blocket
jag sitter innne på blocket och kollar annonser. Jag fattar inte hur otroligt sugen man blir!! jag sitter här och dagdrömmer om vilken hund jag ska ha när jag flyttar hemifrån vilket jag förhoppningsvis kommer göra inom 2 år :D jag längtar mycket!!!
(en sak som jag vet är att jag inte kommer skaffa valp, kommer antagligen "adoptera" en hund, en gammal hund)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Varför en gammal hund om jag får fråga?
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
annat tips om du vill "prova på" att ha hund är att göra som jag och min syster. vi har en valp som ska bli blindhund, har henne i ett år, sedan lämnar vi bort henne. Har varit extremt kul och otroligt givande, vi har sommaren kvar nu bara. min syster tänker enbart ha små hundar om hon ska ha någon i framtiden, jag är helt frälst och vill gärna ha en stor hund..*ler* Vi har en labbe nu.
Jisses så hemskt att lämna ifrån sig sin hund efter ett år.
Skulle aldrig klara av det.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
#1, antagligen för att det finns så många gammla hundar som inte har något hem, som hamnar på typ "rspca" eller något liknande, jag vet inte vad det finns för liknande i sverige. Oftast är det väl unga hundar/valpar som får nya ägare. de äldre hundarna är inte så efterfrågade.. jag skulle vilja ge en gammal hund ett nytt liv :) det är så jag tänker. och dessutom är det mycket jobb med en valp.
Egentligen är timmie min hund, men jag tror han helst vill stanna hos mina föräldrar här. han tycker bäst om mamma trots att det är min hund ^^
nej jag skulle inte heller klara av att lämna bort en hund efter 1 år.

#4 det är ganska svårt att få genom djurhem i alla fall.. min syster testade där först, 23 år gammal. de sa rakt ut att hon var för ung, så det var ingen idé..
Men det måste ju finnas på blocket och liknande!! Ett tips som de sa var attt inte ta en hund under 4 år. för har den varit 4 år i ett hem så är den troligen ganska väluppfostrad, då är det ingen som tröttnat på at uppfostra under unghundstiden bara.
Äh, det är ju inte min hund. Har aldrig varit. klart jag kommer gråta, men tänk vilket underbart liv hon kommer få, vara älskad och behövd och få jobba varje dag. (hon måste bli godkänd först.. bara röntgen och ögonlysningen som kan stoppa henne. i så fall får vi köpa henne billigare om vi vill.)

#6# Va! Var 23 för ung för att få köpa en hund? Nej, dra på trissor.
#7, är du ironisk eller ? ;P jag tycker iallafall inte det är för ungt.

#8# Nej, jag är def inte ironisk. Jag tycker det var sjukt att säga att det var för ungt. Om du hade skrivit typ 17 år eller något sånt. Men å ena sidan är det ju föräldrarna som köper hund då. Man är ju myndig vid 18 år.
#9.. hehe okej :D nej det verkar ju lite konstigt.. men men, man kan ju alltid försöka :)
Så var det att köpa från hundhem i alla fall. men vad är det som säger att du ska ha samma "otur"?? säker på att du kommer hitta dig en riktig liten go sak att älska. *ler*
jag skulle gärna vilja adoptera vuxna hundar. Jag skulle även kunna tänka mej att ta mej an en "problem hund" :) Men då förstås träna den och bygga upp ett sammspel och förtroende till varandra:)
#12, mm, det är något sådant jag är inne på kanske.. eller ja, det krävs lite funderingar till :P
#11. nej precis. :P men jag har hört att de är väldigt stränga på att hitta bra ägare ;P