Undrar igen vad det är för ras!
Nu har den väl blivit skjuten nyligen. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2873283.ab
Ingen intressant ras kanske
Eller så har de bara inte hunnit få reda på det än, det hela hände ju bara för nån timme sedan.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Så kan det mycket väl vara. Men det vore ändå intressant att få veta rasen.
Det blir nog att stå mer om det i tidningen här hemma iaf, kan rapportera om jag ser nåt ;)
Vet inte om det är den artikeln du menar, om paret i säter.
Om det är det så står ju
"En pitbullterrier har bitit sin fodervärd och hans sambo i Säter."
Eller har jag missuppfattat något?

#4# Stod inte så när jag satte ut länken. Då stod det bara hund.
Undrar vad för situation som gjorde att hunden bet, det skulle vara intressant att veta! Och om hunden haft femtioelva hem osv.
Jag misstänker att hunden är en omplaceringshund från ett hundhem.

#7: Men det står ju att dom var fodervärdar.. och det kan man väl inte vara åt ett hundhem?
Hu som helst så skulle det vara intressant att veta lite mer om hunden.
Hör precis om det på lokala nyheterna.
"Hunden uppges vara en pitbull terrier"
De han bet var fodervärdarna. Så inget nytt, men bekräftat ;)

#9: Pass opp nu, så du inte drar igång ett krig igen! ;-P
Inte för att jag menar att du gjort det innan, men du fattar nog vad jag menar! ;-)
#10 Haha, vidarbefodrar ju bara vad de säger där :)

Haha vi ska nog inte kriga igen. Vi har väl gjort det så det räcker i alla trådar. Bara intressant att veta ras när dom inte skriver det. Eftersom så många skriver att är det pitbull så skriver dom det osv annars bara hund.

#12: Jo det har du rätt i. Ganska märkligt ändå att dom inte skrev direkt att det var en pitbull, det brukar dom ju vara snabba med annars verkar det som.
Jag tror att de inte skrev det pga av att de helt enkelt inte visste då.

#14# Självklart är det så. Eftersom dom ändrade det till pitbull i länken senare. För jag lovar att det inte stod när jag satte ut det i går kväll.