Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1902 ggr
Ascot
0

Badkar

Vill ha tips från er med SMÅ hundar när ni skall bada dem. Jag har inget badkar i mitt badrum. Har köpt ett babybadkar som jag har på golvet i duschen. Men när man har lite problem med stelhet i ryggen är det inte lätt att stå dubbelvikt när hunden skall badas. Sitta på huk är inte att tänka på. Handfatet är för litet. Någon som har något bra tips?

Soffe
0

Hur gör man när man har en mellanstor hund som jag har? Kan man bada dem i badkar då? Jag har ingen dusch :(

AnneN
0

#0 ett tips är att köpa ett sånt skötbord (för bäbisar) där det även finns badbalja, då får man en bra höjd på det och för små raser så går det utmärkt.

#1 jag har en mellanstor hund och hon badas/duschas i badkaret, men då vi bott i lght utan badkar har duschen gått lika bra

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ascot
0

Skötbord har jag också tänkt på men är då lite rädd att han skall hoppa ner. Är lite väl högt. Då får man nästan ha halsband att hålla i.

Nikkis
0

Vi har också bara dusch hemma. När jag ska tvätta tiken(liten hund) så gör jag det samma dag som jag själv ska duscha.

Alltså så klär jag av mig och går in i duschen med hund, sätter mig på golvet med allt som behövs och tvättar hunden. Sen när hon är klar tar min sambo hunden i handduken och torkar henne medans jag själv tar mig en dusch. I annat fall kan jag släppa ut tiken efter att ha torkat henne lite i handduken ut i lägenheten medans jag duschar av mig själv lite snabbt.

Ascot
0

Fick ett tips som jag inte tänkt på, sitt på en pall. Så det skall jag prova nästa gång.