Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1974 ggr
MannyClue
0

Hur stort utrymme?

Hejsan allihopa :D
Nu har jag en liten fråga.
Alltså, jag undrar, hur stort utrymme behöver en ganska stor hund? Som Leonberger eller Berner Sennen?

Tacksam för svar// Majsan :)

Nicki
0

Utrymme.
Menar du i huset /lägenheten då?

MannyClue
0

#1 Ja, precis :)

Liss
0

De viktiga för mig är att man går ut med hunden och går prommenader och aktiverar utomhus. Man behöver inte en stor lägenhet/hus bara för att man har en stor hund. Den mesta aktivering är ändå utomhus!:)

[Chihuahuan Rudolf mår jätte dåligt för matte aktiverar honom aldrig. Matte tycker de räcker eftersom hon har en så stor lägenhet som han får springa i och även en liten uteplats. Enligt matte räcker de väl! Men ändå mår rudolf dåligt!
Grand danois Nisse bor i en liten lägenhet med sin älskade matte. Han mår toppen, för varje dag går matte med honom ute i flera timmar. Han går även på kurs och kör spår i skogen. Han aktiveras varje dag och i lägenheten sover han ju mest iaf.]

hihi.. bra historier^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Vargnatt-]
0

Håller med Lisette, man kan ha stor hund i lägenhet bara man aktiverar den ordentligt :).

Nicki
0

Jag bodde ett tag i en liten etta med 2 stora schäfrar.
Var inga problem alls.

Inne sov de ju bara och åt i stort sett.
Så jag säger som Lisette

Det beror inte på utrymmet, utan vad man gör men hunden för övrigt

Millan1971
0

Håller med #3

Freke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

du behöver bara så mycket plats att den får plats på golvet, gärna någonstans där den får vara ifred samt att dens matskålar får plats…

Se som vi, har en rätt stor jycke, Tzar.. 74-76 i manke och 50+kg..

Han finns inte hemma?? Har ett Terrarie  med en ödla i, terrariet är 130*80 och står på en ställning 60 över golv.. Där under kryper han in och lägger sig.. det är hans plats han vill inte vara med eller så utan det är svalt och skönt där…

Sen är vi väl ute minst 3-6 timmar per dag… men hemma ligger han bara där.. 

Men om han hoppar upp och lägger sig i sängen så märks det att han är där…

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Klump
0

Det finns inga "måttbestämmelser" på lägenhet.
Du får ha 10 Rottweilers i en etta om du vill.

Det är inte olagligt, konstigt nog.