Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 4626 ggr
kerstinjo
0

Marodören har avancerat!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sedan klarade Marodören Amos första etappen.

Kerstin 

kerstinjo
0

I dag har han klarat andra etappen!

Kerstin 

LillMalin
0

Hahahahha xD

kerstinjo
0

Nu återstår endast tredje etappen!

Visst är han duktig?

Kerstin 

gejsa
0

Haha jätteduktigt!

stackaren får han ingen mat av dig! :)

LillMalin
0

#4, han är ju bara en bebis! :) Han har kollat på Musse pigg och långben på Camping, när Långben sitter och gnager på majskolven, har du inte sett den filmen? ;)

kerstinjo
0

# 5 Tur at du förstår att han är en intelligent Marodör!Glad

Kerstin 

LillMalin
0

#5, det är klart han är, alla som väljer labbar, väljer alltid dom smartaste hundarna, Det är bara att inse fakta liksom! ;D - Det är bara att GILLA LÄGET! ;)

SaraC
0

Haha Cool

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

kerstinjo
0

Men det gör inget, jag har mer grå färg kvar och visst skulle byrån vara snyggare med andra handtag?

Förståndig Amos, som tycker att husse ska sätta dit nya handtag!

Kerstin 

gejsa
0

Bortskämd hund du har kerstin. haha min lilla shafferbessie började också att bita på handtaget till min sängbyrå vid min säng. Men tänk, JAG var så smart så jag skruvade bort handtaget ett tag. haha det kunde inte du komma på va? *fniss*

LillMalin
0

#10, jag förstår varför du var tvungen till det, Bessie luktade att det fanns en bok i lådan som het " Alla nackdelar och problem med schaffrar", hon ville såklart läsa alla 1000 sidor i boken !:D

kerstinjo
0

# 11

Heja Malin, heja Malin!

Kerstin 

gejsa
0

Fy fabian vad du är elak mot mig Malin. Du håller ju bara med kerstin hela tiden. Dumma unge. Gå och snyt dig vet jag.

LillMalin
0

#13 ? Och? xD Ni schaffer ägare  då? Nii håller också med varandra hela tiden, då tänker faktiskt vi labbe ägare också göra det!! SÅ det så! :D

Liss
0

Haha.. här sitter man och ler. Men skulle de vara min byrå skulle jag sätta mig pladask på rumpan och gråta:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

kerstinjo
0

När mina barn var små lurade jag i dem att jag hade en "Mamma-barn-bok" och i den stod det minsann en massa bra saker. Bra för mig alltså!

Pust, jag brukar fortfarande dra till med den boken, fast nu tror de mig inte längre.Glad

Kerstin 

gejsa
0

Vad stod det i boken då kerstin? hihi Hur man lurar små Malinar på en sajt eller?

LillMalin
0

#17, hahaaha, ja, eller hur, den var bra! ;)  ;D Kerstin har säkert lurat alla, hon är egentligen en 80 årig gubbe som sitter bakom skärmen med en schaffer! ;D Skulle seriöst dött om det var sanningen, hahaha xD

gejsa
0

Klart hon har lurat dig framför allt. Du är så lättlurad ju och blåögd. Tror på allt som kerstin skriver. haha

LillMalin
0

Nehe, det gör jag inte alls, jag tror bara vad jag vill tro ! ;)
Du vet ju aldrig om jag har lurat dig, det kan ju hända, det vet du ju inte, jag kanske inte har nån hund som heter Rico, det kan ju vara en hund som jag är hundvakt åt varje dag, det vet du ju inte! ;)

gejsa
0

Haha jo då, det vet jag att det inte är. Så det så.

LillMalin
0

Du har tyvärr inget bevis! ;) Mohahaahahaha xD Men jag kan ju ha lurat dig med något annat…Jag har faktiskt en annan  aktiv annvändare här på HiF, (inte Xiox) Men jag kommer inte avslöja nåt, tyvärr! ;)

gejsa
0

haha jag är inte lika nyfiken som du är heller så…..Så jag vill inte ens veta.

LillMalin
0

varför ska jag vara nyfiken? när jag redan vet!

gejsa
0

Haha du minns väl när du mejlade och frågade förut vem det var som var xx-lang osv.

LillMalin
0

#25. jusstja………..Fast det är säkert du! , HAHAHA!!!!!! x'''D
Ne..det är säkert Kerstin,…

gejsa
0

haha jag vet men inte du. Hade du varit snäll så kanske du hade fått veta det. :)

LillMalin
0

Jag tror tyvärr inte på dig! ;)

Kleverin
0

#16 hahaha, det gjorde pappa med.. om vi tyckte något var orättvist och ifrågasatte det så svarade han "för det står så i boken"
Men han hadde alltid glimten i ögat vilket ledde till att vi aldrig var säkra på om boken fanns eller inte..

Min labbe har idag talat om för min syster vilka otroligt fula muggar hon har på jobbet, genom att smidigt lägga en i tusen bitar på golvet.
jag kan inte göra annat än att hålla med hunden.Kyss

kalleankasmormor
0

Jag lider med dig Kerstin och känner VÄÄÄÄÄL igen mig. Min första Leonbergerbebis bet sönder 5 av 6 knoppar på hallbyrån(hans tänder blev visst utdragna…;P) Därefter gav han sig på vägghörnet i hallen och tog en rejäl tugga. Ja sedan var det lite smått och gott som delar av köksgolvet osv. Han hann med en del innan tänderna var på plats om man säger. Kan inte förstå varför det lockar mer än tuggbenen. Någon som vet?

gejsa
0

#30# Haha min Bessie är öltokig tror jag. Vi hade 3 små flaskor ståendes mot väggen som skulle ut till grovköket. Hon tog alltid den som varit lättöl i och tuggade på och gick omkring med. Nu har vi tagit bort flaskorna eftersom dom är i glas. Kan ju inte vara bra att bita i.

kerstinjo
0

*fnys* Tuggben??

När det finns byråhandtag, datakablar, dammsugarsladdar, toaborstar och annat gott.

//Amos

Kerstin 

gejsa
0

Ja, toaborsten kom min Bessie med häromdagen med. Usch, usch!

kerstinjo
0

# 33 Hm, den verkar vara jättegod!

Men han har fått en diskborste av mig och den är inte så dum heller.

Kerstin 

kalleankasmormor
0

Jag hade en schaffertik under åttiotalet och hon ägnade sig åt stora ting. T ex vikdörrar och soffor…

Gejsa har du funderat på att testa årgångsvin på henne?

kerstinjo
0

# 35

Slösa årgångsvin på en shaffer???Förvånad

Kerstin 

kalleankasmormor
0

Skrattande

gejsa
0

Haha här dricker vi inte vin i famljen. Det blir öl eller cider. Det får duga annars får hon flytta.

Har ni prövat att ge en stor 1½ liters tom plastflaska? haha Bessie har så kul med den. Och vilket liv det blir när hon har den.

kalleankasmormor
0

Hur länge tror du att den kommer att vara kvar i ursprungligt skick?

gejsa
0

Haha det dröjer väl inte så länge när väl hennes kraft i munnen blir hårdare. Men nu har hon kul iaf.

kalleankasmormor
0

Visst är det kul att se små fåniga valpar bli stora tuffingar som vågar angripa stora farliga saken, som t ecx en vattenflaska…:)

gejsa
0

Ja, då skulle du se när hon brottas med katten då. Och nu har hon börjat att morra också mot honom.

kalleankasmormor
0

Vi har tre katter. Två av dem är normala och nedlåter sig till att tycka hundarna är lite äckliga. En av dem - Leopold - äger familjen. Honom är det ingen vovve som sätter sig på. Han är kung. Det är rätt kul att se faktiskt - hur stora Leonberger gör som han vill!

gejsa
0

Vi har 5 katter hemma och dom andra är lite småskraja för henne eftersom mina andra två hundar inte har hoppat på dom förut.

kalleankasmormor
0

Stackars kissisar! Här har de haft det lugnt och skönt och så kommer en monsterhund! Men de vänjer sig säkert!

Kristall
0

Haha :P Duktig Amos! ;)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

gejsa
0

#45# Ja, det tar ett tag bara så är det bra sedan. Dom är ju vana vid våra andra hundar. Men kanske inte att dom attackerar dom. *fniss*

kerstinjo
0

Diskutera kattskrällen i MIN tråd???

Kerstin 

Jodrena
0

Jag har haft turen att få en hund som visserligen kunde klassas som problemhund när jag fick henne som ettåring, men hon har aldrig haft sönder någonting! Men på tal om borstar; sopborsten är en evig fiende/lekkompis, hon kan inte bestämma sig för om den är läskig eller bara rolig hihi.

Däremot min kompis gamla hund (en schäfer förresten, ser att det råder ett litet krig mellan schäfrar och labbar här så viktig info eftersom jag själv har jag halvlabbe Oskyldig ), hade bitit sönder deras vattensäng så när min kompis kom hem var hela lägenheten en enda stor vattenbassäng…hmm kul. De fick kalla dit brandkåren om jag inte minns fel, som fick suga upp allt vatten hehe.

kerstinjo
0

# 49

Nä, inte krigar vi inte!! (Hemlisfast håll med om att shafferägare är konstigt folk?)

Vattensäng!!Förvånad Då var väl inte den hunden vatten värd??

Kerstin 

kalleankasmormor
0

#Kerstin - du är verkligen rolig…Hmmm.

Förresten jag gillar dina uppgraderade smileys - eller vad man skall kalla dem - var har du fått tag på dem?

gejsa
0

#48# Haha ja, din tråd är inte så mycket att orda om så vi måste få förstöra den lite med lite katter också ju. Det är våran rättighet. :)

#49# Krigar! Då ska du se när vi börjar kriga. *fniss* Stackars lilla shaffer då blev den ju blöt inne i lägenheten. Tycker inte att vattensäng ska finnas i våra hem faktist. Ett löjligt påfynd. Det förstod nog den kloka shaffern och ville få bort sängen bara.

#51# Ja, utan kerstin och även Lottapottan (som nu är borta igen) så är denna sajt väldigt tråkig. Då börjar man ju bara prata om hundar igen. haha

kerstinjo
0

VA? Hundar? Har du hund? Förvånad

Kerstin 

gejsa
0

#53# Nej, vad då, vad är hund? Har man dom i stallet eller?

kerstinjo
0

# 54 Ingen aning!

Är vi inte på HasselnötteriFokus??Förvånad

Kerstin 

kalleankasmormor
0

Nötter var det!

Jodrena
0

#52 haha, jo, den var ju genomblöt och satt rädd i ett hörn - vem vet hur länge han hade suttit där så och bara väntat på att någon ska komma hem och bli arg på honom. Men han fick inte så mycket skäll för han hade ju redan förstått att det inte var bra det han gjort hehe. Tyvärr var det något fel på den hunden, den var helt dampig och farlig, förstörde allt och till och med matte var rädd för honom, så han avlivades till slut :(

gejsa
0

#55# Haha hasselnötter!! Ja, vi är nog ena riktiga nötter enl många här som läser utan att skriva. Men du, det bjuder vi på tycker jag. Eller hur?

gejsa
0

#57# Ja, jag förstår att han var rädd stackaren. :(

kerstinjo
0

Stackars vovve, bita i en sak o vips, så är det vatten överallt!

# 58 *asg*

Kerstin 

Liss
0

#60 Hehe, de är väl egentligen ett bra överaskningsmoment. Då kanske de blir sista gången hunden biter i nått. Du kanske skulle testa kerstin?:P

kerstinjo
0

# 61  Vattenhandtag på byrån vore kanske något?

Men inte 17 biter en massa vatten på en labbe!

Kerstin 

gejsa
0

#62# Ha ha nej, vatten bits inte alls kerstin. haha

kerstinjo
0

Räcka ut tunganSkrikandes

Kerstin 

Liss
0

Haha! ameh kanske en såndär trollerigrej. Man fäster en såndär blomma på handtaget och när han kommer imot sprutar de vatten? ellerGenerad

kerstinjo
0

Skitskoj tycker Amos!

Kerstin 

kerstinjo
0

# 65 Hur har det gått med Mors dags tallrikarna i öronen?

Kerstin 

kalleankasmormor
0

#67 Finurlig jycke löser problemet!

Liss
0

#66 Meeh, de där är ju inte samma sak! Ecko älskar med att bada och plaska. Men de är en helt annan sak om de sprutar på honom.

#67 Tss.. tyst me dig du! Du kan titta på bilden hur fint de är:P

kerstinjo
0

Nästan så att du kan låna Ecko-grisens koppel?

OK, lite fint då. *pust* börjar jag bli gammal tro?

Kerstin 

kalleankasmormor
0

Förresten kerstin - hur har det gått med resten av byrån. Inte har väl jycken nöjt sig med enbart handtagen?

kerstinjo
0

Han har sparat de översta handtagen, för den lådan är min och go som han är så vill han att jag ska komma in i lådan. Så därför gnager han lite på pallen intill byrån i stället.

Så har han gjort så att jag slipper att dammsuga också. Omtänksam som han är så kapade han sladden så att vi kan göra skojigare saker än att dammsuga.

Att några kablar till modemet rök med var bara ett stort misstag, för egentligen skulle han gnaga lite på listen och ge mig lite tips på alternativa inredningar. Omtänksam som vanligt och har näsa för nyheter.

Kerstin 

kerstinjo
0

Så är han mycket snyggare än shaffrar också!

Kerstin 

Kleverin
0

#72 Hjälper kompostgaller för dig??? Nova har alltid använt huvudet så att säga.. hon kör in det i gallret så det välter. tror hon får komma till dig och lära Amos lite labbetakter.

Vad söt han är.. men vad han har växt!! Det smäller bara till verkligen..

kerstinjo
0

# 74

Hihi, kompostgaller i dörrar begrep sig Amos på direkt. Full fart!!!! Han kör bulldozer-tricket!

Men det som vi "gömt" modemet bakom är inte ett smack intressant.

Växt?? Puh, ja, så det knakar. Den lille valpen försvann ganska fort, för fort.

Kerstin 

gejsa
0

Haha då är min lilla shaffervalpis mycket, mycket klokare än din. Hon biter inte i något. säger jag ajaj så slutar hon direkt. Hon kan redan sitta på befallning och lyfta en tass och tacka. Vad kan din? Mer än att bita sönder allting alltså. *fniss*

Det ända hon är olydig med är att om hon tuggar ute på något och jag vill se vad det är. Så springer hon bort en bit och lägger sig och retar mig hela tiden. Vet inte hur man ska få henne att sluta med det otyget. När vi ska gå ner i stallet så vill hon inte följa med. Då springer hon iväg så att jag inte får fånga henne. Går jag ner ändå till stallet så står hon och skäller och gnäller som en tokig. När jag då går tillbaka till henne är det samma visa igen. Hon springer för mig osv. Vad göra? Hon är ju för smart för mig. :)

fettmedkevlar
0

vars håller lotta hus? saknar ju henne.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

gejsa
0

#77# Ha ha hur kom du på henne just nu då? Ja, jag saknar också henne. Hon har inte varit här på bra länge nu. Hon har väl inte fått skrivförbud?

Craz-y
0

hahahah =)

kerstinjo
0

# 78

Näe, inte skrivförbud för Lottisen inte, men jag tror att vi får skrika till på henne. Antagligen sitter hon i förrådet och dricker öl!

Kerstin 

gejsa
0

#80# Du kan väl skrika på henne som är närmast?!

Kleverin
0

#75 Ja, det är nog det bästa som Nova har lärt schaffern på jobbet, att kompostgaller inte är farliga.. Ägren till schaffern tyckte inte att det var lika roligt, hon har blivit tvungen att tejpa fast dem nu.

sitter och tittar på bilder på Nova när vi hämtade hem henne ibland.. när man är ute och går och hon är monster så undrar man var den söta valpen tog vägen. men då var hon inte gosig alls, det är hon nu. så det blir bättre och bättre.. *ler*

kalleankasmormor
0

#72 Skönt att höra att han värnar om sin matte. Det är för övrigt en alldeles kolossalt gullig hund, det måste jag ju tillstå! Hur gammal är detta underverk?

Min lille har fått en förkärlek för pioner, som han tycker det är skoljigt att demolera. Hmmm. Han tror också att de små plantorna i grönsakslandet behöver någon form av fotmassage, eftersom han envisas med att trampa på dem. Och med hans storlek på tassar snackar vi MASSAGE!

kerstinjo
0

# 83

Allt som INTE är grönt på växter ska bara plockas bort. Rabatter är ett härligt påfund där man springa runt och göra diverse fynd. Lite extra skoj blir det när matte låter halvt hysterisk.

Tar man riktig fart så går det att välta krukorna på trappen. Då gör man minsann härliga fynd, stora plantor att rusa runt med och kolla deras härdighet.

Har man riktig tur när man snokar runt i rabatterna, så kan man hitta roliga pinnar att dra upp och bita sönder. Särskilt skoj är det om pinnarna har ett snöre om sig som sitter fast i väggen. Dä är dragkamp dä!!!

//Amos

Kerstin 

kalleankasmormor
0

#84 Det måste vara det som kallas att härda plantor. Jag läste om det i någon bok om växter. Kanske var den jag sedan åt upp, jag minns inte så noga. Hur brukar du göra med skor? Har du fri tillgång eller gör din flock samma som min och stänger in skorna? Oförskämt eller hur? Jag tänkte du skulle ge mig lite tips om det där med handtagen på byrån. Hörde att matte snackade om att jag i alla fall bara öppnat godislådan, utna att bita sönder handtagen, men nu känner jag att det är dags att gå vidare. Nådde du alla handtag eller var du tvungen att ställa dig på nå´t? Du vet, man är ju lite kort i rocken ännu - det tar ju ett tag innan jag kommer mig upp i livet, om man säger.

Glada tassar/Bullen

gejsa
0

Haha osmarta mattar må jag då säga. JAG visste att jag skulle få hem en valp i sommar. Så jag var så smart att jag inte sådde något denna sommar. Men alla blommor som finns äter min också på. Kan ju inte göra så mycket mer än ajabaja henne. hihi Men vad gör det, dom kommer ju nästa år med så…

kalleankasmormor
0

Jag upptäckte just att Bullen hade smitit in och skrivit lite i mitt namn. Det är inte klokt så smarta sankt bernhards är!

Ja,ja - vad gör väl det. Eftersom jag är LCHF:are så skall jag ju egentligen inte äta så mycket sallad heller, så hunden kanske gör rätt i att trampa runt!

gejsa
0

#87# VA! Är du Lchfare med? Det är ju jag med. Var bor du? Du har väl sett att vi har startat LCHFMälardalen. Vill du inte gå med oss?

kalleankasmormor
0

Hade varit hur kul som helst, men jag bor strax utanför Göteborg så det blir lite långt. Kan man vara distansmedlem?Skrattande

gejsa
0

Ok vad synd! Nej, det heter ju mälardalen så det är ju dom runt omkring.

kalleankasmormor
0

Jag får leva med det, fast det hade varit himla trevligt.

gejsa
0

Haha ja, du får väl starta något runtomkring dig annars.

Hur länge har du ätit kosten? Jag började i februari i år.

kerstinjo
0

# 91

Men då kanske du inte har så långt hem till mig? Fast det där LACHALTTE vet jag inget om. Men det kanske inte är så noga?

Kerstin 

gejsa
0

Haha Lachaltte!!!! Vad är det nu då? LCHF KOST HETER DET.

Kolla på sajten kolhydrater.ifokus vet jag.:)

Usch då, bor ni nära varann? Finns det risk att ni blir vänner då. Huga, hur blir det då på sajten?????

kerstinjo
0

# 94 Hur som helst LACHALTTE eller inte, det låter helt livsfarligt. Som en koras ungefär.

Jag o gammel-morrmor Anka kan väl starta en egen kurs i nå't spännande, hon behöver ju inte äta då.

Kerstin 

gejsa
0

Haha du är rolig du kerstin. Behöver inte äta!!!! I denna kosten får man äta sig mätt jämt och ändå må bra. Och vissa går t o m ner i vikt. Dä du! *fniss*

Craz-y
0

vad innebär den kosten? :D

Emaljoh4
0

#97…man äter säkert jätte mycket godis, med grädde som dricka! ;) Oc h massor med fett! :D

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

gejsa
0

#97# Lite striktare än Gimetoden om du känner till den.

#98# Ha ha du lilla malin du vet så väl vad det innebär. Du har ju frågat mig per mejl. Mycket grädde är rätt iaf. :)

ingann
0

#97 lite kolhydrater, mycket fett;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

gejsa
0

#100# Så du kände till det? :)

Emaljoh4
0

#99, jag har blivit gammal, jag minns inte Generad Jag har varit för mycket på HiF med alla tantisar, har blivit minnes-förlust-saknads-minne! eller nåt sånnt?Hemlis

kerstinjo
0

# 102

Nu ljuger du allt för att du vill åka med mig i el-rullisen, när jag ska ragga kineser!Förvånad

Kerstin 

Emaljoh4
0

#103, jag har redan köpt en el-rullis! ;D Köpte den på  Rusta för 250 kr. Det var typ Rea! :D

ingann
0

#101 japp.. jag körde efter LCHF ett tag men för mig funkar GI bättre;)

/Ingalill

gejsa
0

#105# Jasså, behöver du gå ner i vikt eller bara stå kvar på din vikt? Jag tror inte att jag klarar Gi metoden. För då får man ju äta ris och sånt. Känner att jag blir mycket hungrigare fortare om jag äter sånt. Sedan känns det lättare att fuska.

Emaljoh4
0

Jag hoppas att jag kan göra precis som jag gör nu… för då kan jag äta masssor med gooodis! :D eftersom att jag går ner i vikt av godis! Coooolt va? ;D

kerstinjo
0

# 107

De äter bara kött o majonäs med gräddsås. Smörgåsar med fet ost fast utan smörgåsen. Å äggsmörgåsar utan smörgås.

Käre barn, så'n LACHALETTE mat är konstig.

Kerstin 

ingann
0

#106 i början äter du inga kolhydrater alls, sen byggs det på lite undan för undan tills kroppen är inställd på att inte öka i vikt igen;) med LCHF gick jag ner ca 3 kg på 2 månader bara och när jag gick över till GI blev det -24 kg på 6 månader=) nu har jag stått still medan jag äter normalt sedan november så det är dags att sätta igång en ny kur igen och hoppas den blir lika effektiv som förra=) jag har aldrig haft problem med att bli mätt utan snarare att få i mig alla kalorier/dag som är uträknat för mig=)

/Ingalill

Emaljoh4
0

#108 ;D Hahahahihihihohohohohehehe! ;D Fast det verkar gott, men det är sånnt man går upp i vikt av, iallafall jag! ^^ Godis är det som gäller! ^^

Emaljoh4
0

#109……Stackars dig! ;( bara gå ner 3 kg. på 2 månader. Jag klarade att gå ner 2 kg. på 1 vecka, vill du veta hur? Jag gjorde inte ett dugg! ;) Jag låt bara i min säng, lyssnade på musik och drack saft för att överleva! :) Sen..var 2 kg borta! :)

gejsa
0

#108# Jag tror du kan det iaf. Bravo kerstin! :)

gejsa
0

#109# Ja, jag vet hur man äter har boken Gi med han vad han nu heter som kom på idén.

Men jag tycker att lchf känns lättare. Men jag behöver inte gå ner mer än isf något/några kg. Har min idelavikt enl viktväktarna. Jag är bara rädd att gå upp om jag börjar äta annat.

ingann
0

#113 ja, har man sin idealvikt behöver man ju inte GI;) men jag tycker det är för gott med en god potatisgratäng eller nåt för att klara äta bara LCHF;p med GI har jag ju byggt upp kroppens tolerans mot kolisar så jag kan äta det någon enstaka gång utan att gå upp det jag gått ner;)

/Ingalill

gejsa
0

Men man äter ju för att inte gå upp i vikt också. Jag äter ju för att jag mår bra av det och känner mig bättre i kroppen och som sagt för att inte gå upp i vikt.

Fast jag äter ju inte helt strikt heller. I dag åt jag pizza tex. Men så håller jag mig strikt i några dagar så går jag inte upp i vikt av pizzan. Bra va! :)

Craz-y
0

jaahaaa den där metoden:P

Liss
0

Jag har minsan med börjat med LCHF nu:)

kerstinjo
0

MEN, är det inte ruskigt tråkigt att äta så?

Kerstin 

V-lang
0

*Skrattar så jag ramlar av soffan* Kerstin det är en kamoflerad gris du köpt!!!!!! En hund äter inte på heminredningen iaf inte om det är en SCHAFFER….att du inte lärt dig efter alla dessa månader av disskutioner om raser från Gejsa, Nicki, Zebben, Fettmedkevlar också MIG då förståss Oskyldig

Gejsa och fettmedkevlar jag har nog sett att ni har köpt en varsinn schaffer *inte ett dugg avis* bomba mig nu med bilder TACK!!!!!

Kleverin
0

#111 det där min vän är något som enbart är förunnat de yngre.. för typ 3 år sedan så behövde jag bara sluta helt med godis i tre veckor så gick jag ner massor (åt inte speciellt mycket godis heller) nu har jag slutat med godis.. hjälpte inte.. slutat med läsk.. hjälpte inte… minskat mina portioner.. hjälper lite.. börjat motionera mycket mera.. börjar hjälpa en aning. plötslig blev det riktigt jobbigt att gå ner i vikt!!!! coc jag som är mycket rundare än jag vill vara… *suck*

kerstinjo
0

# 120 Kan man inte få vara stolt över sina volanger?

Jag och Vera Lang vårdar våra ömt och på sommaren finputsar vi dem lite med försvares hudsalva. Dä är grejjer det. Luktar gott oxå.

# 119 Shaffra mig hit o shaffra mig dit. Bilden är bevis på att shaffrar är knäppa.

Kerstin 

fettmedkevlar
0

#119 DÄR ÄR DU! Jag sitter minsann ute i ditt förråd och smuttar på ölen jag hittat här. Varför kommer du inte och gör mig sällskap?

Men hur ska vi kunna bomba dig med bilder när du håller dig osynlig? Faaast jag ska nog göra en tråd med bara bilder på Hicka, är du på Gejsa? :D

kerstinjo
0

Gejsa sitter i stallet och lipar för att hon har köpt fel hund.

Kerstin 

fettmedkevlar
0

#123 Såja Kerstin, inte vara ledsen över att du inte fick den bästa hundrasen. *klappa på axeln och muta med kaka så lilla kerstin blir glad*

V-lang
0

#121 Åhhh Kerstin tack för första bilden ;) Kerstin skulle du kunna skicka en till tub till volangerna, jag har skaffat mig en ny volang nämligen så min sista tub tog slut Förvånad

#122 Ahaa det är där ute du är, jag kommer på stört….släng fram en kall öl åt mig Skrattande Och fixa mig nu en dreggeltråd Räcka ut tungan

Liss
0

#118 Mjaa de tycker jag väl inte.. typ bara äta vad man vill fast utan potatisen,riset,pastan och ingen frukt och lite mer. Och så får man äta en massa fett:P inte för att jag brukar de.. men jaja!
Och jag är inte stenhård med det.. jag behöver inte gå ner i vikt.. behöver bara må bättre och tänkte prova:)

Och visst kan man vara stolt över sina volanger.. de är då man mår som bäst:)

gejsa
0

#117# Det har jag sett att du gjort. Presenterat dig och allt. :) Går det bra då?

#119# Bilder kan du få massor av. Men då får du inte sticka iväg igen. :)

#122# Jag har hängt på redan. hihi

#123# Stackars kerstin. VAr inte ledsen. Du får säkert köpa en riktig shaffer nästa gång. Klart jag lipar i stallet. AV LYCKA. HIHI

kalleankasmormor
0

Men herregud! Man går på bio med döttrarna och är borta en halv dag från forumet och tråden har nästintill dubblerats! Jag måste sluta att gå på bio:)

#92&#93 Jag har ätit LCHF i två omgångar. Började i mars 2007 och åt i tre månader. Då mådde jag bra, men gick inte ner i vikt(hade +15kg cirkus) sedan återgick jag till "vanlig" mat, vilket innebar att jag behöll fettmängden och ökade på kolhydraterna=+8 kg! Ingen bra kombination. Så började jag med viktklubben och kom ner dessa 8 kg, men insåg att om jag skulle få ner min mans blodtryck behövdes en diet som fungerade för män, så vi började med LCHF i mars i år. Denna gången tycker jag inte hälsovinsterna är riktigt lika stora, men jag har tappat i vikt 5 kg. Fast mitt blodtryck, som var lågt redan innan, är nu ännu lägre 95/55 - inte skönt! Min mans bloctryck har däremot minskat pyttelite och han ligger fortfarande runt 140/90, alltså lite för högt för att jag skall känna mig lugn. Fast han har tappat bra i vikt - 11 kg. Vi trivs med LCHF, men har lite semesterpaus nu:)

Hoppsan nu har jag snott en tråd igen! Är jag hedersmedlem nu, Kerstin?:) Var bor du? Kunde jag inte ha insett att det fanns västkustsk blod i de knasiga ådrorna?

Emaljoh4
0

#128, usch och fy, ner med Bion! xD Jag hatar bio ;) Iallafall såna här hemska filmar! ;)

För typ 3 veckor sen,eller 2 veckor sen…då var jag och kollade på en bio som het  " Into The Wild" … Den var så hemsk! :( I slutet var den hemskast!! Då var de en gubbe som dog, han var helt vit i ansiktet och blicken var helt tom, och det var massor med blinkefekter och sånnt, jag hatar verkligen det..så jag var alldeles kallsvettig när jag gick därifrån xD Men filmen i sig var jätte bra! =D

kalleankasmormor
0

Fast jag tittade på en sådan där typisk tjejfilm, "Sex and the city" så man blir på sin höjd skrämd av Big:s ögonbryn

kerstinjo
0

# 128

Allt svammel i trådar är godkänt för tantisar, men än är du inte medlem!

Nu när stackars lottisen har dykt upp igen kanske vi kan få fram regelboken. Men nu sitter visst argbiggan "fettmedklever" i förrådet o dricker öl.

Måtte hon inte hitta regelboken.

Kerstin 

kalleankasmormor
0

#131 Här gör man ALLT för att bli medlem och så blir man avfärdad gång på gång.Suck! Vad skall en tantis göra?

Hoppas "fettmedklever" slaskar ner den där nedrans regelboken. Förresten, det där med öl lät gott!

gejsa
0

Haha du ser kalleankasmormor. Det är inte lätt att blidga kerstin.

Jag är inte sjuk på  något vis utan jag prövar denna kost eftersom sockerberoendet har försvunnit vilket jag är mycket glad för. :)

Klump
0

Det är en valp du pratar om hoppas jag?

Emaljoh4
0

#134   Hur menar du? Om kosten ellre vadå?

Klump
0

Nä…  Jag tänkte på den uppätna byrån=)

Emaljoh4
0

#135…. Aha! xD Okej :) Jepp, det är en valp, en labbe, vet inte hur gammal han är nu,…tiden går så snabbt, du får fråga Kerstinjo! :D

kalleankasmormor
0

#133 Jag skulle till och med vilja säga att man är friskare än sjuk, om jag uttrycker mig så…eehhhFundersam

Hur GÖR man då för att blidka kerstinmäniskan, gejsa? Vill jag förresten blidka henne? Hon kanske är en förrymd yxmörderska!Skrikandes

gejsa
0

#138# Gör ingenting. Hon kommer snart till oss båda och ber på sina knän att vi ska gå med ska du se. Dom är ju så få nu. Dom behöver nog bli lite fler tantisar.

kalleankasmormor
0

#139 Jag hör vad du säger. Jag lyssnar på det också. Jag förstår att hon är enmänniska som behöver MYCKET tid innan hon hittar pärlorna bland tantisar. Men vi är storsinta och GER henne tid.Glad

kerstinjo
0

*bläddrar, bläddrar*

Kerstin 

fettmedkevlar
0

Mihi jag har redan hittat regelboken, tyvärr så råkade jag spilla öl över hela den så texten är numera oläslig..

kalleankasmormor
0

…och vi tackar för detta!Cool

gejsa
0

*fniss* Då så!

kalleankasmormor
0

Och nu hoppas gejsa och jag att slippa höra något mer om denna förhatliga regelbok, vilken ligger till hinder för vårt stora inträde i "Ni vet vilken klubb". Fast egentligen börjar jag undra om klubben ens existerar. VAd tror du, gejsa? Allt kanske är ett påhitt för att exkludera seriösa människor?Hemlis

gejsa
0

Ja, det är nog svårt att kalla det en klubb när man bara är två personer också. *fniss*

kalleankasmormor
0

Det är iaf ett lätt begränsat urval…

Emaljoh4
0

JA!! :D Nu kan jag också bli tantiiiis! :D

kalleankasmormor
0

HHmmm…Nu kanske vi inte skall överdriva här. Visst - du blir tantis, men det kan ta ett tag…Skrattande

Emaljoh4
0

JA, jag är tanttttttttttis! :D Fast jag ångrar mig, vem vill vara en tantis? Då är man så gammal..och då dör man snart….och det är läskigt att dö, jag har testat faktiskt.

kalleankasmormor
0

iiiiiiaaaaah! Är jag gammal! Gulp!!!! Luft! Flämt!

Ge mig snortispiller GENAST!!!

Fast du kanske är liiiiite tantis ändå!Flört

Emaljoh4
0

hihihi! =D ja, ibland är jag tantis! ;D Kan typ sitta och sticka xD *hyschhhhhhh* xD

kalleankasmormor
0

Hemlis Ungefär som när jag är inne på msn…Hemlis

kerstinjo
0

FörvånadTvå personer??

Ånä, vi har ching-tjongar och några danska sjömän *himlar med ögonen* också.

Kerstin 

Emaljoh4
0

Va? är det tantigt? eller ärvad är det? hänger inte med riktigt nu, är såååå trööött!!

kalleankasmormor
0

#154 Förlåt kerstin - vi glömde kinsererna och de danska sjömännen…. Antalet varierar med antalet öl, antar jag?

#155 Jag menade såklart att det är helt okej att du är tantis och stickar - när jag ibland är snortis på msn:D

kerstinjo
0

# 156

Hm… snortis??

Kerstin 

kalleankasmormor
0

#157 Och?Kyss

Emaljoh4
0

Det heter S.N.O.R.I.S! ;D

kerstinjo
0

# 158

Jag trodde snortisar fanns på Spy Bar!

Å Gud vad låååångsöökt.Generad

Kerstin 

kalleankasmormor
0

#159 AHAAAAAAAA! Och så har jag gjort bort mig igen! Men det känns helt okej att jag bjuder på mig. Det har jag ABSOLUT ingenting emot. INGENTING!SkrikandesHemlis Fast jag tyckte snortis var rätt bra också!

#160 kerstin - du kan väl VARNA innan du lägger ut denna typen av sk. skämt…

gejsa
0

Haha ni får faktist låta henne få skriva fel ibland. Hon är ju alldeles ny.

gejsa
0

Haha ni får faktist låta henne få skriva fel ibland. Hon är ju alldeles ny.

kalleankasmormor
0

Tack gejsa - jag visste att jag kunde lita på dig. Du är en GOD människa, till skllnad från VISSA andra. Och du vet ju hur mycket jag gillar schaffrar. (framförallt öronen och framförallt på valpar…)

Emaljoh4
0

S.N.O.R.T.I.S!!!! Ser du egentligen hur fel det är? Man känner sig lite….det hörs ut som nåt smutigt!!! >_<'

kalleankasmormor
0

Smutigt? Smutigt? Hmmmm. Jag tycker att det låter helt rätt jag! Passar fint åt småfolk! Framförallt sådanan som påpear andra, snälla männsikors stavfel. Kan passa till kerstin också…Glad

gejsa
0

#164# Självklart kan du lita på mig. Jag ljuger aldrig. Cool

<Malin vad är smutigt? hihi

Emaljoh4
0

#167 Jodu Gejsa! ;) det är ett hemligt ord vi SNORISAR annvänder! ;)

xv-lang
0

Åh, vad smutigt!Skrattande tuggemi är smutigt!

Emaljoh4
0

#169 din "idiot" …du kan inte annvända ett ord du inte vet vad betyder !;) Tänk om det är nåt jätte fult! ;D T.ex en jätte ful svordom! ;)

kalleankasmormor
0

Jättesmutigt!:D

xv-lang
0

Smutigt ord?Cool

Emaljoh4
0

aa xD Det är bara jag som vet vad det betyder, fast jag kommer aldrg säga det! :) Inte ens om jag får en schaffer! ;D

V-lang
0

Fettmedkevlar nu är jag på G ut i förrådet och du kan bara gissa vad jag har med mig….JAPP!!!!! Originalet på regelboken din lättlurade ölpiplare, lär dig öppna böckerna innan du sölar på dom pappskalle Cool Oläslig det fanns aldrig någon text i den *ASG*

Jag bara säger åt er som fnissar och har er…skrattar bäst som skrattar sist Räcka ut tungan

Och du Kerstin Chingarna och sjömännen frågar när vi ska sticka, jag sa att vi lär rota fram våra snyggstassar först Kyss

kalleankasmormor sluta genast fjäska för Lantisen, hon kommer snart tappa löständerna i knät på dig…läckert va????

Ni får ursäkta LillMalins stavfel men SMÅ barn gaggar fortfarande Oskyldig

gejsa
0

Ha ha tappa löständerna! Det har ju ni gjort för länge sedan. Det är ju därför som ni inte kan skriva rätt här längre. För ni pratar samtidigt när ni skriver.

Ni ska inte sticka någonstans. Nu ska ni stanna kvar här.

gejsa
0

Ha ha tappa löständerna! Det har ju ni gjort för länge sedan. Det är ju därför som ni inte kan skriva rätt här längre. För ni pratar samtidigt när ni skriver.

gejsa
0

gejsa
0

Ni ska inte sticka någonstans. Nu ska ni stanna kvar här.:)

fettmedkevlar
0

#174 Jamen kom nu så ska vi ha party :D Vi kan göra staden osäker ikväll :F

gejsa
0

Men gud vilket jobbigt mobilt 3g bredband jag har nu. Får nog stänga av. natti natti vill inte sitta här och förstöra alla trådar med 4 samma inlägg. :(

V-lang
0

Skyll på det du Lantisen…erkänn att du stammade till det pga lösttänderna *ASG*

#179 *ASG* Är du sugen på en helkväll, hur snabb tror du jag är då?

fettmedkevlar
0

#181 Självklart, vill ju se vad en tantis går för :D
Mja, om du har elrulle så hinner du då ikapp mig ;)

V-lang
0

#182 Haha jag var på bröllop i helgen gissa vem som var segast…jag så klart, Jonny fick släpa hem mig kl.4 på morgonen för då var dom andra skitrött Cool Så nog ska jag orka med dig alltid Räcka ut tungan

Emaljoh4
0

Stavfel!?!?!?!?!?!?! Förvånad Det är inte alls nåt STAVFEL!!!!!!!!! Det finns faktiskt nåt som heter smutigt! ;) Fast det är jämtlänska ! ;) Vi har ju ett " konstigt" språk här uppe, om man har bott i Jämtland hela livet! ^^ Fast det har inte jag, så jag pratar inte smutigt-språket! ^^

kalleankasmormor
0

#175 Kära gejsa - känn ingen skam över att inlägget upprepade sig. Jag tror det finns ett par personer på forumet, som behöver få samma sak sagt flera gånger. De förstår liksom inte annarsOskyldig 

Men nu blir jag helt snurrig i planeten. Har regelbokseländet återuppstått! När nu den ärade lottapotta kommit tillbaka, så kanske vi vanliga dödliga tantisar kan få veta vad som egentligen krävs för att vi skall få tillträde till er fabulösa klubb? Ni kan inte hålla på och svamla om regelboken och sedan missunna oss glädjen att ta del av den. Så gör inte rara tantisar! Passa er - det kan hända att jag bussar Bullen på er!

Det där förrådet låter också intressant. Även om jag nyss var i Tyskland, så är det ju alltid trevligt med andras förråd s.a.s.

Fast ni kan väl ta bort sjömännen - jag blir så lätt sjösjuk - framförallt i en viss typ av förråd…

kerstinjo
0

# 185

Tssss……regelboken är jätteviktig för att bli fullvärdig medlem och ingen hangaround.

HemlisLottisen, för bövelen, var är den förbaskade boken? Vi måste kunna lite mer om najdtrådar och paraboler för att få ordnig på vissa av våra uppnosiga fans.Hemlis

Har du kollat under gris-Stian?

Kerstin 

Emaljoh4
0

Mohaha! ;) jag snodde boken igår! :) Så tyvärr Kerstin…! ;D Nu vet jag och Kalleankasmormor hur vi ska bli medlem! ;)

kalleankasmormor
0

#186 Läskigt det där med att vara hangaround. jag menar - vem vill vara det? Det låter som någon vidrig bakfylla eller nåt. Om du söker efter paraboler så kan jag rekommendera en schaffertråd. Där finns det gott om dem!

kerstinjo
0

Lotta! Se vilken snygging jag hittade på väg till dig! Mumsfilibabba!

Jag kom på var vi gömde boken. Hemlis Nånstans bakom förrådet, där vi grävde ner Gris-Stians heligaste.

Kerstin 

kalleankasmormor
0

Och jag kom just på att jag nog skall ta mig en lite semestertur i alla fall.

Kersin var bode du sa du?Oskyldig

gejsa
0

Åh är det ni på era elmopeder?

kalleankasmormor
0

HemlisGejsa! Äntligen har de åkt iväg. Nu har vi vår chans att få tag på den förbenade boken!

Emaljoh4
0

#190  *viskar* Kerstin bor i Skara sommarland! :)

kerstinjo
0

# 190

Det är väl en 9-10 mil, men släng på dig en neon-parabol-tratt-hatt (hinner inte förklara) så tar jag upp dig där E 20 svänger till höger.

Jag står i skogsbrynet och snyggar till mig.

Kerstin 

kalleankasmormor
0

#193 Tack! Jag visste att du var en pålitlig "skentantis". Behöver du stöd i någon tråd är det bara att ropa efter mig!

#194 Men kerstin, vad trevligt, att jag får följa med, menar jag. Jag har på min blommiga knälånga shorts och störtkruka ifall du kör fort. Vad sägs om att ses strax efter fikapausen? Jag tar med mig Bullens kagge…

gejsa
0

Va! Ska ni alla lämna sajten nu? Herreje hur ska jag klara mig nu då mot Malin ensam.

Emaljoh4
0

#196  , ahahahaha xD Det blir nog inte så svårt! =) För mig alltså! :P

kalleankasmormor
0

Häng på, vettja! Och ta Malinsnorisen/skentantisen med dig! Skyndaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

kerstinjo
0

Var det du som stod vid telefonstolpen o fikade??

Jösses, sätt fart människa!

Kerstin 

gejsa
0

Haha malin lilla tror du att jag inte kan bli farlig mot dig?

kalleankasmormor
0

Ja - såg du inte mig. jag hade mina kanintofflor "fluffybunnyfeet" på mig! Säg inte att du missade mig?!

Emaljoh4
0

#200 Nejdå, det är  lugnt! =) Det är bara att säga  " BUUU" och lägga till en bild Av Rico! ;D

kerstinjo
0

Jösses! Har du gubben med dig!!!Förvånad Gasa, gasa!!!! ser inget, ser inget *mässar*

Öhmmmm, jag såg dig nog inte.Oskyldig

HemlisLottisen!!! Jag är på G!

Kommer vid fem-tiden, jag parkerar bakom förrådet så att Jonny inte anar oråd. Låser du upp och tankar kylskåpet?

Se'n kan vi smida planer. Du kan väl hålla ordning på "damerna" *asg* ifall jag inte kommer fram förrän nästa vecka.

Kerstin 

kalleankasmormor
0

#Himla tråkigt att du missade mig. Gammelsmurfrn råkade stå i vägen och skymde sikten. han snodde mina tofflor, det kräket. Ingen mer kall öl till honom!

Gejsa!!!! Jag tror att kerstin och lotta kokar ihop något! Vi måste göra oss beredda!

kerstinjo
0

Kerstin 

V-lang
0

#189 Åhhh jag känner redan håret fliddra och fladdra i vinden…och har du nu kollat upp så dom inte är gifta den här gången, jag orkar nämligen inte springa lika långt som sist Cool

#203 Är precis klar med förrådet, men det var ett rent h-vete att ta sig förbi ´fettmedkevlar som låg och snarkade i presenningen,

Jag har börjat smida men det tar vi när du kommer, och "damerna" blir inga problem hag har hjälp om det skulle bli något…se nu till att komma på studs det börjar lukta urk där ute Förvånad

fettmedkevlar
0

#206 Bara för att jag kan sova när tantisar röjjer omkring så förstår jag att du är ledsen. Men ingen fara, jag kan lära dig dricka öl så du också får sova.

Liss
0

sover man när man druckit öl? eller va? .. ^^

fettmedkevlar
0

#208 Haha ja det tror jag nog om man är tillräckligt full :P Tror Lotta somnar bara hon luktar på en folköl

kalleankasmormor
0

#209 Fettmedkevlar - tycker du inte att det är lite småsint av Lotta och Kerstin att vilja ha ut dig från förrådet? Du har ju inte ens spillt på regelboken!

Vi borde kanske smida lite planer tillsammans med gejsa?HemlisVi kan inte låta tantisarna hålla på på så här!!!!

gejsa
0

Precis! Jag hänger på. Nu jäklar laddar kärringarna om. Nu kommer vi. :)

kalleankasmormor
0

Se uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuupp!Cool

fettmedkevlar
0

#210 Ja faktiskt, det är nästan så jag måste rycka mig själv i håret och hoppa upp och ner samtidigt som jag vrålar för full hals. HÄR SKA SMIDAS PLANER!!!

kalleankasmormor
0

Flickor - var träffas vi?????Hemlis

Emaljoh4
0

Jag vill också följa med!! :D

kalleankasmormor
0

Hopp in!!

Emaljoh4
0

det är säkert bara för tantisar!

Emaljoh4
0

det är säkert bara för tantisar!

fettmedkevlar
0

MALIN! Jag är ingen TANTIS!

gejsa
0

Haha vi är inte så knyssliga. Ni kan vara snorisar också. Bara vi blir många mot dom där två.

kalleankasmormor
0

RIKTIGT många - känner på mig att det behövs!!!

Liss
0

Jag vet var deras brevlåda bor!!! Jag kan hjälpa^^

kalleankasmormor
0

Underbart! Nu börjar det likna något!(gnuggar händerna)

Emaljoh4
0

Nu går vi till atack xD Tantisarna mååååste utrotas.. :O Men vart ska allt  " töntigt prat" ta vägen!? :O

gejsa
0

#224# Men vad då, vi kommer ju fortsätta då. :)

Emaljoh4
0

#225, ja , iförsig! :)

kalleankasmormor
0

#224 Hallå, Malin! Skall du utrota mig?Gråter

Kan du inte nöja dig med kerstin och lotta?Hemlis

V-lang
0

Hemlis*Fnyser* Vilka pappskallar Kerstin, dom har fortfarande inte fattat att vi är i bastun och smider planer…kolla in § 8 den skulle väl passa våra planer…..ungefär den vi körde på G-stian och på honom funkade det *fnissar hysteriskt* Hemlis

kalleankasmormor
0

Baaahaa! §8 är struken för länge sedan - kommer du inte ihåg det? En av chingchongisarna berättade det för mig. Så den gick vi inte på!

Gejsa och ni andra - jisses Lotta och Kerstin har ju noll koll! Tror att de kan lura i oss vad som helst!

gejsa
0

Precis kalleankasmormor (usch vilket långt namn du har) jobbigt att skriva ju. Tur att du kom hit som är så smart. Vi har ju varit lite mer lättlurade. :)

kalleankasmormor
0

#230 Tack gejsa! :) Om du tycker det är lättare kan du ju alltid kalla mig momo

gejsa
0

Haha momo blir bra. :)

kalleankasmormor
0

Kyss

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.