Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 576 ggr
Ascot
0

Semestertider

Nu i semestertider när ni är lediga från jobbet går ni ut oftare och på andra tider med era hundar? Om ni gör det hur blir det sen när ni skall börja jobba igen, de har ju kanske vant sig vid att gå ut oftare. Jag tog ut all min semester förra året när jag fick honom som valp. Så detta året är första året med sk "vanlig" semester. Det är därför jag undrar lite.

Niini
0

Ingen semester här inte, som studerande så ska det jobbas så mycket som möjligt. Men snart får sambon semester och jag en vecka ledigt (förhoppningsvis) så då ska vi till villan så Turbo får uppleva äkta villaliv :) annars när vi båda jobbar får han vara hos mamma och pappa där han är ute mest hela tiden i en hage vi byggt.

qskennel
0

Har ingen semester alls under sommaren.

Hela min och min mans semester läggs under hösten och vintern. Bara för att våra hundar ska få så mycket tid de bara vill i skog och mark.

All övrig tid på året, när man arbetar. Får de följa med till jobbet.

Ps. Under vår - sommar tränas och tävlas även jakthundarna i både lydnad och spår.

kalleankasmormor
0

Nej jag tycker inte att vi går ut oftare - kanske längre promenader dock. men nu är äldsta hunden för gammal för riktiga långpromenader och bebisen för liten så i år tar i det bara lugnt. Men däremot pysslar jag ju såklart mer med dem!

AnneN
0

Har precis fått tillfälligt jobb resten av sommaren, men eftersom det jobbet är hos min syster så tas hunden med och går ut väldigt ofta där då hunden är med då jag och systersönerna är ute och leker

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!