Utredning börjad nu..
Hej.
Idag kissade Albin inne på mindre än 1 vecka och givetvis tog jag honom till veterinären där vi va i 2 timmar och kollade på urinen. Inge fel på den förutom att den va för onormalt okoncentrerad. Dom tog även blodprov och kollade njur/lever värden som var helt normala. Han har ingen diabetes och inget som tog kollade va det. Men någonting är det så nu är vi pågång med en utredning och jag är så orolig.. Usch nu blir det många besök hos veterinären men hellre det och han blir frisk från det han har. Som vi inte vet än.. Nån annan som har haft liknande problem?
// En orolig Matte
nej har aldrig varit med om det, men jag önskar er all lycka till…det går säkert bra;-)
okej jo jag hoppas det ska ringa till min ordinarie veterinär på tisdag och tillbaka till den vi va hos idag..
Tack..

Be dem kolla sköldkörteln samtidigt….
#3 Dom kände på dom och det va inga konstigheter sa dom men jag ska be dom ta ett prov om det också.. Tack för att du skrev.
Några andra tips om vad man kan ta för prover? Skriv då gärna..

Hur gammal är din hund?
#5 Han ska om ca 2 månader fylla 4 år..

Har ni kollat om han kan ha fått förstorad prostata?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#7 Prostatan kollade hon igår också och den va normal..
Hej i tisdags förra veckan så skickade vi in ett urinprov för odling och det har jag nu fått svar på.
Nu har vi fått provsvar och det va en bakteri som ligger i tarmarna som växer i Albin Escherichia coli, förkortas ofta E. coli. Så ah nu ska vi byta antibiotika och bara ta bort denna men ska ta ett nytt urinprov i augusti och skicka in det på odling för att se om den verkligen går bort. Escherichia coli är en av många bakteriearter som lever i de nedre delarna av tarmarna hos varmblodiga djur, inklusive fåglar och däggdjur. Det klarlades tidigt att den kan orsaka olika typer av infektioner i bland annat urinvägar, blodbanor, hjärnhinnor och tarmar. Så glad att jag gick till veterinären.. Jag visste ju att någonting inte stog riktigt rätt till. Usch usch..
// Susan

Jättebra att du kollade upp och dessutom bra för oss andra att få veta. Krya på dig hälsning till vovven från mig!