Favoritraser
Jag tänkte att det kunde vara intressant och se vilken hundras som är populärast på fokus. Mina favoriter är keeshond, westie, norfolk, japansk spets och sheltie.
de e många de, men jag gillar ju collies förstås och vallhundar överhuvudtaget de står mig ju närmast
Såg att jag hade glömt schäfern som är en av de absoluta favoriterna.
Nästan alla vallhundsraser, finsk lapphund, dalmatin m.m.
Rottweiler, staffordshire bullterrier och whippet är mina 3 absoluta favoriter. ^^
De flesta raserna ur Grupp 5 och GD.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Shetland Sheepdog såklart, Storpudel, dobermann, Weimaraner, Markiesje och Damchi.
Jag har hur många favoritraser som helst men dessa var dom som poppade upp i huvudet just nu. =P
Dobermann, Rottweiler, Amstaff, Staffordshire Bullterrier, Dogo Argentino, Amerikansk Bulldog, Alaskan Malamute, Siberian Husky, Karelsk Björnhund, Akita & Amerikansk Akita, Mastiffer i överlag och många fler :P Men dessa är de absoluta favoriterna ^^,
engelsk springer spaniel, engelsk cocker spaniel, grand danois (nästa hund blir det varit förälskad i rasen i några år nu)schäfer, finsk stövare…sen får det nog va bra änsålänge iaf :)
American staffordshire terrier, Bullterrier, Dogo Argentino, Cane Corso, Dogo Canario, Grand danois, Fransk bulldog, Amerikansk/Engelsk/Tibetan Mastiff osv, Alaskan malamute, Siberian Huskey, Weimaraner, Dobermann med många fler^^
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Retrieverraserna och då jaktmodellerna av främst golden, labbe och flat:) Men är oxå svag för Weimaranern och Heeler:)

Jag gillar alla hundar, jag går ju i planerna för nästa hund, och varje gång jag ser ngn ny speciell hund ute så tänker jag att sån skulle jag nog vilja/kunna ha, och då spelar det ingen roll om det är en blandis eller ngt annat gulligt..=)
Men som det ser ut nu så blir det nog en mindre hund nästa gång, en hund utan jakt i sig, som tex Papillon, toy/dvärgpudel eller kanske en Dvärgspets.

onödigt med flera likadana inlägg, de blev ngt tjall med min dator..

--

Schäfer, fransk bulldog, keeshond, chow chow :)
har också många favoriter: bla: amstaff, chichuahua, dvärgspets (pomeranian), golden retriver, sheltie (shetland sheepdog), collie (av den gamla modellen), toypudel, Grand danois, m.f…

Ja just ja, min favoritras eller raser är då främst Whippets, Irl. Varghund & så dom små hundarna som Papillon, Dvärgspets , Japanese Chin & så toy/Dvärgpudlar..
PUDEL