Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1690 ggr
Soffe
0

Fishund

Jaa jag undrar vad det mest beror på när hunden stinkfiser? han gör inte så varje dag, men fler ggr i veckan blir det ju.. Kan det va maten som han inte tål eller? Kan oxå va när jag ger honom godis kanske..

AnneN
0

Fundera om hunden ätit något speciellt vid dessa tillfällen

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Kan bero på maten. Hur gammal är han?

Soffe
0

Han är 1 år.. Han får mat som vanligt, morgon o kväll.. Sen får han märgkex ibland, någon gång i veckan har det blivit.. Mest blir det leversnittar.. Som nu ikväll var det många småfisar, kan va att han fick märgkex innan idag om det nu kan komma flera timmar senare..

AnneN
0

#3 ja det kan komma flera timmar senare

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Försök hålla koll på vad det är han äter då han fiser.

Soffe
0

#4 Okej.. Ja men då är det säkert märgkexen..

#5 Han äter ju inte när han fiser, utan det kommer oftast några timmar senare och det gör det väl på oss människor oxå.. Nu händer det ju inte såhär varje dag, kanske någon dag i veckan.. Vet inte vad det är i leversnittar o märgkex som gör att dem fiser så?

Karmatarerskanise
0

#6 Det är ju det jag menar ni ska kolla. Ge honom en av sakerna några dagar, sedan ger ni det andra. Då lär ni märka om det är ngt av de.

Är det inte det så kan det vara fodret.

Soffe
0

#7 Ahaa.. Du menar så.. Ja det ska jag prova!

Kleverin
0

eller saker han hittar på backen när ni inte ser.. igelkottbajs fiser min hund fruktansvärt av till exempel..*ler*

Soffe
0

Hmm.. Jag har inte sett att han äter annat djurbajs än, har bra koll på honom när vi är ute o går, men man vet ju aldrig ;)

Animalen
0

När Lille Gimmli fått något med sin Blötmat, Tex Äggula så gör kan värsta äggfisarna *håller för näsan & ler*

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Soffe
0

#11 Trevligt ;) Det är lika bra att vänja sig.. Tur att inte mina katter fiser så oxå *S*

kalleankasmormor
0

Det gör mina katte ibland! Ligger och ser helt avslappnade ut och släpper värsta vädret!!:D

Soffe
0

#13 Haha :) Stackars dig! Mina fiser nog när jag inte är hemma Skrattande

kalleankasmormor
0

#14 Lyckost dig!Glad

Soffe
0

#15 Jaa :) Du får lära dina katter att dem bara får fisa när ni inte är hemma, hur nu det ska fungera *S*

kalleankasmormor
0

#16 Jag får jobba på det!:) Kommer jag på något skall jag genast meddela er!

Soffe
0

#17 Ja men Tack! *fniss*

LimE-6
0

Om hunden inte verkar ha magknip eller liknande, varför bry sig så mycket? Jag vet att det inte luktar gott men vems fisar gör det? =P

Soffe
0

#19 Jaa du.. Om du läser det jag skrev från början så är det att bry sig.. Jag är rädd om min hund och jag vet kanske inte om det säkert är så att man bör byta foder eller ge annat godis.. Därför skrev jag den här tråden o frågade, det är väl till för här att skriva oxå om man är osäker, även om vissa saker är självklara.. Det finns ingens fisar som luktar gott, vet att man får stå ut med det ;)

Vattnadal
0

Ibland hänger det på vad hunden äter för foder. Då hjälper det inte med mindre än att byta!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Soffe
0

#21 Sant! Men jag har nog kommit på vad det beror på och det är märgkexen som jag ger honom ibland.. Även om han får några leversnittar.. Ska jag inte ge honom godis alls då? Jag tror att han fiser i vilket fall som..

MoonFairy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min vovve släpper dödliga fisar *ler*

Prova med att byta godis då…det finns ju ex. på Lantmännen/Granngården…där finns lösvikt med kex.

Tuggben fiser alla hundar på =) så de e bara att vänja sig…Eller?? - Men hoppa över "GRIS"-godis så slipper Du de allra dödligaste(!)

Ett tips på bra tugg å rengöringsben som oxå verkar mycket gott - DENTASTIX (min hund har ingen tandsten)

Lycka Till

KindredCold
0

#23 Min hund fiser inte av tuggben :)
Därimot fes en av mina hundar av levergodiset.

Soffe
0

Alltså detta handlar inte om att jag har ont av fisarna *S* Det är hunden det gäller ;) Vill ju att han ska må bra, men om jag har märkt rätt så fiser han ju inte ovanligt mkt iaf.. Blev osäker på om jag skulle byta foder eller godis, men eftersom jag nu inte märkt något mer speciellt med honom, så är det väl ingen fara.. Oftast så gör han det flera ggr på kvällen ibland, så då har han väl samlat på sig gaserna under hela dagen *S*

CelDara
0

Enligt vad jag har förstått så älskar dom flesta hundar leversnittar, men så blir dom dåliga i magen av det oxå.. :-(

spikes
0

25, mina hundar har aldrig blivit dåliga av leversnittar med gaser eller annat,däremot märgkexen jag gav ett tag för de innehöll vom(komage) och då reagerade dom, det konstiga var att dom har alla gått på färsk vom innan dom tog bort det nyttiga i det, och det funkade hur bra som helst, troligtvis var det då för att den var torkad i kexen,jag skulle nog fundera också på vad det är som gör att hunden fiser precis som du säger, för det är ju inte roligt att gå med gaser i magen, man kan ju bara återgå till sig själv och inte gillar jag att ha gaser i alla fall;-),mina hundar/hund gör det typ någon gång om ret vad jag vet och det säger mig att dom får rätt saker i maggen:-)))