Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 3187 ggr
Soffe
0

Kelsjuk?

Jo jag undrar om en grej som min hund ofta gör när jag sitter ner, typ i soffan.. Han hoppar upp till mig o så ställer han sig över mig och lutar sig mot mig om ni förstår? Är det att han är kelig eller är det att han visar som att han äger mig, dominansbetéende?

Lina-Marie
0

hehe så gör Diesel också och då vill han bara busa, ha kel. Jag ser det definitivt inte som något tecken på dominans, utan mer att han vill ha din uppmärksamhet :)

Soffe
0

Okej.. Han gör så oxå när jag kallar på honom och han hoppar upp till mig o ställer han sig bara så eller lägger han sig i mitt knä eller jämte mig..

Soffe
0

*Putt* Någon mer som vill o kan svara?? :)

kalleankasmormor
0

Om du upplever det som att han försöker dominera dig, så kan du ju ta ner honom på golvet och markera att du inte låter honom ta initiativ till kel. När han sedan låter dig vara kan du själv inbjuda till kel. Han skall inte tala om för dig när ni skall kela - det är din uppgift som flockledare.

Soffe
0

#4 Jo sant.. Men blir osäker på om det är antingen eller.. Alltså han brukar lägga sig i mitt knä oxå, men sen kan han komma till mig o ställa sig över mig, hänga lite på mig.. Det kan jag se lite som att han äger mig.. Men jag kan ha fel..

kalleankasmormor
0

#5 Nej, jag tror du ör inne på rätt spår och om jag var som du skulle jag försöka begränsa det. Pröva får du se!

Soffe
0

#6 Okej.. Ja jag får nog lita på min känsla :) Jag ska prova! Tack för svar :)

kalleankasmormor
0

Glad Lycka till!

Soffe
0

Taack snälla du :)