Eckos Diary
Nu har det gått hur bra som helst med Ecko i tre hela veckor. Inte den minsta tråkighet. Han verkar få förstärkt självförtroende av min "överdrivna" beröm för minsta lilla och vi tränar även fot som han är mycket duktig på (när han ser godisen^^)
När han ser något som han är osäker på så kommer han till mig ist för att kolla läget. Då jag berömmer honom och ger godis förstår han att de är okej och vi går vidare. De är SÅ skönt att han söker upp min uppmärksamhet innan han bestämmer något själv ist.
När det kommer otäcka saker är jag cool och tar det lungt och glömmer han då att ta kontakt så låter jag mitt ljud och han kommer till mig och tittar på mig.
Vi har tagit oss förbi många barn och olika hundar utan minsta lilla ljud. Han verkar vara så himla förstörkt och verkar må så mycket bättre också. För när han är såhär blir jag glad och då blir han ännu gladare.
Dock till en tråkig sak. Igår var vi hemma hos mamma och hennes vovve Lufsen. När vi är där så blir Ecko alltid spänd och misstänker allting. När vi är inomhus ligger han och gruffar på minsta ljud. De är som om han självförtroende bara försvinner när vi är där. Och idag, dagen efter är han jätte svår att få in i samma spår igen. Han är spänd och skäller lite var stans.. Men jag fortsatte bara mitt vanliga tänk och berömde honom så fort han var duktig och då kom vi in på rätt igen. Men jag förstår inte vad de är som gör det? Lufsen låter typ Ecko göra vad han vill och Lufsen skäller inte på andra så.. så varför blir han såhär efter att ha vart där.
Får se nu hur han är med vovvar igen då. För sista gångerna har han lagt sig ner för att kika och sen har de inte vart mer med det.
Nu när han var spänd igen så skällde han på en hund flera meter bort- vilket han inte alls brukar bry sig om annars nu mera.
Precis innan vi kom till mamma så gick vi förbi två små barn helt problemlöst. Han ignorera dem t.om , brydde sig inte alls. Och så en timme senare när vi är ute tillsammans med Lufsen så skällde han på en människa som enbart satt där. hum!
Men, jag måste säga hur STOLT jag är över Ecko. Han är en riktig kämpe.. sååå duktig!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#1 Mjaa.. visserligen är de väl lite credit till mig med;) Men de är han som blir bättre.. (pågrund av mig^^) erhm..

Lägg märke till hur du själv är när Lufsen är med. Är det din energi som blir förändrad. Och hur agerar du mot Lufsen?
hahahaha!!! Jag visste att du skulle lyckas!!! Bara forstsätt på samma spår, du har kommit på nått som fungerar med honom. till sis tror jag på att det fungerar i alla miljöer, även hemma hos din mamma. Vad glad jag blir, det finns hopp. *gnider sin ömma hand efter att varit med en galet dragande hund i en folksamling idag..*
Ahhhhhh…. blir så förtvivlad!
Han är så duktig och åter så duktig. Allt går fint.. och så blir han bara helt dum i huvudet helt plötsligt:(
Hela dagen har han vart toppen. Vi åkte ut och gick lite i skogen mot kolmården och så fika vi på ett ställe där ute och han var så duktig så. Innan det gick vi t om lite på stan och han var super duktig. Såg en massa hundar och inte ett knyst, träffa en samojed valpis som var väldigt spännande. Men hon våga inte riktigt hälsa på Ecko. Och så tillbaka till bilen igen på väntan av mamma. och så ut i skogen som sagt.
Men så kommer vi hem och ut från bilen och ecko är helt fläng helt plötsligt. Drar som en oxe och vi går precis bakom en dam, när vi paserar så drar han mot henne och låter. och när jag drar bort honom så börjar han skälla ist och skrämmer ihjäl henne. Och så går vi vidare och då är han uppspelt. Och då går vi förbi två tjejer och precis när dem är jämsides så drar han mot dem och låter också! Jävla dum huvud! Vad fan är de för fasoner!:( Så de var bara att gå in och lugna ner sig. *grrrrr!*