Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1182 ggr
Hallonet
0

Köpa hund!

Hej!

Jag har funderat på att skaffa en lite äldre hund som första hund, istället för valp. Tycker ni att det är en bra idé? och har ni några tips eller kanske nån hund i södra sverige som söker ny matte?

jag har även en till fråga, fäller Samojeder mycket hår? :D

gejsa
0

Det kan nog vara bra med en vuxen. OM det inte är en problemhund. Ja samojeder fäller otroligt mycket hår. Min pappa har ägt en sådan. :)

Hallonet
0

Okej tack!

Hallonet
0

Har ni annars några tips på mellenstora (typ labbe storlek) hundar som inte fäller hår?

gejsa
0

Någon hund som är blandras på pudel kanske? Det har ju jag. Dom hårar inte.

Bogart
0

Portugisisk vattenhund fäller inte, och de är väl i medelstorlek, dock något mindre än en labbe. Tycker själv att de är underbara hundar, skulle kunna tänka mig att skaffa en sådan någon gång. =)

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Emaljoh4
0

Labradoodle? ;) (blandras mellan Labbe och pudel…den är framavlad för blinda allergiska, för att den inte ska fälla. och få labbens personlighet, men man kan ju ha otur och få labradorens päls och pudlens personlighet! ;))

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

bumbimia
0

Har du några speciella krav på den blivande hundrasen?
Visst är Portisar underbara. Flört

Tina-A
0

Ska du köpa en omplacering kan det vara bra att skriva kontrakt på att du får lämna tillbaka hunden inom exempelvis 2,3 eller 4 veckor och sedan ha hunden på prov. Detta för att testa och se om det är en problemhund du fått hem. Då kan du ju antingen välja att träna problemen själv eller att lämna tillbaka den och leta vidare efter en annan hund som inte är lika problematisk.
Då bör du ta hunden till olika miljöer, träffa olika typer av människor och hundar osv.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

SparklingTindra
0

#4 Om man har otur så fäller hunden iallafall, på grund av att den ärver det från den andra rasen som den är blandad med. =)

gejsa
0

#9# Självklart kan dom fälla något isf. Men mina som jag har nu var mamman blandras med 6 raser i sig och pappan var ren storpudel. Dom fick som storpudelns päls. Vi måste raka dom.

Hallonet
0

Tack fär alla bra svar! Men var hittar man portisar och labradoole?? :D