Ante på fjället
Jag, mamma, pappa och Ante har varit i Norge i nästan en vecka. Hälsade på mormor & morfar. Snacka om att dom blev glada över att få träffa sitt yngsta barnbarn :P
Är det fler som brukar eller har gått med sina hundar över fjäll? Ante älskar det, det är bland det bästa som finns. Synd att det är så platt där jag bor, finns inga fjäll. Mormor och morfar bor på fjället.. ungefär. ^^
Fotade massa fina bilder på Ante när vi gick över fjället, det är dom jag vill visa :)

han är riktigt fin. ser ut som han är kuperad, eller har jag fel?
Vi blev tvungna att ta svansen pga att veterinären klantade sig efter att ha opererat bort en talgkörtel på svansen. När han sydde ihop såret sydde han för hårt vilket ledde till att han ströp syretillförseln till svansen. Så svansen började ruttna, den såg ut som om någon försökt föra den genom en köttkvarn (bästa sättet att beskriva hur det såg ut) och var på väg att lägga av. Och Ante hade väldigt väldigt ont. Så vi fick ta bort den. Och det var i grevens tid för både jag och mamma tror att om han hade haft kvar svansen en dag till hade han gett upp. Han var långt ifrån sig själv när han hade så fruktansvärt ont. Han kunde inte vifta med den, itne sitta ner, problem att lägga sig ner och hade ingen ork överhuvudtaget =(
Men nu är han frisk och kry och extremt superglad - precis som han var innan han opererades =D

nu har jag tittat på dom andra bilderna oxå… vilken utsikt!!! här är det bara platt hemma hos mig… det närmsta fjäll jag kommer är ronjastenen ute i skogen..
min granne åker pulka o hugin springer efter…

en pincher ska väl ändå vara kuperad? tråkigt att veterinären klantade sig så pass. men det är inget ovanligt. pappa vart tvungen att avliva sin häst pga veterinären använde en skitig nål när han gav en spruta, hela knäet svullnade upp som en fotboll.
Hihi härlig bild!
Nej det tycker inte jag. Förut var så gott som alla pinschrar kuperade. Men numera är det förbjudet att ställa ut kuperade i officiella utställningar har jag hört. Fast tror det finns undantag om en kuperad hund har en championtitel. Kan mycket väl hända att jag har fel. Har iaf hört att det är så i Sverige.
Usch, vad hemskt! Är glad att vi slapp ta bort Ante.

Åh så många fina bilder:). Fin teckning i både ljusa och mörka partier trots stark sol och snö. Han är en riktig fotomodell din hund, RubHel
#9 Tack så jättemycket =D

#8 Från och med 1 januari i år, 2008, är det förbjudet att ställa ut kuperade hundar som är födda efter den 1 januari 2008. Det kommer fortfarande dyka upp kuperade hundar, eftersom många hundar i Sverige är födda innan det datumet, men såsmåningom kommer de kuperade hundarna att försvinna från de svenska utställningsringarna. OBS. glömde skriva att förbudet gäller på svenska utställningar. Vet ej hur det ser ut i andra länder. De kuperade hundarna får dock fortsätta tävla i övriga grenar om jag förstått regelverket rätt.

Grymt söt vovve förresten. Gillar dvärgpinscher.