör ju hundarna i från sig på promenaderna, men en och annan hög blir det ju på tomten också…)

TinaStina
0

Jippi….. Tusen tack för tipset VattnadalSkrattande

Det verkar som hans eget bajs hjälper. Han har som vanligt varit ute i trädgården i flera timmar i sträck nu, och han har inte grävt i de gamla hålen (som jag fyllt igen såklart) och lagt hundbajs på, och inte grävt nya än vad jag kan se ialla fall. Så jag tackar för tipset.

Zebben
0

Så skönt att de gått bra…peppar peppar. Nu är ju terriers ofta förtjusta i att gräva så risken finns att han får återfall. Räcka ut tungan Försök i så fall att ge han sysselsättning ute. Köp en aktivitetsboll och lägg godis i, det brukar ta tid innan bollen är tom. Eller lägg godis i en pet-flaska. Då har han också att göra.

Annars får Du väl helt enkelt göra någon fint av hålen, plantera äppelträd eller nåt. Skrattande